תאונת עבודה קטלנית בתל אביב: פועל בן 35 נהרג היום (חמישי) בעקבות תאונת עבודה שאירעה ברחוב צ'לנוב בתל אביב. במהלך התאונה, בוצעה הרמת במה באתר בנייה בעיר. כוחות רפואיים של מד"א קיבלו דיווח על פצוע אנוש, הסובל מחבלת ראש, והגיעו לזירת האירוע.

בהגיעם, העניקו החובשים טיפול רפואי לפצוע במקום, תוך ביצוע פעולות החייאה, שבסופן נאלצו לקבוע את מותו. כוחות המשטרה שהגיעו למוקד התאונה פתחו בחקירת נסיבות האירוע, בליווי גורמים מקצועיים ממשרד העבודה והרווחה. 

חובשי מד"א שהגיעו למקום, מאיר בטיטו ויששכר וייס, סיפרו כי "כשהגענו לאתר, ראינו את הפועל שוכב על במת ההרמה כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלת ראש קשה. תוך כדי הטיפול הרפואי הורדנו אותו לרצפת האתר וביצענו פעולות החייאה מתקדמות שכללו מתן תרופות, הנשמות ועיסויים. מצבו היה קריטי. לצערנו, בסופן נאלצנו לקבוע את מותו."

אתר בנייה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אתר בנייה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מדוח תאונות העבודה והאכיפה לשנים 2017־,2019 של אגף המידע והמחקר במנהל הבטיחות, עולה תמונת מצב עגומה על מכת התאונות בענף הבנייה. הדוח העלה כי השנה החולפת הייתה השנה המדממת ביותר מבחינת תאונות עבודה בישראל מתחילת המילניום, וכי מספר ההרוגים עמד על 84 בני אדם- 40 מהם נהרגו בענף הבינוי (48%) בעוד ש־44 עובדים נהרגו במהלך עבודות יצרניות אחרות (52%).

בשליש מהמקרים בשנים האחרונות נהרגו העובדים בנפילה מגובה, ובכחמישית (19%) מהמקרים, נהרגו העובדים מפגיעת עצם במישור או מנפילת עצם מגובה. בדומה למגמה בענף הבינוי, נפילה מגובה היא הגורם השכיח לתאונות הקטלניות גם בשירותים ובמסחר.