פרופ' ירון זליכה, יו"ר המפלגה הכלכלית החדשה, הציג היום (שלישי) את רשימת מפלגתו לכנסת כמו גם את המצטרף החדש - פרופ' יורם יובל. הרביעייה הראשונה ברשימה כוללת עד כה ארבעה פרופסורים מובילים בתחומם – זליכה, אסנת עקירב, יורם יובל ועליאן אלקירנאווי.

עוד ברשימה הם אל"מ במיל' איציק תורג'מן - ממייסדי תוכנית עתידים, נדב עשהאל - עו"ד ולוחם שחיתות, ציפי מיינמיינר - מייסדת פורום יוצרות הקולנוע החרדיות, וואהל קריים - רואה חשבון ואיש עסקים, אליאס אינברום - ממובילי מחאת יוצאי אתיופיה, עינת קאופמן - ד"ר לפסיכולוגיה, איתמר גלזר - מהנדס ויזם חברתי ויהודה מסינג - עצמאי ויזם.

יובל, שישובץ במקום השלישי ברשימה ואף יהיה מועמדה של המפלגה לתפקיד שר הבריאות, הוא יליד ירושלים ופסיכיאטר, פסיכואנליטיקאי, חוקר מוח, מרצה וסופר ונחשב למומחה בעל שם עולמי בתחומיו. הוא אף הנחה את תכנית הראיונות 'שיחת נפש', ובשנתיים האחרונות השמיע את קולו במחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בתוך כך, בירך פרופ' זליכה על הצטרפותו ואמר: "מברך את פרופ' יובל על הצטרפותו למפלגה הכלכלית. יורם כאן כדי להבטיח מערכת בריאות מתפקדת, מקצועית ויעילה שמסוגלת להתמודד עם משבר הקורונה. הציבור מבין היטב שהפוליטיקאים לא מציעים דבר וחצי דבר חוץ מאת עצמם. אף אחד לא מציג אלטרנטיבה לציבור. מי מסביר איך נתמודד עם המשבר הכלכלי? בזמן שהם מנסים לסדר לעצמם כיסא, אנחנו מציעים פתרונות, והמצביעים שלנו מגיעים מכל הקשת".

יורם יובל (צילום: חורחה נובומינסקי)
יורם יובל (צילום: חורחה נובומינסקי)


פרופ' אסנת עקירב, אשת אקדמיה בכירה וראש החוג למדעי המדינה במכללה האקדמית גליל מערבי, מצטרפת גם היא למפלגה. היא ילידת באר שבע, בעלת דוקטורט מהאוניברסיטה העברית, מתמחה במחקרי פרלמנטים, שיטות בחירת מועמדים וחקר המערכת הפוליטית הישראלית. מצטרף נוסף, עליאן אלקירנאווי, הוא פרופ' לעבודה סוציאלית, לשעבר נשיא המכללה האקדמית אחווה וראש בי"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בן גוריון.

איציק תורג'מן הוא מהנדס אלקטרוניקה, שירת כקצין בדרגת אלוף-משנה בחיל המודיעין וזכה פרס ביטחון ישראל, ממייסדי תוכנית עתידים והיה מנכ"ל קרן רש"י.

ציפי מנהיימר היא אישה חרדית, יזמית חברתית בעלת שני תארים, שמקדמת לימודי ליבה ושילוב האוכלוסייה החרדית בכלכלה. כמו כן, נזכיר כי זליכה הודיע בשבוע שעבר כי יפעל לקיצוץ קצבאות הילדים מעל ילד חמישי במשפחה חדשה לאחר שייבחר, במסגרת הצעדים שיוביל כשר האוצר לפתרון המשבר הכלכלי.