בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום (שני) את מעצרו של נריה זארוג, שהתבצר אמש במבנה ביישוב יצהר, תוך שהוא מפר צו הרחקה מנהלי מהאזור. מחר אמור להיות מוגש נגדו כתב אישום בגין הפרת הוראה חוקית של צו אלוף והכשלת שוטר, וזאת לאחר שהתבצר במבנה, מה שהצריך מהמשטרה וכוחות הצבא לגייס תגבור שכיתר את הבית עד שזארוג הוסגר.



זארוג אזק את עצמו עד שנעצר, פונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי ולאחר מכן הובא לחקירה בתחנת משטרת מחוז. כזכור, חתם אלוף פיקוד המרכז על צו האוסר עליו להימצא בתחום המאחז "קומי אורי" שליד יצהר כבר לפני יותר מחודש, אבל הוא כאמור, הפר את הצו לאחר שהתבצר באחד המבנים במקום. 



בתום חמש שעות במהלכן כיתרו השוטרים את הגדרות, וכשהם מנסים לנתק אותו מן המתקן אליו חיבר את האזיקים, ברקע התנהלו עימותים בין מתנחלים לשוטרים, ושישה מהם נפגעו כתוצאה מיידוי אבנים.



המתקן אליו חיבר את עצמו זארוג. צילום: הלל מאיר, TPS
המתקן אליו חיבר את עצמו זארוג. צילום: הלל מאיר, TPS



היום כאמור, הגישה המשטרה הצהרת תובע לבית המשפט, במסגרתה טען נציג המשטרה שזארוג הפר צו אלוף וביצע פעולות בלתי חוקיות. "יש כאן מי שמבזה את צו האלוף ומסוכן עצם הפרת ההוראה החוקית, המראה על מסוכנותו".  



מנגד טען פרקליטו, עורך הדין אביחי חג'בי, כי "זארוג אינו נמנה עם הגרעין הקשה של המתנחלים, ומשכך הוחלט להרחיקו רק מאיזור מסוים ולא לכפות עליו מעצר בית. צו האלוף מסתיים בעד שבועיים ואני דורש לשחררו".



השופט אלדד נבו דחה את עמדת הפרקליט ואימץ את עמדת המשטרה לפיה "עצם המצאותו באזורים מסוכנים יוצרת מסוכנות. לראיה - האירועים שקרו בעת מעצרו. אינני מוצא מקום לדון בחלופת מעצר". מחר כאמור, יוגש נגדו כתב אישום.