בעקבות מחאת נהגי המוניות על רפורמת התעריפים, הוחלט לדחות את כניסת המונה החדש לתוקף בחודשיים. ההחלטה התקבלה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתיאום עם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ושר האוצר משה כחלון. השרים חתמו על צו המאריך את תקופת ההיערכות בחודשיים נוספים והבהירו בהודעה המשותפת, כי הדבר נועד לאפשר את המשך השיח עם נהגי המוניות ובחינת אופן יישום הרפורמה.

בהודעה צוין עוד כי ההחלטה התקבלה לאחר דיון שקיים ראש הממשלה עם שרי התחבורה והאוצר, בו שמעו את נציגי נהגי המוניות והגורמים המקצועיים.

יו"ר איגוד נהגי המוניות, יהודה בר-אור טען כי מדובר ב"משיכת זמן" והודיע שמחר יתקיים כנס מיוחד של מטה המאבק של איגוד המוניות הארצי, בו ישתתפו מנהלי תחנות וראשי קבוצות נהגי מוניות. "נדון על על החרפת צעדי המחאה עד לשביתה כללית. אנחנו דורשים לשנות את הצו החדש ולא לדחות את היישום שלו".

"הדחייה היא טכנית, כדי לאפשר את עדכון כל המונים והחלפתם. לנהג מונית שכבר החליף מתחילת החודש את המונה, לא יחזירו את התעריף של המונה הקודם", הוא אמר – "אם היו באמת רוצים לבדוק לעומק את הטענות, היו משנים את הצו החדש של התעריפים ולא דוחים את היישום".

בר-אור הזהיר כי נהגי המוניות יחריפו את צעדי המחאה עד להשבתה כללית. "צריכים גם לבדוק עד מתי התוקף של הדחייה. ישנן טענות שהתוקף הוא רק עד סוף פברואר וגם אם זה לחודשיים מה יקרה אחרי הבחירות? אנחנו חוששים שזה תרגיל".

אורי חגי, נהג מונית ותיק מתל אביב, אמר: "אני לא מאמין שבאמת יחזירו את התעריפים למתכונת הקודם וחושש שאחר הבחירות הצו החדש כבר יהיה בתוקף. הרפורמה פוגעת מאוד קשה בפרנסה שלנו, כי בנסיעות הבין-עירוניות יש צניחה של עשרות אחוזים בתעריפים", הוא אמר.

על פי הרפורמה, התעריפים בנסיעות בינעירוניות עלו בשיעור של כ-6%, אבל בנסיעות הבין עירוניות, בה מהירות הנסיעה גבוהה יותר, המונה החדש "קופץ" לאט יותר ולטענת נהגי מוניות אובדן ההכנסות עלול להגיע לכ-30% ואף יותר.

נהגי המוניות קיימו בשבועות האחרונים שביתות מחאה נקודתיות, בנמל התעופה בן גוריון ובתל אביב ואף יצאו בנסיעה איטית שגרמה לעומסי תנועה כבדים. "נמשיך במחאה עד שיודיעו על שינוי בצו החדש", הזהיר בר-אור.