על רקע הצעדים הניסיוניים לצאת ממשבר הקורונה, שלחו בימים האחרונים כ־25 אלף צעירים חולי ומחלימי סרטן, באמצעות קהילת "חלאסרטן" שבה הם חברים, מכתב לכמה משרדי ממשלה. הם ביקשו בו לקיים דיון ולפרסם הנחיות ברורות כחלק מאסטרטגיית היציאה, שיביאו בחשבון את צורכיהם היחודיים, הנוגעים, בין היתר, לתעסוקתם בצל המשבר. זאת, בהינתן המצב הרגיש שבו הם מצויים כאוכלוסייה בסיכון גדול להידבקות בנגיף הקורונה.

במכתב הם מזכירים בין השאר שחולים ומחלימים רבים שעובדים במגזר הפרטי טוענים כי הם חוששים שיפוטרו אם לא יגיעו לעבודה, בהיעדר הנחיות ברורות למעסיקים. עוד מוזכר במקרה של חולי סרטן בהווה כי יש להביא בחשבון גם את בני משפחותיהם החיים איתם במשק בית אחד, שביציאתם לעבוד עלולים לסכן את החולים.

"עשרות אלפי צעירים חולים ומחלימים מסרטן ומשפחותיהם מהווים חלק אינטגרלי ממשק העבודה וממערכת החינוך, ועם זה, הם נמצאים בסיכון גבוה מאוד", מבהירה שירה סגל קופרמן, מנכ"לית עמותת "מרכז טל" והמיזם "חלאסרטן".

שירה סגל קופרמן (צילום: שני צדיקריו)
שירה סגל קופרמן (צילום: שני צדיקריו)

לדבריה, "גם אם החולה יישאר בבידוד, במידה שבני ביתו יחזרו לשגרת פעילות רגילה, ללא הגדרות ייחודיות למשפחות הללו - הם עלולים לסכן אותו, לכן בתכנון האסטרטגיה ופרסום ההנחיות, יש להביא בחשבון את המשפחה כולה כמשפחה בסיכון ולא רק את החולה או המחלים".