מליאת הכנסת קיימה היום (שני) דיון מיוחד לציון יום הניצחון על גרמניה הנאצית. יו"ר הכנסת בני גנץ, שאמור לפנות את כסאו ולעבור למשרד הביטחון בעוד פחות מיממה (שלישי ב-13:00) אמר בפתח הדיון: "לא כל הגבורות נבראו שוות. ישנם דורות, יש אנשים, שאומץ ליבם, שמסירות נפשם ישמשו לנצח לאות וזיכרון לנתינה ולתעוזה שלא רק שינתה מציאות, אלא בראה אותה. גבורה שלא הייתה חלק מההיסטוריה, גבורה שהכתיבה אותה. כאלו הם הווטרנים לוחמי צבאות בעלות הברית במלחמת העולם השנייה. יש מי שקוראים להם "הדור הגדול מכולם".

עוד הוסיף גנץ: "ובכל זאת, לקח לנו כאן במדינת ישראל הריבונית, יותר מדי זמן, להכיר ולהוקיר אותם. כמו שקרה לא אחת בארצנו אחרי הקמתה בסערה, התגייסנו כולם סביב סיפור אחד מוכר. וכך, התהלכו ביננו שנים ארוכות גיבורים עם מדליות בארון וסיפורים במזוודה".

ישיבת המליאה המיוחדת (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)
ישיבת המליאה המיוחדת (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)

יו"ר הכנסת ביקש גם לשלוח מסר לימנו: "ההתגייסות בשעת צורך לעשיית הדבר הנכון, חרף כל הקשיים, צריכה להיות מורשתם של הווטרנים לנו הישראלים. כרמטכ"ל, יחד עם מפקדי ופקודיי, לא יכולנו להישאר אדיש לפצועים הסורים ממלחמת האזרחים שהתדפקו על דלתותינו והייתי גאה שהדרג המדיני איפשר לפנות את חלקם לטיפול בבתי החולים בארץ".

עוד הוסיף גנץ: "מדינת ישראל כולה הפכה ידועה בהירתמותה לסיוע באסונות – בנפאל, בהאיטי, ביפן, בפרו ובמקומות נוספים. גם כעת, כשאנו נמצאים במשבר עולמי בריאותי, רבבות ישראלים עמלים על הצלת נפשות, מנסים למצוא תרופה ונרתמים לעזרת מי מאיתנו שדרושה לו יד מסייעת. כמיטב מסורת הווטרנים והמסורת היהודית כולה, נמשיך כישראלים להתגייס מול כל אתגר שניצב בפני האנושות ובפני עמנו. נגן על העם היהודי מפני כל איום חיצוני, בכל מקום, ובכל צורה. נפעל בעוצמה מול מבקשי רעתנו לעיתים בשקט, ולעיתים, אם יהיה צורך בכך, גם בכוח צבאי מהדהד. ולא נשכח לעולם את מחויבתנו העליונה לעשיית הטוב לטובת תיקון עולם".