הסגר השני נכנס לתוקף

על פי החלטת הממשלה, ובאישור ועדת החוקה, החוק והמשפט של הכנסת, נכנס לתוקפו ביום שישי בשעה 14:00, שעות ספורות לפני כניסת החג, הסגר המלא השני במספר מאז פרוץ מגפת הקורונה. אלפי שוטרים פרוסים במחסומים ברחבי הארץ, צירי תנועה מרכזיים נחסמו והמשטרה נערכה בכוננות מוגברת לאכיפת ההנחיות.

נתניהו בהצהרה לתקשורת על סגר ראש השנה

זמן קצר לאחר כניסת הסגר לתוקפו, נרשם עימות ראשוני בין אזרחים לכוחות המשטרה שהוצבו על מנת לאכוף את מטרות הסגר. גבר בן 49, תושב ירושלים, נעצר ביציאה מיישוב מודיעין עילית. הנהג הבחין במחסומי המשטרה שהוצבו במקום, והחל להאיץ את נסיעתו לכיוון השוטרים. בשלב מסוים, הוא הטה את ההגה וסטה מנתיב תנועתו, עקף את הכוחות במקום, ועצר בצומת רמזורים רק לאחר שהמשטרה כיוונה לעברו נשק.

לידיעה המלאה

חופש המאחה מול בריאות הציבור

על אף ההחלטה על סגר מלא, בתל אביב נרשמה הפרה חריגה של ההנחיות בחסות הזכות לפגין. אמש פקדו את חוף פרישמן שבעיר עשרות מפגינים ופעילים של תנועת "קריים מיניסטר", שהתאגדו ללא מסכות או שמירה על ריחוק חברתי, במחאה על הנחיות הממשלה. שוטרים שהגיעו למקום, ניסו לפנות את המפגינים מהמים, אולם המחאה רק גדלה ומפגינים נוספים הצטרפו.

לידיעה המלאה

מפגינים נגד איסור הרחצה בחוף הים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
מפגינים נגד איסור הרחצה בחוף הים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

כמו כן, על אף הסגר הכללי שהוטל בישראל, גם הערב (ראשון) תתקיים בשעה 20:00 ההפגנה השבועית מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. בתנועת המחאה "קריים מיניסטר" הבהירו כי ההפגנה תתנהל תוך הקפדה יתרה על ההנחיות, על אף הודעת המשטרה שלא תאכוף את מתווה ההפגנות החדש. כזכור, משרדי הבריאות ומשרד המשפטים פרסמו, עם כניסת הסגר לתוקף, הודעה משותפת בנוגע למתווה שיתיר קיום הפגנות במהלך ימי הסגר.

לידיעה המלאה

נתונים מעודדים על מצב התחלואה?

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי אתמול אובחנו 3,406 חולי קורונה חדשים, 177 חולים נוספים אובחנו היום מאז חצות ובסך הכל מספר החולים הפעילים עומד על 50,479. נתונים אלא מציגים אמנם ירידה משמעותית בכמות התחלואה היומית שמדדה ביום שישי, אך יש לקחת בחשבון כי עקב השבת והחג נרשמה גם ירידה בכמות הבדיקות.

לידיעה המלאה

פרמדיקית במיגון קורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
פרמדיקית במיגון קורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מרכינים ראש

מירית הררי, מי שהיוותה עבור רבים מודל להערצה במהלך מאבקה העיקש במחלת הסרטן, נפטרה הבוקר (ראשון), כשהיא בת 52. מהיום שבו גילתה את דבר מחלתה, שיתפה מירית את עוקביה בפלטפורמות השונות ברצונה להמשיך ודבוק בחיים, על אף המחלה, ואף קראה לה 'מתנה'. ביה"ח איכילוב עדכן כי מירית הלכה לעולמה לפנות בוקר כשהיא מוקפת בבני משפחתה.

מירית הררי (צילום: באדיבות המשפחה)
מירית הררי (צילום: באדיבות המשפחה)

קולה של הררי נשמע לא אחת בשידורי הרדיו בתחנת 103FM ובערוצי הדיגיטל של התחנה, שערכה לכבודה משדר פרידה מיוחד. דידי הררי, בעלה, שיתף לא אחת במצבה בתכניתו, ואף אירח אותה באולפן במשדרים מיוחדים. כמו כן, מירית עצמה הגישה מספר פודקאסטים, שתיבלו ידע בלא מעט אופטימיות.

לידיעה המלאה

איומים הדדיים בין ארצות הברית לאיראן 

מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, אמר הבוקר (ראשון) כי ארצות הברית השיבה היום לתוקפן את הסנקציות נגד איראן, מהלך שצפוי לזכות להתעלמותן של רוב בנות בריתה החתומות על הסכם הגרעין. לאחר ההצבעה אמר פומפאו כי "מועצת הביטחון כשלה כשלא עמדה במטרתה לפעול למען שלום וביטחון בינלאומי".

חסן רוחאני (צילום: רויטרס)
חסן רוחאני (צילום: רויטרס)

מנגד, נשיא איראן, חסן רוחאני, מתח ביקורת חריפה על החלטתה של המעצמה האמריקאית והצהיר בתקיפות כי "ניסיונה של ארצות הברית להטיל מחדש את הסנקציות נגד איראן מועד לכישלון", והדגיש כי "אמריקה מוכרחה לכבד את זכויותיה הלאומיות של איראן וכמו כן, גם את החוק הבינלאומי".

לידיעה המלאה