מחר יצוין בישראל וברחבי העולם היום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים. בארגוני הנשים הזכירו בימים האחרונים את האירוע המרכזי שנערך אשתקד לציון יום זה, שבמסגרתו מאות אלפי נשים וגברים יצאו לרחובות במחאה על האלימות שהובילה לרצח נשים בשנת 2018. "דרשנו שיועבר התקציב לתוכנית למניעת אלימות במשפחה – והצלחנו", אמרו יוזמות המחאה. "הוכחנו שכשאנחנו פועלות ביחד, נשים מכל קצוות החברה, אנחנו קובעות סדר יום ומקבלות את מה שמגיע לנו. אנחנו מוכרחות להמשיך".



למרות ההצלחה היחסית, יוזמות המחאה מדגישות: "הכסף אומנם החל לעבור, אבל בינתיים, לא חל שום שינוי. לא נפתחו מענים נוספים לטיפול בתופעת אלימות כלפי נשים ולא שופרו המענים הקיימים. לא נפסיק לדרוש את הביטחון שלנו. הבטיחו שיפתחו ארבעה מרכזי חירום, ולא נפתחו. הועבר כסף עבור תקנים לעשרות עובדות ועובדים סוציאליים לטיפול בגברים בנשים שנפגעו ובילדים וילדות ובגברים אלימים - שלא אוישו. לא הועבר כל תקציב למשרד לביטחון פנים לשיפור הטיפול והמענה המשטרתי, ולא כסף לחינוך, כדי לעקור את התופעה המחרידה הזו מהשורש. השנה נרצחו 13 נשים על רקע מגדרי, וזהו רק קצה הקרחון של אלימות כלפי נשים".



במסגרת האירועים שייערכו, יתקיימו מצעדים ועצרות שונות, כולל בתל אביב, בחיפה ובירושלים. יוזמות המחאה קוראות לציבור לעמוד מחר בעשר בבוקר 13 דקות דומיה לזכר 13 הנשים שנרצחו מתחילת השנה.



זאת ועוד, הערב, החל בשעה שש, עשרות מבני ציבור ברחבי הארץ יוארו בצבע אדום, כחלק מקמפיין ויצו והרשויות המקומיות להעלאת המודעות למאבק באלימות כלפי נשים. בין המבנים שיוארו: בניין עיריית תל אביב־יפו, גשר המיתרים בירושלים, אצטדיון סמי עופר בחיפה, בניין עיריית באר שבע, ועוד. כמו כן, ויצו תאיר את משרדיה הראשיים ברחוב דוד המלך בתל אביב.



יצוין כי מאז 2004 נרצחו 163 נשים על ידי בני זוגן. בין השנים 2014־2018 חלה עלייה של 160% במספר הפניות למוקד משרד הרווחה בנושא אלימות במשפחה.