חבריהם של סתיו הררי ובן זוגה דין שושני, שנספו באסון שאירע אמש במעלית בבניין בשכונת התקווה בתל אביב והובאו היום למנוחת עולמים, לא מצליחים לעכל את העובדה שחבריהם כבר אינם בין החיים. שניים מחבריהם הקרובים, ניב בן יהודה ויעל כהן, התארחו היום (ראשון) בתוכניתם של בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM, וסיפרו על האובדן הגדול.

ניב: "זה עדיין בלתי נתפס, עוד לא עיכלנו. אנחנו עוד לא מבינים מה קרה באמת. סתיו הייתה הפרח הכי יפה בגן. מהממת ביופייה, חכמה ואין לי משהו רע להגיד עליה. היא הייתה מושלמת. היא השכירה דירה עם בן זוגה ולמדה מדעי ההתנהגות". 

איך נודע לכם האסון?
ניב: "לא ידענו כלום. היינו אמורים לאכול יחד ג'חנון בשבת בבוקר. הכנו וחיכינו להם. אמא שלה אמרה לי שסתיו לא עונה לה. כשהתקשרנו הגענו לתא קולי אבל אף אחד לא העז לחשוב על כזה דבר. השארנו את האוכל על השולחן בשבילם. בהמשך הלכנו לשבת עם חברים ותוך כדי קיבלנו טלפון מחברה שלה שסיפרה שיש בלאגן ליד הבית של סתיו ושהיא לא עונה. ישר נסענו לשם. כשהגענו אמרו לנו שדין בבית החולים שיבא בתל השומר ואותה עדיין לא מצאו. אחרי שעה אמרו לנו לנסוע לאיכילוב ושם הודיעו לנו שנקבע מותה".

אני מניח שמהיום לא תוכלי להיכנס למעלית בלי לזכור אותה.
ניב: "לא רק מעלית, לא נוכל לקום בבוקר בלי לזכור אותה".

מישהו מהרשויות דיבר עם המשפחה?
ניב: "אף אחד. שמענו על הכל דרך הידיעה באינטרנט. מדובר במשפחה שמעולם לא ידעה צער. זו ילדה שלא הספיקה כלום בחיים. הם עברו לדירה לפני ארבעה חודשים. זה בניין חדש. הייתה להם דירה כל כך יפה. שניהם היו כאלה טהורים".

יעל, את עבדת עם דין במסעדה. ספרי לנו עליו.
יעל: "היינו קוראים לו דינו, הוא היה אחד הטבחים המובילים. עבדנו גב אל גב. לדינו היה כישרון מאוד גדול. לא רק הייתה לו יד מצוינת, ראו כמה אהבה הוא שם באוכל שלו. הוא לא התפשר אף פעם באיכות של המנה. כל מה שהוא הוציא היה כאילו שם את הלב שלו על השולחן. היה לו כישרון שנרכש עם הזמן. הוא עבד בכמה מסעדות עד שהגיע אלינו. הוא די פרח כאן והביא רעיונות. תמיד הרגישו את היד שלו באוכל".

מה היו התוכניות שלו?
יעל: "הוא פתח מקום חדש משלו. הוא היה בדיוק בתחילת דרכו וזה נורא מצער עבורנו שהוא עזב. לפני שבועיים הוא בא יחד עם סתיו לאכול ודיברנו על המקום החדש שאנחנו רוצים לבוא לאכול בו. אי אפשר היה לפספס את הנוכחות שלו, הייתה בו שמחת חיים".

מדהים, והכל בגלל גשם במעלית.
יעל: "בדיוק עכשיו חזרנו מההלוויה, היו הרבה מאוד אנשים. זה מראה בכמה לבבות הזוג הזה נגע. המון צעירים ומבוגרים. המון אנשים מהשכונה הגיעו. הקיפו אותם המון אנשים. אם יש דבר אחד שהוא הכי חזק זה שהם היו טהורים, הטוהר יצא להם מתוך העיניים. הם היו כאלה טובי לב שאי אפשר היה לפספס את זה".

נזק של 400 אלף שקלים

רום וקנין, בעל המכולת בבניין שהוצף, התארח בתוכניתה של ענת דוידוב ב-103FM וסיפר על הנזק שנגרם למכולת ולתכולה שהייתה בה: "הייתי בבת ים בזמן שזה קרה. אני שומר שבת ורק בערב בצאת השבת קיבלתי הודעות והבנתי שהאזור של המכולת הוצף".

מה ראית כשהגעת למקום?
"את ההצפות ואת כל ההמולה מסביב. הגעתי למכולת וראיתי שהכל הפוך, הכל שלוליות וחולות. המכולת שלי ממוקמת בבניין עצמו ונגרם לי נזק רב. המקררים, הסחורה, בקבוקים שנשברו, חשמל שנרטב, כל מוצרי החלב - הכל הרוס, הכל לפח. וזה בנוסף יומיים שאצטרך לספוג כלכלית ולהשאיר את המכולת סגורה. מדובר בנזק של לפחות 400 אלף שקלים. המים הגיעו לגובה של מעל מטר. קרה כאן נזק כל כך גדול. אני לא יודע מאיפה להתחיל. צריך להתחיל הכל מחדש".

למי פונים במצב כזה?
וקנין: "קודם כל לביטוח ולהסכם עם העירייה עצמה. פנינו במקביל גם לעורכת הדין שתייצג אותנו".

מה תעשה עכשיו? המכולת שלך נשארת סגורה.
רום: "אני לא יודע מה לומר לך. אני בינתיים רק מזיז ומסדר. אני לא יודע מאיפה להתחיל".