המשטרה פעלה היום (שבת) בכביש 1/מחלף חמד, לאחר שבמקום החלה תהלוכה שלא תואמה ולא קיבלה את אישור המשטרה, לכיוון ירושלים. מדובר במחאה נגד אי-הקמת ועדת חקירה בנושא פרשת הצוללות.

המחאה בכביש 1, קרדיט אמהות נגד אלימות המשטרה

המפגינים החלו בתהלוכה, "תוך שהם מהווים סיכון לחייהם ולחיי משתמשי הדרך, תוך שהם לא נשמעים להוראות השוטרים וחלקם אף התעמתו עמם", נכתב בהודעת המשטרה. בתוך כך, עצרו השוטרים שמונה חשודים בהפרת הסדר הציבורי.

המשטרה חסמה לתנועה את כביש 1 לכיוון מזרח, וכן הקימה מספר מחסומים במטרה לבלום את התקדמות המפגינים, להוריד אותם מצירי התנועה ולפתוח את הכביש. לאחר שהצליחו להשתלט על המפגינים, התנועה נפתחה מחדש. 

דיווח: סוכנים ישראלים חיסלו את מספר 2 באל קאעידה בטהרן

ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי עבדאללה אחמד עבדאללה, מי שהיה מספר 2 בארגון הטרור אל קאעידה ונחשב כאחראי על מתקפת הטרור נגד שגרירויות ארצות הברית בקניה ובטנזניה ב-1998, חוסל על ידי ישראל בטהרן, בחודש אוגוסט האחרון.

עבדאללה חוסל ב-7 באוגוסט השנה, יום השנה ה-22 לפיגועים בשגרירויות בהם נהרגו 224 בני אדם, כשנורה בידי שני מתנקשים רכובים על אופנוע ברחובות טהרן. הוא נהרג לצד בתו, מרים, שהיא אלמנתו של בנו של אוסאמה בן לאדן, חאזמה.

ה"טיימס" דיווח כי המתקפה בוצעה על ידי סוכנים ישראלים, שפעלו בהוראת ארצות הברית. עבדאללה היה תחת מעקב אמריקאי לאורך שנים, ונחשב למי שנמצא גבוה ברשימת הטרוריסטים המבוקשים של הממשל האמריקאי. מסיבות שעדיין אינן ברורות, אל קאעידה לא הכריזה רשמית על מותו של עבדאללה. בכירים איראניים הסתירו את גופתו, ואף מדינה לא נטלה אחריות על חיסולו. 

עבדאללה אחמד עבדאללה (צילום: רויטרס)
עבדאללה אחמד עבדאללה (צילום: רויטרס)

ילד בן 9 מאשקלון שנעדר מאז אמש נמצא בריא ושלם

המשטרה ערכה הבוקר חיפושים נרחבים אחר אריאל אלחוארר, ילד בן 9 מאשקלון, אשר נעדר מאז אתמול בשעות הצהריים, ובסיומם הוא אותר בריא ושלם. אלחוארר נראה לאחרונה כישצא מביתו, ומאז נעלמו עקבותיו עד לאיתורו הבוקר.

חיפוש ילד נעדר אשקלון, קרדיט דוברות המשטרה

בתוך כך, דודתו של אלחוארר, ליליאן חיים, עדיין נעדרת, ובמשטרה אומרים כי המקרים אינם קשורים זה בזה. המשטרה ביקשה את עזרת הציבור בחיפושים.

בחיפושים השתתפו שוטרים רבים ממרחב לכיש, יחידת הכלבנים במחוז דרום וטייסי המערך האווירי של משטרת ישראל.

אישה כבת 40 נמצאה ללא רוח חיים בבית בחדרה

אישה כבת 40 נמצאה הבוקר ללא רוח חיים בביתה שבחדרה. חובשי ופראמדיקים של מד"א מצאו אותה מחוסרת הכרה ונאלצו לקבוע את מותה.

ההערכה היא שמדובר באירוע פלילי. חוקרי המשטרה לרבות חוקרי המעבדה לזיהוי פלילי (מז"פ) הגיעו למקום ופתחו בחקירה. החוקרים גובים עדויות בזירה. הגופה נשלחה לנתיחה במכון לרפואה משפטית.

ספירת הקולות הסתיימה; טראמפ: "רק הזמן יגיד איזה ממשל יהיה בינואר"

רשתות CNN ו-NBC דיווחו אמש (שישי) בארה"ב שג'ו ביידן ניצח בבחירות במדינת ג'ורג'יה ודונלד טראמפ ניצח בבחירות במדינת צפון קרוליינה. לפיכך, מפת המנדטים הסופית מתייצבת על 306 לביידן ו-232 לטראמפ. כמויות האלקטורים הללו זהות בדיוק לבחירות לפני ארבע שנים, אז זכה טראמפ ל-306 אלקטורים והילרי קלינטון זכתה ב-232.

ספירת הקולות בשתי המדינות התעכבה משום שעלה בהן החשש לאי סדרים בקלפיות ובספירת הקולות. בתחילת השבוע הודיעה וועדת הבחירות של מדינת ג'ורג'יה שתתבצע בה ספירה מחודשת של הקולות, אשר תיערך באופן ידני. 

בתוך כך, הנשיא טראמפ נאם אמש, והמשיך את הקו בו הוא נוקט מאז הבחירות כשאמר כי "רק הזמן יגיד איזה ממשל יכהן בינואר". בנוסף, טראמפ התייחס למאבק בקורונה ואמר כי הוא צופה כי החיסון יהיה זמין לכלל האוכלוסיה כבר בחודש אפריל.

מהפך במזג האוויר; אלפים טיילו היום ברחבי הארץ

קצת לפני המהפך הצפוי הערב במזג האוויר, יצאו רבבות לאתרי הטבע ולחופי הרחצה ובחלק מהאזורים נרשמו עומסים כבדים של מטיילים. ברשות הטבע והגנים הודיעו בצהריים על עומסים כבדים באזור גן לאומי נחל שורק ובשמורת הטבע גמלא.

מטיילים ברחבי הארץ (צילום: רשות הטבע והגנים)
מטיילים ברחבי הארץ (צילום: רשות הטבע והגנים)

עומס כבד של מטיילים היה גם בפארק הכרמל וברשות יצאו בקריאה למטיילים שלא להגיע לאזור. יערני קק"ל דיווחו על עומסים של מבקרים ביערות רמות מנשה ונחל השופט וכן בפארק קנדה, ביערות עמינדב, סטף ומעלה החמישה באזור ירושלים ובפארק עדולם.

גם חופי רחצה בים התיכון הפכו למוקדי עלייה לרגל. כבר משעות הבוקר המוקדמות הגיעו אלפים לנמל תל אביב, כאשר רבים מנצלים את מזג האוויר הנוכח לספורט הליכה ולעמידה בתורים הארוכים לקניית מאפים ושתיה. 

על פי תחזית השירות המטאורלוגי בבית דגן, הערב יגיע מהפך במזג האוויר. משעות הערב ינשבו רוחות ויתחיל לרדת גשם מלווה בסופות רעמים בעיקר לאורך מישור החוף. בלילה צפויים גשמים בעיקר לאורך מישור החוף ובצפון הארץ והם עלולים להיות מלווים בסופות רעמים וברד.