הפגנות נרחבות נגד הממשלה בתל אביב וירושלים 
המשטרה נערכה לקבלת מפגינים שצפויים להגיע למחות בכיכר צ'רלס קלור בתל אביב, שאורגנה על ידי "הדגלים השחורים". אמנים רבים הודיעו על כוונתם להתגייס למטרות המחאה ולהגיע לנאום ולהופיע במהלכה, ביניהם להקת תיסלם, רמי קליינשטיין, מירי מסיקה וחמי רודנר. 

מארגני האירוע פרסמו הודעה לקראת ההפגנה, לפיה: "הזיגזגים והשליפות של 48 השעות האחרונות הדגימו את הנזקים האדירים שהממשלה הזאת יוצרת. עם כותרות אי אפשר לשלם במכולת- עמדתם בראש? קחו אחריות". 

מהמשטרה נמסר כי מאות שוטרים יוצבו במקום ויהיו ערוכים לפעילות, ויפעלו במספר מישורי אבטחה, בהם האבטחה על המשתתפים, שמירה על הסדר הציבורי והזרמת התנועה בצירים הסובבים את מקום ההפגנה. לצד מימוש זכות המחאה, השוטרים אחראים לאבטח את המשתתפים, לשמור על הסדר הציבורי ולוודא עמידה  בתנאי תקנות שעת חירום לעניין מניעת התפשטות נגיף הקורונה  והכל תוך מיזעור הפגיעה בשגרת חיי התושבים.

לידיעה המלאה

מחאת העצמאים  (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
מחאת העצמאים (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

"לא ניתן לעבוד כך": נתניהו החליט לפטר את ח"כ שאשא-ביטון מראשות ועדת הקורונה
בעקבות ריאיון שהעניקה: גורם בכיר בליכוד מסר בשבת כי ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לפטר את חברת מפלגתו, יו"ר ועדת הקורונה בכנסת יפעת שאשא-ביטון, לאחר שזו התראיינה לרינה מצליח ב"פגוש את העיתונות" וביקרה את התנהלות הממשלה.

ח״כ ד״ר יפעת שאשא ביטון מסרה בתגובה: ״אם בשביל לעשות את הדבר הנכון ולהציל את פרנסתם של אלפי עובדות ועובדים אני צריכה לשלם מחיר אישי - מקבלת את זה באהבה. אני חברה בקואליציה ומכבדת את החלטות הממשלה, אבל אם יש טעויות - צריך לתקן״.

כאמור, ההחלטה מגיעה לאחר שיו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא ביטון, עלתה הערב לשידור בתכנית 'פגוש את העיתונות', והתייחסה להגבלות החדשות והמחמירות על הציבור שהטילו בתום דיון לילי בממשלה, בצל העלייה בהיקף התחלואה בנגיף. "נדון מחר בהגבלות הקורונה החדשות שוב,  בצורה מאוד עניינית. נדרוש נתונים וגם את המידע שעמד בבסיס ההחלטות. אנו רוצים להבין האם באמת הצעדים שדורשים לסגר הם צעדים נכונים", אמרה. 

לידיעה המלאה 

ח''כ יפעת שאשא ביטון בדיון ועדת הקורונה (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)
ח''כ יפעת שאשא ביטון בדיון ועדת הקורונה (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)

כ"ץ נזף במנכ"לית משרדו: "לא מתפקידך להגיב ולהתנצח עם הדרג המדיני"
העימות מחריף: מנכ"לית משרד האוצר, קרן טרנר, ננזפה בשבת על ידי שר האוצר ישראל כ"ץ, לאחר שהתייחסה לטענתו, בלי אישורו המוקדם, להתקפות על בכירי אוצר מצידם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובנו יאיר. "אין זה מתפקידך להגיב ולהתנצח ולהגן על פקידים מול הדרג המדיני, וזאת בלי קשר לתוכנם של הדברים. תפקידכם הוא לבצע את החלטות הדרג המדיני. אני כשר אוצר נושא באחריות העליונה לפעילות משרד האוצר וידעתי ואדע גם בעתיד להגן באופן ברור על תרומתם החיובית של הגורמים המקצועיים באוצר להצלחת וביצוע התוכניות הכלכליות". 

כזכור, מוקדם יותר התבטאה טרנר בנושא ואמרה כי "קשה לי מאוד להשאר אדישה לביקורת חסרת התקדים כלפי אנשי המשרד ובפרט כלפי הממונה על התקציבים באוצר שאול מרידור, ובכלל לשיח האלים ממש המתפתח ברשתות החברתיות" כתבה טרנר והוסיפה: "חשוב לי להזכיר / להבהיר - תפקידו של כל דרג מקצועי בממשלה הוא לסייע בעיצוב ובגיבוש המדיניות הציבורית, ובכלל זה לחתור לקיום דיון רחב ומעמיק בכלל האפשרויות הרלוונטיות כפועל יוצא של האחריות הכבדה וההשלכות המשמעותיות הנגזרות מהן. לאחר מכן ההחלטות על דרך הפעולה הנבחרת הן של הדרג הנבחר ועלינו מוטלת החובה לפעול ליישום מיטיבי של ההחלטות".

לידיעה המלאה

ישראל כ''ץ (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
ישראל כ''ץ (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

מסתמן: הממשלה לא תדון בישיבתה הקרובה בתוכנית המענקים
תוכנית המענקים לכל אזרח, עליה הצהירו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, ישראל כ"ץ, לפני יומיים, אינה נמצאת כרגע על סדר יומה של הממשלה לקראת ישיבתה ביום ראשון - כך דווח בערב שישי בכאן 11.

עוד דווח כי התוכנית המקורית של נתניהו וכ"ץ הייתה לחלק את המענקים רק לאזרחים הנמצאים בעשירון השביעי ומטה, אך על מנת לקצר את ההליך והבירוקרטי הוחלט לחלק אותם לכלל אזרחי ישראל. בכחול לבן עדיין חושבים כי התוכנית אינה טובה וכי יש לחלק כסף באופן דיפרנציאלי, לאזרחים הנזקקים לכך. בנוסף, דווח כי בממשלה ממתינים לאישור משפטי בטרם הוצאת המהלך לפועל.

לידיעה המלאה

ראש הממשלה נתניהו מציג את תכנית ''מענק לכל אזרח'' (צילום: צילום מסך)
ראש הממשלה נתניהו מציג את תכנית ''מענק לכל אזרח'' (צילום: צילום מסך)

מוקי: "נתקלתי במפגן של שנאה בהפגנה בבלפור, ולכן הלכתי"
במהלך הפגנת מחאה נוספת שנערכה ביום שישי מול בית ראש הממשלה, ברחוב בלפור בירושלים. בהשתתפות כמה מאות אנשים. הזמר מוקי השתתף בהפגנה, אך כשחזר ממנה פרסם פוסט בפייסבוק בו הביע התנגדות והתנערות למסרים העולים בה.

"עליתי לפני שעה קלה לקבלת שבת בבלפור במטרה להביע סולידריות עם מחאה עממית רחבה שעיקרה התמודדות שלנו כחברה וכעם עם שחיתות שלטונית. באתי לתמוך בנו, אנחנו שכורעים תחת נטל כלכלי חסר תקדים, גזרות שאינן רק כלכליות שמשבשות את אורח חיינו, ילדינו ומשפחותינו. נתקלתי במפגן של שנאה שמכוון באופן אישי אך ורק אל מול ראש הממשלה ובני משפחתו. לא זו דרכי ולכן הלכתי. אני מאמין שזה זמן לאהבה, לערבות הדדית, תמיכה שלנו אחד בשני", כתב הזמר.

לידיעה המלאה

מוקי (צילום: מרוה שרון)
מוקי (צילום: מרוה שרון)

גוגל תצנזר מודעות שיציגו קונספירציות בנוגע לקורונה
חברת גוגל הודיעה הערב (שישי) שתצנזר ולא תאפשר הצגת מודעות פרסומיות שיציגו תיאוריות קונספירציה ותוכן שיוגדר כ"מסוכן" או חורג מהקונצנזוס המדעי בנוגע להתפשטות נגיף הקורונה.הדבר מגיע לאחר שבשבועות האחרונים נשמעו קולות בארצות הברית ובמדינות אחרות שקראו לגוגל לפעול כך, על מנת למנוע הפצת מידע שגוי.

עוד נודע כי גוגל תאפשר רק לרשימה מצומצמת של גופים, בהם ארגונים ממשלתיים ושירותי בריאות, להציג מודעות הנוגעות למגיפה העולמית.
לידיעה המלאה

משרד גוגל בתל אביב (צילום: רויטרס)
משרד גוגל בתל אביב (צילום: רויטרס)

מיליון חולי קורונה אובחנו במאה שעות, זינוק בנתונים ב-41 מדינות בארה"ב
סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה במהלך הלילה שבין שישי לשבת כי מאז פרוץ מגפת הקורונה, נרשם שיא של מיליון נדבקים מאומתים ב-100 שעות ברחבי העולם. על פי הנתונים שפרסמו בסוכנות הידיעות האמריקאית, מספר הנדבקים העולמי חצה את ה-14 מיליון. מוקד ההתפרצות הגדול ביותר הוא עדיין בארצות הברית, עם כ-3.6 מיליון הידבקויות מאובחנות, אחריה נמצאת ברזיל עם יותר מ-2 מיליון נדבקים. הודו היא המדינה היחידה מלבד ארה"ב וברזיל שבה אובחנו עד כה יותר ממיליון נשאים.

כזכור, מקרה הקורונה הראשון דווח בתחילת השנה הנוכחית בסין, וכשלושה חודשים לאחר מכן - כבר נרשמו למעלה ממיליון חולים ברחבי העולם. מספר החולים העולמי זינק בכמיליון בתוך פחות משבוע, לאחר שב-13 ביולי מספר החולים ברחבי העולם עמד על 13 מיליון. ארצות הברית, המחזיקה בשיא המפוקפק של מספר החולים הגבוה ביותר, ממשיכה לחוות מדי יום קפיצות משמעותיות במספרים, כחלק מהגל הראשון של המחלה.

לידיעה המלאה

קורונה - גבר מחטא את קרונות הרכבת התחתית בניו יורק (צילום: Spencer Platt/Getty Images)
קורונה - גבר מחטא את קרונות הרכבת התחתית בניו יורק (צילום: Spencer Platt/Getty Images)

רוחאני: "25 מיליון איראנים נדבקו בקורונה, 35 מיליון נוספים בסכנה"
נשיא איראן חסן רוחאני טען בבוקר שבת כי 25 מיליון איראנים נדבקו בנגיף הקורונה, זאת בניגוד לנתונים הרשמיים שפורסמו, לפיהם 270 אלף נדבקו עד כה בלבד. הוא טען כי המספר המדובר הוא משרד הבריאות במדינה, בה חיים כ-80 מיליון בני אדם. הנשיא האיראני, שדיבר במהלך דיון של הוועדה הלאומית למאבק בקורונה, ציין כי "מספר החולים עלול להכפיל את עצמו. עלינו להתכונן לגרוע מכל בבתי החולים".

בהמשך הציג את הנתון הרשמי לפיו המחלה גבתה כ-14 אלף קורבנות במדינה ואמר כי "ישנה אפשרות ש-35 מיליון בני אדם נוספים יידבקו בנגיף". כאמור, באיראן מתמודדים כעת עם התפרצות מחודשת של הנגיף, בעקבותיו הוכרזה על חובת עטיית מסכות במקומות ציבוריים סגורים. כמו כן, הממשל התיר מסיבה זו למחוזות שבהם מכה הנגיף בצורה הקשה במיוחד לחדש הגבלות מחמירות יותר על התושבים. 

לידיעה המלאה

קורונה - נשים עם מסכה מבקרות בשוק בטהרן (צילום: ATTA KENARE/AFP via Getty Images)
קורונה - נשים עם מסכה מבקרות בשוק בטהרן (צילום: ATTA KENARE/AFP via Getty Images)


גבר כבן 50 טבע למוות בחוף סידני עלי שבהרצליה
גבר כבן 50 טבע למוות ביום שבת בחוף סידני עלי שבהרצליה. חובשים ופראמדיקים של מד"א דיווחו כי הוא נמשה מהמים ללא סימני חיים, נאלצו לקבוע את מותו במקום.

פראמדיק מד"א תומר גוסמן סיפר: "בשעות הלילה התקבל במוקד 101 של מד"א דיווח על גבר ואישה שנכנסו למים ונסחפו. האישה שהצליחה לצאת התקשרה לדווח על האירוע וסיפרה שהגבר נעדר במים. במשך שעות ארוכות בוצעו סריקות בים על מנת לאתר אותו". הוא ציין כי "לפנות בוקר הוא אותר בסמוך לקו החוף כשהוא מחוסר הכרה ללא סימני חיים ולאחר בדיקות רפואיות לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

לידיעה המלאה

חשד לרצח באילת: גופת גבר עם סימני אלימות אותרה בדירה בעיר
גופת גבר כבן 50 אותרה בשבת בבוקר בדירת מגורים באילת ועליה סימני אלימות קשים. כוחות הצלה שהוזעקו לבית, נאלצו לקבוע את מותו במקום. שוטרים שהגיעו למקום עצרו את שותפו לדירה של הגבר, ולקחו אותו לחקירה במשטרת אילת.

בהודעת המשטרה נמסר: "בעקבות דיווח שהתקבל הבוקר סמוך לשעה 05:00, אודות מציאת גבר עם סימני אלימות ללא הכרה במקלחת ביתו, הוקפצו למקום שוטרים וכוחות הצלה. מותו של הגבר, בשנות ה-50 לחייו, נקבע במקום והגופה נשלחה למכון לרפואה משפטית. חוקרי מרחב אילת פתחו בחקירה ועצרו את שותפו לדירה בחשד למעורבות במותו של הקורבן. נסיבות האירוע בבדיקה".

לידיעה המלאה