עיריית פתח תקווה לא הייתה צריכה שיהוי ממושך כדי שראש העירייה רמי גרינברג, יכריז על החלטתו לקרוא למרכז הספורט החדיש "אולם ספורט ופנאי – איחוד האמירויות". האולם החדש נמצא בתיכון החדש בעיר, ע"ש משה ארנס ברחוב העצמאות, שבנייתו מתקדמת בימים אלו. המהלך מגיע, כמובן, כהוקרה למדינה שתכונן בקרוב הסכם שלום היסטורי עם מדינת ישראל.

הקשר שהוביל לרעיון נוצר באמצעות איש העסקים אילן אוזן, פתח תקוואי לשעבר, אשר חי בדובאי ובאיטליה, לסירוגין, למעלה מ-16 שנה.

ראש העירייה רמי גרינברג: "הופתענו ושמחנו לשמוע כמו כולם על הסכם השלום הצפוי עם איחוד האמירויות, מדינה ערבית מודרנית. אני מאמין כי צפוי למדינת ישראל שיתוף פעולה אדיר במגוון תחומים עם איחוד האמירויות ומצאנו לנכון לקרוא לאולם הספורט החדש והמתקדם בבית הספר החדש שנבנה בבנייה ירוקה ומתקדמת ביותר, על שם איחוד האמירויות. זהו כבוד גדול לכולנו!".

בלוגר סעודי פופולרי פירסם הערב לעוקביו בהתרגשות על אירוע קריאת שמו של אולם הכדורסל ע"ש המדינה מהמפרץ. גרינברג השיב לו בציוץ עם פסוק מספר יחזקאל "וכרתי להם ברית שלום ברית עולם יהיה אותם", והוסיף את דגלי ישראל ואיחוד האמירויות.

בעירייה מציינים כי אולם הספורט המפואר נמצא בשכונת כפר גנים, בשטחו של תיכון ע"ש משה ארנס שמילא בין שלל תפקידיו הממלכתיים גם את תפקידי שר החוץ ושר הביטחון של מדינת ישראל, ולא רחוק מכיכר הרב גורן שהיה הרב הראשי לישראל וממרכזי מסחרר מתקדמים. שכונת כפר גנים היא מהוותיקות והמרכזיות בעיר ובשטחה היו פרדסים רבים המסמלים את הצבריות הישראליות, את השורשים, הצמיחה והשגשוג הישראלי.

האולם אותו תכנן האדריכל נתן פלדמן, ושעל בנייתו שוקד הקבלן ארזי בר שדה הינו בשטח של 2,355 מ"ר וצפוי לשמש כאולם כדוריד משולב עם מגרש כדורסל. באולם 650 מושבים לרווחת הקהל, שתי מחיצות לחלוקת האולם, פרקט איכותי והכנה לעמדת טלוויזיה. האולם מוקם במימון הפיס, הטוטו ועיריית פתח תקוה וישמש בשעות היום את בתי הספר באזור ואחה"צ את החוגים ופעילויות ההעשרה המקומיות.