הרב אלימלך פירר החליט לבטל את ערב ההתרמה לאגודת "עזרה למרפא" בו היה אמור להתקיים מופע מחווה לשירי הזמר שלמה ארצי, זאת על רקע הסערה הציבורית שעוררה העובדה כי ההופעה תתקיים ללא השתתפות נשים, כך פורסם הערב (שני) בחדשות 12.
במכתב שכתב ליו"ר אגודת ידידי העמותה אפי הרשקוביץ, ציין פירר: "אבקשך שלא לקיים את מופע ההתרמה. מעולם לא התערבתי ולא עסקתי בארגון ערבי התרמה. האגודה זכתה לשרת עד היום יותר ממיליון אנשים. אני שואב כוחי מההלכה, אני גאה באורח חיי ודבק במשימת חיי: הצלת חיים ואהבת הזולת, השונה והאחר".

עוד על פי הפרסום, הרב פירר קיבל במשך השבוע מכתבים מאנשים רבים, למשל מנשיא ביהמ"ש העליון לשעבר ברק שכתב לו ברכה חמה לפועלו השיוויוני למען כלל ישראל, הוא קיבל מכתב מחתן פרס נובל פרופ' אומן, מפרופסור מרדכי שני, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות וביהח שיבא. ורבים נוספים. המופע היה אמור להתקיים בהיכל התרבות בתל אביב לכבוד יום הולדתו של ארצי, בהשתתפות התזמורת הפילהרמונית ובמעמד נשיא המדינה, רובי ריבלין.
 
באיחוד הלאומי אמרו על ביטול המופע: "הטרלול הליברלי ניצח. ביטול ערב ההתרמה למפעל החסד האדיר של הרב פירר הוא נקודת שפל בחברה הישראלית. כל אחת ואחד מאזרחי המדינה צריך לחוש היום בושה וכלימה על ביזוי גומל חסד ענק, שהציל ממוות מאות אלפים ללא שום הבדל, ושכל חטאו הוא אורח חיים של אדם דתי הפועל על פי ההלכה היהודית. אנחנו מתביישים".

מנגד, בשדולת הנשים בירכו: "שדולת הנשים מודה לרב פירר על פועלו לאורך השנים ומפעל העשייה שהוא מקיים מדי יום ומברכת שבחר שלא לקיים את האירוע המדובר במתכונתו ללא שירת נשים. אסור לנו לקבל כל מקרה של הדרה במרחב הציבורי שכן הדבר משליך ומשפיע על מעמדן ומקומן של נשים בכל תחומי החברה-מהאקדמיה, דרך הצבא ועד למקומות העבודה". 
 
"אנו מברכות את האמנים ואת הפילהרמונית שלא הסכימו למחיקה ולהעלמה של נשים. גם מטרה טובה אינה יכולה לבוא על חשבון השתקה ומחיקה של נשים. בהזדמנות זו אנחנו קוראות לקדם גיוון ושוויון בתעשיית המוזיקה ולהביא לקידמת הבמה זמרות ויוצרות ישראליות רבות ומוכשרות. נמשיך לפעול נגד הדרה ובעד שוויון למען הנשים, הנערות והילדות בישראל", הוסיפו.