לאחר שש שנים שלא ראו את הוריהם, מאיר, הראל וציפורה פלטואל צפויים להתאחד עם אביהם ואמם עדיאל ושרה, שיעלו ארצה מיד אחרי החגים. על הטיסה יהיו ביחד עם עדיאל ושרה 250 עולים נוספים, בני המנשה, שיגשימו את חלומם ויגיעו ארצה בעזרת הארגון "שבי ישראל", שמסייע לקליטתם כאן.

ב־20 השנים האחרונות הביא הארגון לארץ יותר מ־4,000 בני המנשה, באישורן של הרבנות הראשית וממשלת ישראל. לקראת הגעתם של 250 העולים החדשים ארצה, הארגון הפילנתרופי הבריטי JNF UK השלים לאחרונה שיפוץ מקיף של מבנה בנוף הגליל, שישמש כמרכז קהילתי עבור העולים החדשים.

בשיפוצים סייעו העולים הוותיקים, בהם גם מאיר פלטואל, שאמר בהתרגשות כי "סוף־סוף אזכה לראות את הוריי. מרגש אותי להיות חלק מהדבר הזה. לדעת שעוד מעט אמי ואבי יוכלו לשבת איתי, ולפגוש את הנכדים שלהם, שמעולם לא ראו". פלטואל, שהתמודד לאחרונה למועצת עיריית נוף הגליל, מתגורר בעיר עם רעייתו וארבעת ילדיו. "ביליתי את ילדותי במדינת מאניפור בצפון־מזרח הודו", הוא מספר.

"בגלל אנטישמיות, המשפחה גורשה ועברה למדינת מיזורם הסמוכה, שהיא עולם אחר לגמרי. בשנת 2005 שבי ישראל פתחו מרכז ללימודי יהדות והצטרפתי אליו". ב־2014 הגיע פלטואל ארצה ובשלב מסוים הצטרפו אליו אחיו ואחותו. "בגלל הקורונה וסיבות נוספות אי אפשר לדעת סופית מה יקרה אחרי החגים, אבל הכל נזיל. חיכינו כל השנים האלה לאיחוד שלנו עם ההורים, ולא נישבר כעת".

יו"ר שבי ישראל מיכאל פרוינד מוסיף כי "אנחנו נרגשים לקראת עלייה נוספת של 250 בני המנשה אחרי החגים. אני מכיר באופן אישי את משפחת פלטואל, ומתרגש לקראת המפגש מחדש של הילדים עם הוריהם. בני המנשה הם חלק בלתי נפרד מהמשפחה היהודית המורחבת, וכולי תקווה כי נצליח להביא ארצה במהרה את האלפים שעוד נותרו בהודו״.

גם מנכ"ל JNF UK יונתן גלון בירך על הגעתם המתוכננת של בני המנשה, והוסיף כי "לכבוד השנה החדשה, ולכבוד העולים החדשים, חשוב היה לנו ליצור - בשיתוף עם בני המשפחות שמחכים לבואם של יקיריהם, את המרכז הקהילתי. הארגון שלנו ימשיך לתרום לחיזוקה של החברה הישראלית ולהעניק הזדמנות שווה לאזרחים בכל מקום שנוכל".