הביטוח הלאומי הפקיד (שלישי) את הפעימה השנייה של מענק הנכים עבור 430,364 זכאים בסך של 184,170,231 מיליון שקלים באופן אוטומטי אל חשבונות הבנק שלהם. אבל הדרך של הנכים אל הקצבה המיוחלת של 3,700 שקלים כקצבת קיום חודשית מקסימלית מהמדינה, שבעצמה רחוקה משכר המינימום שהיה יעד המאבק ארוך השנים שלהם, עוד ארוכה. זאת משום ששתי הפעימות ששולמו להם השנה מהוות למעשה יחד רק את הפעימה השלישית שהתעכבה שנה שלמה, מתוך ארבע שנקבעו בחוק המקורי. 

בחוק קצבאות הנכים, שאושר בפברואר 2018, הוחלט שקצבאות הנכים יגדלו בסכום כולל של 4.35 מיליארד שקלים בארבע פעימות. מתוכם הועברו כ-2.2 מילארד שקלים בשתי פעימות ולאחר מכן, בשל אי העברת המלצות משרד האוצר לשרים ובשל המצב הפוליטי עדיין לא הועברו שתי הפעימות הנותרות. על מנת לאזן את הפגיעה שנוצרה, הוחלט על מענקים שיינתנו רטרואקטיבית מתחילת שנת 2020 והם יחולקו בשתי פעימות. לפני כחודשיים הועברה הפעימה הראשונה וכאמור, אתמול הנכים החלו לקבל את הפעימה השנייה לחשבון הבנק. 

שר העבודה והרווחה איציק שמולי (העבודה) אמר: "הצעד הבא הוא להבטיח את העלאת קצבאות הנכות כפי שהובטח להם בעבר בחוק". מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי הוסיף: "הביטוח הלאומי פעל במשך השנתיים האחרונות ליישום הפעימות שהובטחו לנכים. אנו רואים חשיבות אדירה לכך שהקצבה של הנכים לא תפחת מ-3,700 שקלים, כפי שהובטח להם מלכתחילה ועל מנת שיוכלו להתקיים".