ממשלת יוון הודיעה היום (שישי) באופן רשמי כי המדינה תפתח לתיירים מ-29 מדינות שונות, בהן ישראל, החל מה-15 ביוני. זאת לאחר כמובן שגבולותיה נסגרו בעקבות התפשטות נגיף הקורונה.

בנוסף לישראל, יוכלו להיכנס למדינה תיירים מאלבניה, אוסטרליה, אוסטריה, צפון מקדוניה, בולגריה, גרמניה, דנמרק, שווייץ, אסטוניה, יפן, סין, קרואטיה, קפריסין, לטביה, לבנון, ליטא, מלטה, מונטנגרו, ניו זילנד, נורווגיה, קוריאה הדרומית, הונגריה, רומניה, סרביה, סלובקיה, סלובניה, צ׳כיה ופינלנד. יחד עם זאת נמסר כי כל מי שייכנס למדינה יצטרך לעבור בדיקת קורונה בשדה התעופה.

ההודעה הזאת היא בעצם הקדמת המועד המקורי של פתיחת גבולות המדינה, לאחר שמוקדם יותר החודש הודיעו שר התיירות היווני, הארי תאוקריס, וראש הממשלה, קיריאקוס מיצוטקיס, כי הדבר יתרחש רק בתחילת ביולי.

בהודעה הראשונית על פתיחתה של יוון לתיירים, כאמור, ראש הממשלה מיצוטקיס אמר כי "התיירים שיבקרו אצלנו יעברו בדיקות לאיתור נגיף הקורונה בגופם". עוד אמר כי "תקנות הבריאות הכלליים שלנו ימשיכו להתקיים כדי למנוע את התפרצות המחלה במדינה, אך בכל זאת יזכו להנות מהשמש הבהירה שלנו והיופי הטבעי של הנופים".

כזכור, יוון היא אחת המדינות שהתמודדותן עם התפרצות הקורונה נחשבת לאחת היעילות בעולם. עוד בתחילת מרץ, כשהמשבר היה עוד בתחילתו, הוחלט כי בתי הספר והאוניברסיטאות ברחבי המדינה יסגרו למשך שבועיים, וזמן קצר לאחר מכן הודיעו הרשויות במדינה על עוצר והגבלת תנועת אזרחים, על מנת לבלום את ההתפשטות. האפקטיביות של צעדים אלה נראית גם על פי נתוני התחלואה בנגיף במדינה, כשמתחילת המשבר העולמי זוהו שם כ-2,906 חולים מאומתים בלבד, כאשר מניין הקורבנות שם עומד על 175.