ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (חמישי) כי יביא לאישור הממשלה ביום שני את הבאת אלפיים מבני הפלשמורה לישראל, בהשקעה של 370 מיליון ש"ח. "לפני חצי שנה התחייבתי להעלות את שארית קהילת יהודי אתיופיה. ביום שני הקרוב אני אביא לישיבת הממשלה החלטה להביא 2000 מבני עמנו יוצאי אתיופיה בדרך להביא את כל השאר. אנחנו מימנו גם 80 מיליון שקלים לפעילות בקהילה. אנחנו עומדים בהתחייבות שלנו", ציין. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ גדי יברקן מודיעים על העלאת 2,000 מבני הפלשמורה

סגן השר גדי יברקן, מבני העדה האתיופית, הוסיף: "לפני חצי שנה התחייבנו כאן ראש הממשלה ואני לקהילת יוצאי אתיופיה שאנחנו ממשיכים את העלייה מאתיופיה. והנה היום, ראש הממשלה, כל הכבוד, אני מודה לך בשם הקהילה על המשך העלייה שאתה עושה. למרות קריאות הגזענות שאנחנו שומעים, הנה התשובה, המענה הטוב ביותר זה המשך העלייה של יהודי אתיופיה, ובוודאי לא להתנשא עליהם, ולא להגיד תודה למי שהיה באיזו פינה או צומת במשך העלייה שלנו. אני לא חושב שהיה פה ראש ממשלה שהעלה את יהודי אתיופיה יותר ממך, בעשרות אלפים, מאז שאתה בתפקיד ראש הממשלה, ואני מודה לך. תודה רבה ושנה טובה".

בין המגיבים להודעה גם שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, גם היא מבני העדה האתיופית, שלא הוזכרה כלל בהודעת הלשכה. מקורביה תקפו את ראש הממשלה - "בזמן שמדובר בהצלת חיים של ממש והחלטת ממשלה בליכוד עוסקים בקרדיטים. היא מאוד שמחה שהחלטת הממשלה להעלות בדחיפות את הממתינים תאושר ביום שני הקרוב. נתניהו שכח לרגע שהיא חברת ממשלתו וניסה לדלג מעל ראשה כדי לחזק את דעת קהל יוצאי אתיופיה בליכוד, אך בקהילה מכירים ומוקירים את תרומתה של השרה תמנו שטה, שאין לוחמת כמותה למענם. היא תמשיך להילחם למענם ולא בשביל הקרדיט אלא כדי להציל חיים".

פנינה תמנו שטה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
פנינה תמנו שטה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במקביל, היא הוציאה הודעה מפויסת - בה נמסר כי היא "מברכת ושמחה על הבאת הצעתה לאישור בישיבת הממשלה הקרובה, הצעתה של שרת העלייה והקליטה זכתה לאישורם של המשרדים הרלוונטיים, וביניהם משרד רה"מ, משרד האוצר, משרד הפנים ומשרד המשפטים וקיבלה את הגיבוי המלא של יו"ר מפלגה שר הביטחון בני גנץ. מיום כניסתה לתפקיד, שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה יזמה וגיבשה מתווה להעלאתם של הממתינים באתיופיה ולסגירת המחנות באדיס אבבה ובגונדר". 

היא הוסיפה: "ברקע, מגפת הקורונה שהחריפה את מצבה של קהילת שארית יהודי אתיופיה הממתינים במחנות. עולה שמעדויות שהגיעו אלינו מרופאים שחזרו לאחרונה מהמחנות ושם ביצעו בדיקות לממתינים,  כי ישנם ילדים ומבוגרים רבים הסובלים מחרפת רעב ונמצאים בתת תזונה קשה ומסוכנת". לדבריה, מדובר בהצעה מצילת חיים, ותיקון עוול של שנים. זו זכות גדולה לחבר בין משפחות שקרועות בין יבשות. אדאג לבצע את העלייה בזריזות האפשרית בשיתוף פעולה עם משרד הפנים והסוכנות היהודית. זו בשורה חשובה ליוצאי אתיופיה בישראל ולישראל כולה.