מאז שפרצה מגיפת הקורונה, מצאו עצמם בבידוד ביתי יותר מחצי מיליון ישראלים. עד היום חויבו המעסיקים לשלם ימי מחלה עבור ימי הבידוד, לאחר שמשרד הבריאות הוציא "תעודת מחלה" גורפת לכל עובד שנשלח לבידוד, ללא צורך בהודעה מרופא מטפל.

בעקבות עתירת מעסיקים פסל בג"ץ את תעודת המחלה ככזאת, והיא לא תהיה תקפה מ־1 באוקטובר הקרוב. על השאלה מי כן ישלם, אם בכלל, לעובדים מבודדים על ימי הבידוד, עוד אין תשובה משום שהממשלה לא נתנה עד כה כל מענה אחר לסוגיה.

מיכל ש' צדוק, מ"מ מנכ"ל "המרכז להעצמת האזרח", אומרת ל"מעריב": "מאוקטובר, אזרחי ישראל ייאלצו להיכנס לבידוד שהמדינה מחייבת אותם אליו, מבלי שהיא לוקחת אחריות ומסדירה את התהליך. הנשיאה בעול הבידוד תיפול על כתפי העובדים, שחלקם כבר מיצו את כל ימי החופשה והמחלה שלהם הם זכאים".

"על הממשלה לתת את הדעת לגבי הסדרת הבידוד ולא לחכות לרגע האחרון או חלילה לתת לדבר ליפול על כתפי העובדים. ישנו חשש שבעקבות חוסר ההיגיון הזה אזרחים רבים לא יישמעו להוראות, ימשיכו לעבוד ולסכן את בריאותם של אחרים".

עו"ד שרון הורנשטיין, עורך ראשי ב"כל זכות", אתר הזכויות של ישראל, מציין כי עד סוף ספטמבר תעודת המחלה הגורפת תיחשב כתעודת מחלה, והעובד יהיה זכאי לדמי מחלה (ככל שעומדים לרשותו ימי מחלה צבורים) עבור ימי היעדרותו. אך מאוקטובר, כל עוד לא יחוקק חוק בנושא, עובד שייאלץ להימצא בבידוד, ייאלץ להיות בחופשה ללא תשלום, או בהסכמת המעסיק לשהות בחופשה על חשבון ימי החופשה הצבורים שלו.