לא פחות מ־54 חופים ומרינות בישראל קיבלו השנה את תו הדגל הכחול, שקובע כי הם עומדים בקריטריונים בינלאומיים בנושאי חינוך ומידע, איכות מים, בטיחות, שירותים וניהול סביבתי.

עמותת אקואושן (Ecoocean), המפעילה את תוכנית הדגל הכחול בישראל מטעם הארגון FEE הבינלאומי (Foundation for Environmental Education), תעניק בתחילת החודש הבא, עם פתיחת עונת הרחצה, את תו הדגל הכחול לזוכים.

מדובר ב־52 חופים ושתי מרינות, מספר שיא מאז החלה התוכנית בישראל לפני שמונה שנים. על פי הרשימה, החופים המסודרים ביותר בישראל הם כל 13 החופים בתל אביב, 12 בחיפה, 8 בנתניה, 7 באשדוד, 6 בראשון לציון, 2 בהרצליה, חוף אחד בקריית ים, בחוף הכרמל, באשקלון ובאילת.

עמותת אקואושן נקטה השנה יוזמה ייחודית וראשונה בקרב מדינות הדגל הכחול, וכללה בדרישותיה גם את הפסקת השימוש במוצרי פלסטיק חד־פעמיים על ידי עובדי החוף ובעסקים הפועלים בחוף. 

כל הרשויות מיהרו להביע תמיכה במהלך זה, כאשר תל אביב ואילת אף הגדילו לעשות והעבירו חוק עזר עירוני להפסקת השימוש בכלים חד־פעמיים בחופים. 

לראשונה הצטרפה השנה לתוכנית גם המועצה האזורית חוף הכרמל, בעלת שטח חופי הים הגדול במדינה (כ־40 ק"מ שטח שיפוט חופי).
מטרת תוכנית הדגל הכחול של העמותה היא, בין היתר, לעורר ולעודד מודעות סביבתית ולקיחת אחריות על שמירת הסביבה החופית והימית בקרב משתמשי החופים, הקהילות המתגוררות בסביבתם, עסקים הפועלים בסיבה זו, רשויות וארגונים וכמובן הרוחצים עצמם.