היום (שני) בצהריים התקיימה הפגנת ענק של עובדי ענף התרבות מול משרד האוצר: "פיצויים, עכשיו! ביבי הבטחת, תקיים!". במסגרת ההפגנה קראו חברי מטה המאבק לראש הממשלה ושר האוצר להעביר את הפיצויים שהובטחו להם ואמורים להזרים חמצן למאות אלפי אנשים שכבר ארבעה חודשים לא עובדים: "שר האוצר, בזמן שאתם "לומדים את החומר" אנשים נגמרים! אנחנו חייבים הזרמת חמצן כלכלי-הבטחתם תקיימו!".

במהלך ההפגנה החלו פעילים לשרוף את ציוד ההגברה והתפאורה אשר שוכבים דוממים כבר ארבעה חודשים מפרוץ המשבר, כוחות ביטחון מיהרו למקום על מנת לכבות את השריפה.

זהו השבוע הרביעי להפגנות הזעם של עולם האירועים והתרבות, אשר ממשיכות בכל הכוח לאחר שבשבוע שעבר התקיימה פגישה בין נציגי ועד הפעולה למנכ"לית משרד האוצר שהסתיימה במריחות נוספות וללא פתרונות. אנשי תעשיית האירועים והתרבות מחריפים את המאבק ודורשים את הפיצויים שהובטחו להם על ידי ראש הממשלה בפגישה שהתקיימה בתחילת החודש. ההפגנה היום היא עליית מדרגה נוספת של המחאה שתלך ותחריף, לאחר החסימות שבוצעו בעזריאלי אתמול, והפגנות ההשכמה מול ביתו של שר האוצר ישראל כ"ץ בלילות האחרונים.

מחאת האמנים מול משרד האוצר בירושלים (צילום: ללא)
מחאת האמנים מול משרד האוצר בירושלים (צילום: ללא)

עילית פישר, מפיקה "ראש חוצות": "ישראל כץ, זו אחריות שלך! אתה לא יכול להפקיר אותנו יותר! אנחנו לא נוותר לך! מי יציל אותנו? מי? בכל המדינות בעולם תומכים בתעשיית האירועים, נותנים להם מענקים כי הם מבינים שהם צריכים להציל את העסקים הקטנים." ניקולאי שפיז, טכנאי הקרנה ומסכים: "אני מגיל 13 עובד, אבל מאתמול לא יכולתי להרשות לעצמי להדליק לילדים מזגן! מה אני אמור לעשות? ארבעה חודשים אני יושב בבית כמו קבצן, כמו עצלן, תנו לי לעבוד! אי אפשר להמשיך ככה! הכי גרוע יהיה כשלא יהיה לנו כבר מה לאבד".

גילי גבל, נציגת שח"ם: "תשלמו לנו את מה שמגיע לנו! אנחנו אזרחים שמשלמים יום יום שעה שעה את המיסים שלנו כמו שעון. למה בעת מצוקה לא מגיע לנו לקבל את מה שאנחנו נותנים? ישראל כץ תתבייש לך אתה זונח תעשייה שלמה! אנחנו אבן יסוד בקיום של המדינה הזאת. אם אין מתווה ואין פתרון תשלמו, אנשים פה נחנקים!"

יאיר לביד, איש הגברה: "למדינה לא אכפת מאיתנו, ולראשונה בחיי עתיד מפעל חיי לא תלוי רק בי אלא גם בך ראש הממשלה, השותף שלי, זה שהרוויח ממני כל כך הרבה כל השנים. כולם מדברים על שלושת הת' - -תרבות, תיירות ותעופה, אבל שלושת ה-ת' שלך אדוני ראש הממשלה הם- תתאפס, תקיים ותשלם".

מחאת האמנים מול משרד האוצר בירושלים (צילום: ללא)
מחאת האמנים מול משרד האוצר בירושלים (צילום: ללא)

טניה ויניקור, מוסיקאית: "השקעתי את כל חיי בללמוד את המקצוע שלי ולהתפרנס ממנו בכבוד. עכשיו אתם לא נותנים לי לעבוד. אני אמא טרייה, יש לי ילד לפרנס, ותחת ההנחיות שלכם אין לי איך לעשות את זה. אני פונה לכל מקבלי ההחלטות, מחובתכם לקחת אחריות כלכלית, אנחנו דורשים פיצויים עכשיו!".

מחאת הזעם של עולם האירועים והתרבות שנכנסת לשבוע הרביעי תחת הכותרת "הנשמה או מלחמה", נערכת לאור מצוקת התעשייה, הכוללת כ-200 אלף משפחות שזועקות כבר ארבעה חודשים להזרמה מידית של חמצן כדי לשרוד. 

בתוך כך, היום גם נמשכה מחאת עובדי התיירות, סוכנויות הנסיעות ועובדים מענף התעופה. מנכ"ל יאטא, קובי זוסמן הגיע לביקור הזדהות באוהל המחאה שהוקם על ידי מטה המאבק מול משרד האוצר בירושלים. זוסמן, ששוחח עם יו"ר התאחדות משרדי הנסיעות, קובי קרני והמנכ"לית טלי לאופר, הביעה תקווה כי בקרוב תחל גם ישראל במתווה לפתיחת השמיים בדומה למדינות רבות בעולם וכך גם יוכל ענף התיירות
לשוב לפעילות.

עם זאת, לנוכח האיסור המסתמן על כניסת ישראלים למדינות באירופה, על רקע העלייה בתחלואה בקורונה בארץ, החשש הוא שענפי התיירות והתעופה ישובו לפעילות רק בעוד חודשים ארוכים. בינתיים, בענף דורשים סיוע מהמדינה לבעלי העסקים ולעובדים, כדי לאפשר להם לשרוד את המשבר המתמשך.