ארגון זק"א הודיע היום (רביעי) כי זוהו שרידי גופתו של אברהם מצליח ז"ל, הישראלי השני שנהרג באסון התרסקות מטוס "אתיופיאן אירליינס" באתיופיה ב-10 למרץ. בחודש שעבר זוהו והובאו לקבורה שרידי גופתו של שמעון ראם ז"ל, שנספה גם הוא באסון שאירע לפני כחצי שנה. מצליח הותיר אחריו אישה ושתי בנות תאומות, בנות 19, המשרתות בצה"ל. טרם נמסרו פרטים על מועד הלווייתו.



יהודה משי זהב, יו״ר זק״א, שהייתה אמונה על משימת איתור השרידים, אמר כי "מתנדבי זק״א עשו מאמצים רבים לאתר שרידים בזירת התרסקות המטוס. עם הגעת הבשורה שאותרו מתוך השרידים שאספנו גם שרידי גופתו של אברהם מצליח ז״ל, בנוסף לזיהוי לפני כחודש של שרידי גופתו של שמעון ראם ז"ל, יודעים אנו שהשלמנו את המלאכה והקלנו בכך על המשפחות השכולות".



עוד אמר משי זהב, כי "כשיצאנו למשימה, הבטחנו שלא ננוח ולא נשקוט עד שנביא למנוחת עולמים ולקבר ישראל את שני גופות הישראלים ז"ל, אך עמדנו במשימת הקודש למרות המרחק הרב והתנאים הקשים והכמעט בלתי אפשריים. הוא ביקש למסור תודות ושבחים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולצוות אנשי משרד החוץ והמל"ל, "שפעלו ללא לאות" כדי להביא למציאת השרידים והבאתם ארצה.



זירת התרסקות מטוס "אתיופיאן איירליינס". צילום: דוברות זק"א
זירת התרסקות מטוס "אתיופיאן איירליינס". צילום: דוברות זק"א



כזכור, מיד עם התרסקות המטוס, הוציא ארגון זק"א צוות מתנדבים באישורו של ראש הממשלה שפעלו בזירת ההתרסקות באתיופיה במשך ימים רבים בעבודה סיזיפית ובתנאים קשים, באיתור ובאיסוף אלפי ממצאים שהתפזרו ברדיוס גדול ובמכתש בעומק של עשרות מטרים, שנוצר כתוצאה מהתרסקות של המטוס שהתרסק במהירות של כ- 600 קמ"ש.

על המטוס היו מלבד הישראלים אזרחים מ-34 מדינות. בין ההרוגים 32 קנייתים, 18 קנדים, תשעה אתיופים, שמונה סינים, שמונה אמריקאים, שמונה איטלקים, שבעה בריטים, שבעה צרפתים, שישה מצרים ואזרח אירי. בהרוגים גם חברי משלחות לוועידת הסביבה של האו"ם שתתקיים בניירובי.

בחודש אפריל דיווח ה"סאן" כי מטוס הבואינג 737 מקס של חברת "אתיופיאן איירליינס" שהתרסק כשעליו 149 נוסעים ושמונה אנשי צוות, בזמן שהיה בדרכו לניירובי בירת קניה, פגע באובייקט מסתורי מיד לאחר שהמריא.על פי הדיווחים, המטוס סבל מחיישן פגום של זווית ההתקפה לאחר שפגע בציפור או באובייקט זר אחר, ואותן חיישן הפעיל נתונים מזויפים שהניעו את הטייס לכבות את מערכת הידועה בשם MCAS. כתוצאה מכך המטוס נדחף כלפי מטה למרות ניסיונם של הטייסים לייצבו באופן ידני, מה שהביא להתרסקותו.