"הפוליטיקה נעה סביב נתניהו": שני צדדים פוליטיים (כן ביבי, לא ביבי) ונגיף אחד שאילץ אותם לחבור יחד - כך, ככל הנראה, נזכור משנת תש"ף שעברה עלינו. במסגרת משדר סיכום השנה המיוחד של רדיו 103FM, התכנסו העיתונאי, אראל סג"ל והמשפטן וחבר הכנסת לשעבר, רוני בר-און, במטרה להבין מה עומד מאחורי המשבר הבריאותי והמאבק הפוליטי שהפכו עבורנו את השנה האחרונה למאתגרת במיוחד. 

"אני לא זוכר כזאת שנה מטלטלת", הצהיר רוני בר-און: "אני קורא לזה אירוע תנכ"י. שהרי יכול להיות שכל מה שטרחתי ב-70 השנים האלה הולך לעזאזל בגלל חתיכת וירוס סיני שהתחיל מעטלף". אראל סג"ל התייחס אף הוא להשפעות הקורונה על השנה החולפת, ואמר: פתאום בא לך קטע כאילו מסרט מדע בדיוני".

קורונה - המשטרה אוכפת את השמירה על התקנות. צילום: דוברות המשטרה

בהמשך התייחסו השניים לשסעים בחברה הישראלית, שהגיעו לשיאם בשלוש מערכות הבחירות האחרונות. סג"ל טען כי "המצב לא שונה בהרבה מזה שהיה לפני כארבעים שנה, ואילו בר-און טען כי "היום, בניגוד לאז, השנאה רחבה הרבה יותר, כמו גם הקוטביות בחברה הישראלית. מה שקרה זה שהאמצע לא יכול היה יותר לשאת את השמאל, כי השמאל מתעב את הימין, ולהיפך. בגלל זה הוא ייצר כל מני מפלגות מתחלפות - שינוי, קדימה וכו'..."

סג"ל טען כי "יש עניין רגשי ושבטי" והדגיש כי "כל הפוליטיקה נעה סביב נתניהו – הוא הציר". בר-און התייחס לפרקי זמן אחרים בתקופתו הפוליטית של נתניהו, ואמר: "כשאני הכרתי ב-88, עד שהוא עלה לשלטון, היה איש אחר. עד בערך 2003, אז נטרפה דעתו מאיך שאריאל שרון עלה לשלטון במקומו.

נתניהו - מתוך ההצהרה לתקשורת (צילום: ריאן פרויס)
נתניהו - מתוך ההצהרה לתקשורת (צילום: ריאן פרויס)

עד אז, אם הייתי צריך לבחור שלושה אנשים, לא כולל בני משפחה, לשרוד איתם על אי בודד, נתניהו היה במקום הראשון", ופירט את הסיבות: "אדם אינטלקטואלי, אינטליגנטי, איש שיח, לא מנבל את הפה, לא מתקיף אישית". השניים חתמו את השיחה באיחולים הדדיים וברכות לכל עם ישראל, תוך שבר-און הצהיר: "לא יכולה להיות שנה גרועה כזאת יותר, תהיה שנה יותר טובה".