תהליך חשוב נוסף שנמצא תקוע בשל הבחירות החוזרות ונשנות הוא מימוש תוכנית ממשלתית לשיקום נשים בזנות, שכבר אושרה. "הממשלה אישרה בינואר 2019 תוכנית ממשלתית שמוסיפה 30 מיליון שקלים בשנה למטרות של שיקום נשים בזנות", אומרת עו"ד ניצן כהנא, מנהלת המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות. "באפריל 2019 עברו 21 מיליון שקלים למשרד הרווחה. לצערנו, ראינו שמשרד הרווחה לא השתמש בשקל אחד מתוך הכסף הזה ובדצמבר 2019 עתרנו לבג"ץ בנושא. התחושה הכי חזקה שלי ביחס למימוש התקציבים היא שאם גוף הפיקוח שלנו, הכנסת, היה מתפקד ומתכנס, אז דיונים בנושא היו נערכים אחת למספר חודשים, כמו שהיה בעבר, ומשרדי הממשלה היו צריכים לתת דין וחשבון לחברי הכנסת וממש לא היו מרשים לעצמם להגיע למצב שהשנה מסתיימת ולא השתמשו בכלל בתקציבים".
עוד הוסיפה כהנא: "לגבי התקציב של 2020, אנחנו מקווים שבג"ץ יענה לעתירה שלנו או ששר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים אופיר אקוניס, למרות שהוא שר זמני, ייקח אחריות על הנושא וידאג שהתקציבים הדחופים האלה יגיעו ליעדם. גם הבסיס תקוע עכשיו. אין כסף כרגע בגלל שאין תקציב מדינה. ברגע שייפתח הפלונטר, אני סומכת על חברי הכנסת שלנו שידעו לקחת אחריות על אוכלוסיית הנשים בזנות שזקוקה עכשיו יותר מתמיד לתקציבים האלה. אני מאמינה שברגע שנחזור לשגרה, הדברים ייפתרו".
בנובמבר 2018 הכריז משרד הכלכלה על תוכנית הדגל שלו לקידום ופיתוח ההייטק בפריפריה. במסגרת התוכנית יוענקו מענקים לחברות שיפתחו שלוחות בערי הפריפריה ויהוו עוגני תעסוקה. כמו כן, רשות החדשנות תתמרץ חברות הייטק לפתוח מרכזי מחקר ופיתוח בפריפריה ב־240 מיליון שקלים, ותינתן תמיכה במשך שלוש שנים בגובה של עשרה מיליון שקלים לחברה שתבצע 80% מהפעילות שלה בפריפריה ו־60% מעובדיה יתגוררו בה. במקביל, יועברו מענקים בגובה של 30 מיליון שקלים ליזמים שיקימו מבנים להשכרה לתעשיית ההייטק בפריפריה. עוד על הפרק: 20 מיליון שקלים להקמת מבני הייטק במגזר הערבי.
"היעדר ממשלה פעילה בשנה האחרונה פגע אנושות גם במאבק להציל חיים בכבישים", אומר ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק. "ב־11 בנובמבר 2018 הצהיר שר התחבורה והבטיחות בדרכים הקודם, ישראל כץ, על כך שהורה לגבש תוכנית אסטרטגית להפיכת כביש 90 לציר האורך המזרחי של ישראל וכי הכביש יהיה דו־מסלולי בעל שני נתיבים לכל כיוון, עם אפשרות לנתיב שלישי לכל כיוון מאילת עד לאצבע הגליל. השר טען כי מדובר במגה־פרויקט המתייחס לטווח הרחוק, הבינוני והקצר ובכוונתו להביא את התוכנית לאישור ראש הממשלה ולאחר מכן לאישור הממשלה.
אם הייתה קיימת ממשלה והבטחות השר היו מקוימות והעבודות היו בעיצומן, ניתן היה להציל את חייהם של אזרחים רבים. היעדר טיפול משמעותי בכביש 90, כביש הדמים, מנציח את מצבו. בשנת 2019 נהרגו בו 13 בני אדם, וזו מגמה שממשיכה גם השנה עם שלושה הרוגים. שנה וחצי חלפו מאותה הצהרה של השר וכמעט דבר לא השתנה בכביש. הם נלחמים בתאונות דרכים באמצעות שלטים בצדי הדרך, ורק מפנים את האשמה אל הנהגים מבלי לקחת אחריות. התסכול הגדול הוא שיודעים שצפויים להיהרג בכביש עוד בני אדם חפים מפשע ולא מתחילים לשפר את התשתית. הדבר הראשון שהממשלה החדשה תהיה חייבת לעשות הוא לקדם במהירות את שיפור התשתית בכביש ולהכריז עליו כפרויקט לאומי בעל עדיפות עליונה. ככל שנקדים לטפל בתשתית בכביש, נחסוך מעוד ועוד משפחות את ההצטרפות למשפחת השכול ההולכת וגדלה".