רכבת ישראל החלה לבצע היום (שלישי) נסיעות מבחן לרכבות חשמליות חשמליות במקטע המסילה שבין אשקלון לאשדוד, שיהיה חלק מפרויקט חשמול המסילה בין אשקלון להרצליה.

בנסיעות המבחן מבוצעות בדיקות תפעוליות, לקראת הפעלתו המסחרית של הקו החשמלי בין אשקלון, אשדוד, ראשון לציון, תל אביב, בני ברק, פתח תקווה, ראש העין, כפר סבא, הוד השרון, רעננה והרצליה, המתוכננת לרבעון השלישי של השנה. קו אשקלון–הרצליה הוא קו הרכבות החשמלי השני בישראל שיפתח, אחרי הקו המהיר בין הרצליה-תל אביב לירושלים.

הרכבת בקו החשמלי ירושלים-תל אביב

הקו החדש יאפשר לקלוט ולהפעיל את הקרונועים החשמליים החדשים מדגם DDEMU של חברת סימנס, שעבורם הוקם מתחם תחזוקה חדש באשקלון. הקרונועים החשמליים החדשים מתאפיינים בנסיעה שקטה וללא פליטת מזהמים והם יחליפו את קטרי הדיזל הישנים. על רקע הסגרים בשל משבר הקורונה, הואצו בשנה האחרונה עבודות חשמול הרכבת, בניסיון לקדם את לוחות הזמנים להפעלת שירות חשמלי גם בין אשקלון להרצליה.

"מדובר בציון דרך משמעותי לקראת השלמת פריסת התשתית החשמלית בקטע נוסף ומשמעותי, לאחר שהושלמה התשתית החשמלית בקו המהיר לירושלים, ומסילות האיילון עד להרצליה", ציינה שרת התחבורה מירי רגב. לדבריה, חשמול הרכבת מהווה את אחד מהפרויקטים המרכזיים המקודמים בתקופה זו. "הרכבות החשמליות חוסכות זמן וכסף, יש בהן פחות בעיות ותקלות, ופגיעתן בסביבה זניחה ביותר. כך אנו מצליחים לספק לציבור הנוסעים שירות אמין יותר וטוב יותר", היא אמרה.