כלת פרס ישראל פרופסור רות גביזון הלכה לעולמה בגיל 75

1945-2020: כלת פרס ישראל פרופסור רות גביזון נפטרה היום (שבת) בגיל 75. המשפטנית הבכירה הייתה נשיאת אגודת זכויות האזרח, עמיתה בכירה במכון הישראלי לדמוקרטיה ומייסדת מרכז מציל"ה למחשבה ציונית, יהודית, ליברלית והומניסטית. היא זכתה בפרס ישראל בתחום המשפטים בשנת 2011. 

האגודה לזכויות האזרח, שגביזון הייתה נשיאתה בעבר, מסרה: "רותי היתה דמות מרכזית בעיצוב אופיה ודרכה של האגודה לזכויות האזרח החל מראשית שנות ה-80. השפעתה על שיח זכויות האדם בישראל בכלל ועל אופי הפעילות של האגודה בפרט היו משמעותיים מאוד". 

לידיעה המלאה

פרופסור רות גביזון (צילום: מתניה טאוסיג, פלאש 90)
פרופסור רות גביזון (צילום: מתניה טאוסיג, פלאש 90)

טרור הבלונים נמשך: לפחות 18 שריפות פרצו בעוטף עזה מאז הבוקר

 גם היום (שבת) המשיכו הפלסטינים לשגר בלוני תבערה מרצועת עזה לעבר ישראל, שגרמו לפחות ל-19 שריפות ברחבי העוטף מאז הבוקר. 

מכבאות והצלה נמסר כי רוב השריפות פרצו בשדות קוצים באזור המועצה האזורית שער הנגב וחבל אשכול. מרבית השריפות היו קטנות ולא מסוכנות. חוקרי שריפות מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום קבעו כי הן נגרמו מבלוני תבערה.

לידיעה המלאה

שריפה בעוטף עזה. צילום: (חדשות ביטחון שדה בטלגרם)

בתגובה לטרור הבלונים: צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועת עזה

מטוסי קרב וטנקים של צה"ל תקפו יעדים של חמאס ברצועת עזה, זאת בתגובה לטרור הבלונים המתמשך בתקופה האחרונה. במהלך התקיפה הותקפו מתחם צבאי של הכוח הימי של חמאס, תשתיות תת קרקעיות ועמדות תצפית של ארגון הטרור חמאס.

הרמטכ''ל, רא''ל אביב כוכבי, שוחח עם ראשי הרשויות בעוטף עזה על התגברות טרור הבלונים ואמר להם כי הוא "מעריך שטרור הבלונים ייפסק בימים הקרובים", בעקבות הפעולות שנוקט צה''ל.

לידיעה המלאה

שריפה בעוטף עזה. צילום: (חדשות ביטחון שדה בטלגרם)

אוחנה צפוי להמליץ השבוע על מועמדו לתפקיד המפכ"ל

אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון ולא נצא לבחירות נוספות, השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, יכריז על המועמד שלו לתפקיד מפכ"ל המשטרה הקבוע עד לסוף השבוע הבא. כזכור, השר אוחנה הצהיר לאחרונה כי יחליט על המפכ"ל הקבוע בתום 30 יום, כשתקופה זו עומדת לחלוף בסוף השבוע הבא.

כבר עתה ברור כי השר אוחנה מתכוון שלא למנות מפכ"ל קבוע מחוץ לארגון, אולם לפי גורמים המקורבים לשר, הוא מתלבט בין מספר מועמדים, חלקם מתוך המשטרה כיום וחלקם ניצבים בדימוס.

לידיעה המלאה

אמיר אוחנה (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)
אמיר אוחנה (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)

נסראללה על הסכם השלום: "טובה אישית לנתניהו החלש"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם לרגל 14 שנים מאז מלחמת לבנון השנייה, התייחס להסכם נרמול היחסים שהוכרז אמש בין ישראל לבין איחוד האמירויות וכינה אותו "בגידה באומה הערבית, באיסלאם ובפלסטינים". 

"ההסכם נולד כי דונלד טראמפ היה זקוק להישג לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב", אמר נסראללה. "זו גם טובה אישית שהוא עשה לבנימין נתניהו, ראש הממשלה החלש של ישראל שנמצא בנקודה החלשה ביותר בקריירה שלו". עוד אמר כי מדינות ערביות נוספות צפויות להצטרף לאמירויות ולנרמל את יחסיהן עם ישראל. 

לידיעה המלאה

חסן נסראללה בנאומו (צילום: רויטרס)
חסן נסראללה בנאומו (צילום: רויטרס)

רוחאני: "איחוד האמירויות עשתה טעות גדולה כשחתמה על ההסכם"

נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר בנאום טלוויזיוני לאומה כי איחוד האמירויות עשתה טעות גדולה כשחתמה על הסכם השלום עם ישראל, והזהיר את המדינה מהמפרץ שלא לאפשר לישראל דריסת רגל באזור.

כזכור, לאחר ההכרזה על ההסכם, במשרד החוץ האיראני מסרו כי "הצעד המביש של אבו דאבי לגיבוש הסכם עם המשטר הציוני המזויף הוא מסוכן, ואיחוד האמירויות הערביות ומדינות אחרות התומכות בו יישאו בהשלכות. זו תקיעת סכין בגבם של הפלסטינים, אשר תחזק את האחדות האזורית למול המשטר הציוני".

לידיעה המלאה

חסן רוחאני (צילום: רויטרס)
חסן רוחאני (צילום: רויטרס)

גבר כבן 30 נמצא דקור במצב קשה בראש העין, הרקע לאירוע נבדק

גבר כבן 30 נפצע קשה בראש העין לאחר שככל הנראה נדקר. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בילינסון והמשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

הפצוע נמצא כשהוא מוטל בחדר מדרגות בבניין מגורים ברחוב אליהו הנביא בראש העין עם חבלות וסימני דקירה על גופו. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים כשהוא בהכרה מעורפלת ומצבו אינו יציב.

לידיעה המלאה