במשרד החוץ אומרים היום (רביעי) כי לא התקבל שום מסר מרבת עמון על כך שבירדן מקשרים בין המעצר המנהלי של שני האזרחים הירדניים, לבין מעצרו של האזרח הישראלי שחצה אתמול את הגבול באזור הבקעה ונעצר בצד הירדני על ידי הרשויות. גורמים במשרד החוץ טוענים כי " יחסי ישראל – ירדן הם נכס בעל חשיבות אסטרטגית לשתי המדינות והאירועים האחרונים לא דרדרו את היחסים".

באשר לאזרח הישראלי שחצה את הגבול ונעצר בירדן, אומרים במשרד החוץ כי מדובר באדם שנמלט מהרשויות הישראליות וכי כעת מתקיימים מגעים ברמות שונות על מנת להחזירו ארצה. לגבי שני האזרחים הירדנים, פלסטינים בעלי אזרחות כפולה, שמוחזקים בישראל תחת מעצר מנהלי, אומרים הגורמים במשרד החוץ כי "הנושא מטופל על ידי שירות בטחון הכללי, קיימות חשדות נגדם והם נבדקות. אם בסופו של דבר הפשרה תתאפשר, הצד הישראלי יעשה מאמצים כדי להשיגה".

לפי הגורמים במשרד החוץ, האזרח הישראלי שחצה את הגבול ונעצר בירדן, היה חשוד בעבירות סמים. מקרי חציית הגבול בין שתי המדינות מוכרים לרשויות ולמשרד החוץ הישראלי, זה קורה לעתים קרובות וקיים נוהל לפיו ירדן עוצרת אותם, מקיימת בדיקה מול גורמים ישראלים ומחזירה את אותם אזרחים לישראל. הפעם המקרה קרה בזמן הרגיש במיוחד, עקב ההפגנות בירדן נגד מעצר המנהלי של שני האזרחים הירדניים.

מוקדם יותר היום היבה אל-לבדי, האזרחית הירדנית בת ה-24 העצורה בישראל ושובתת רעב פונתה מבית המעצר קישון למרכז הרפואי בני ציון, לאחר שחשה ברע. ל"מעריב" נודע כי היא הגיעה לבית החולים בחיפה וכי היא צפויה להשתחרר בקרוב.



אמש הודיעה עמאן על החזרת שגרירה בירושלים להתייעצויות לאחר שאל-לבדי ואזרח ירדני נוסף, עבדול רחמן מירי נעצרו, לטענת הירדנים למשך חודשים ללא הצדקה וללא האשמות. עורך הדין ג'ואד בולוס, פרקליטה של אל-לבדי, תהה בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM מדוע מחזיקים את מרשתו במעצר מנהלי.





"הלקוחה שלי אזרחית ירדנית בשנות העשרים לחייה שהגיעה לישראל במטרה להשתתף בחתונה יחד עם משפחתה בג'נין ונעצרה במעבר הגבול למרות שהיה לה אישור מעבר כחוק. היא הופרדה ממשפחתה ונלקחה לחקירה ארוכה שלא הובילה לשום דבר. כרגע היא נמצאת במעצר מנהלי בצינוק בישראל, בצו המעצר נכתב שהיא מסכנת את ביטחון האזור".



טוענים שהיא סוכנת של חיזבאללה.
"אני לא מכיר טענה כזו. במעצר המנהלי זה לא מפורט. העובדה שחקרו את מרשתי חקירה מאוד אינטנסיבית שלא הובילה לדבר זה אומר דרשני. אני כסנגור יודע שהבחורה נחקרה על ידי השב"כ ודבר לא הוביל לכתב אישום או חשד. במקום להחזיר אותה לארצה היא נעצרה מנהלית. מעצר מנהלי הוא לחצי שנה וניתן לחדש אותו בעת הצורך".



נראה שיש משבר בין ירדן וישראל בגלל הנושא הזה.
"אני יודע שהקונסול ביקר אותה. ירדן מעורבת במקרה מהימים הראשונים ומבקשים מישראל לשחרר אותה לביתה כשאין שום כתב אישום נגדה. אם הטענה היא שמרשתי מסכנת את האזור, השכל הישר קורא להחזיר אותה למקומה, כדי שלא תהווה סכנה".



בתוך כך, חה"כ תמר זנדברג (מרצ) הגישה הבוקר שאילתה דחופה לראש הממשלה נתניהו בדרישה לדעת באיזו עילה ועל בסיס איזה מידע מוחזקים שני האזרחים הירדנים במעצר מינהלי בישראל.