גל הקור מגיע לשיא: הטמפרטורה המקסימלית הצפויה בפסגה העליונה של אתר החרמון היא מינוס תשע מעלות, כך נמסר הערב (ראשון) מהשירות המטארולוגי. עוד נמסר כי הטמפרטורה החזויה הלילה בירושלים היא אפס מעלות, במרום גולן מינוס שבע מעלות ובצפת שתי מעלות מתחת לאפס. מעיריית צפת נמסר כי "שלג קל החל לרדת הערב בשכונות הגבוהות של העיר, כעת הטמפרטורה הינה חצי מעלה בלבד מעל האפס. לפי שעה כל הצירים פתוחים ואין שיבושים מיוחדים".

ברשויות הוכרז על היערכות מיוחדת, שכללה הכנת אלפי שקי מלח שיפוזרו בכבישים שתיווצר בהם שכבת קרח ואף מפלסות לפינוי השלג, אם אכן יערם. בעיריית ירושלים עוד מנסים לחזות את מזג האוויר שלאחר הלילה הקר בשנה, והחליטו לדחות את פתיחת מוסדות הלימוד בעיר לשעה 9:00. יחד עם זאת, השלג לא צפוי להיערם במהלך שעות הלילה, למרות שעות הקור הקיצוני העתידות לבוא.

הטמפרטורות החזויות להלילה ומחר: בירושלים 0-2, בחיפה 5-6, בתל אביב ומישור החוף 6-10, בבאר שבע 4-8 ובמצפה רמון 1-3 מעלות. מהשירות המטארולוגי נמסר כי במהלך הלילה צפוי לרדת שלג קל בפסגות ערי המרכז מעל אלף מטר, ובמשך שתי היממות הקרובות קיימת סכנה ממשית להיווצרות קרה.

בשירות המטאורולוגי מזהירים שבמהלך הלילה יהיה קר במיוחד וישנו חשש לקרה. בשני יוסיף להיות קר במיוחד ובצפון הארץ עד הנגב צפויים גשמים מקומיים קל. בפסגות הגבוהות של הרי הצפון ייתכן שלג קל. ביום שלישי תחול עלייה קלה במידות החום, אך עדיין יהיה קר מהרגיל. במקביל, צפוי גשם מקומי בצפון הארץ ובמישור החוף. ביום רביעי תחול עלייה נוספת במידות החום ויירדו גשמים מקומיים בעיקר בצפון הארץ. 

בתוך כך, ממשרד הבריאות ומד"א פרסמו שורת הנחיות והמלצות, למניעת פגיעות קור כתוצאה ממזג האוויר החריג, בדגש על קבוצות סיכון (קשישים, תינוקות וחולים):

  • חימום נאות- חימום הבית בטמפרטורה קבועה של 24 מעלות בקירוב, שאינה פחותה מ- 21 מעלות.  מומלץ להעזר במד חום למדידת טמפרטורת החדר.   
  • יש לדאוג ללחות האוויר בחדר על ידי אוורור מתאים, למניעת התייבשות.
  • יש לדאוג לאטימה נאותה של פתחי הבית (חלונות, דלתות וכו').
  • יש לבדוק את בטיחות התנורים בדירה – תוך הסתייעות בבני משפחה ואנשי מקצוע.

עוד נמסר כי יש לשתות בין שמונה לעשר כוסות ביום, גם ללא תחושת צמא, למעט מצב בו יש נסיבות רפואיות רלוונטיות, להימנע משתייה מרובה של קפאין ואלכוהול. יש להקפיד על ארוחות קלות יחסית לעתים קרובות ( 5-6 ביום) ולהימנע מארוחות כבדות. שתיה ואוכל חמים מסייעים לשמור על חום הגוף.  בנוסף, בעת השהות בבית - יש להקפיד על פעילות ותנועה, כדי להגדיל את זרימת הדם ואת חום הגוף.

מקרים בהם יש להתייעץ עם הרופא המטפל: לגבי נטילת תרופות שעלולות להגביר את הרגישות לקור. (כגון תרופות שמשפיעות על מצב הערנות, כגון תרופות שינה, תרופות נגד דכאון, תרופות מסוימות נגד כאבים ועוד). לגבי מצבי בריאות שעלולים להגביר סיכון זה. (כגון במחלות לב, בהן הקור יוצר עומס-יתר על תפקוד הלב, מחלות ריאה, באנשים עם ירידה קוגניטיבית/דמנציה שמתקשים לטפל בעצמם ועוד).

עוד נמסר כיצד מבקר יכול לזהות אצל קשיש ירידה בחום הגוף (היפותרמיה) - ניתן לראות שהבית קר והקשיש ירוד בפעילותו יותר מהרגיל, עם זאת, בשלבים ההתחלתיים של ירידת חום הגוף – עלול להיות קושי בזיהוי הבעיה שכן הקשיש הסובל מקור לא ירעד ולא יתלונן על תחושת קור. מדידת חום במדחום הביתי עלולה לא לזהות את הבעיה –היות והוא מיועד למדוד עלית חום. אם יש חשד לירידת חום הגוף (היפותרמיה), על סמך מגע עור קר, שינוי בצבע העור, ירידה בערנות, מצב בלבולי, שינויי בנשימה ועוד -  יש להזעיק מיד עזרה רפואית.