רק כשליש מהרווקים והרווקות בישראל מאמינים שאנשים מתחתנים מאהבה. כך עולה מסקר שנערך לרגל ולנטיינס דיי, יום האהבה הבינלאומי, על רקע שנת הקורונה. בתשובה לשאלה, מה הסיבה שאנשים מתחתנים, 32% בלבד חושבים שהסיבה שזוגות מתחתנים היא מתוך אהבה. 37% נוספים טענו שאנשים מתחתנים בגלל אינטרסים הדדיים, כמו כסף ומעמד, 14% סבורים שאנשים מתחתנים מהפחד שלא להישאר לבד, ו־11% ענו שאנשים מתחתנים כי התרגלו זה לזו.


למרות הסגרים וההגבלות, 44% מהרווקים ציינו שיצאו לדייטים במהלך תקופת הקורונה, מרביתם בגילי 30־39, אקדמאים ובעלי הכנסה ממוצעת מאזור המרכז. עם זאת, מבין אלו שיצאו לדייט בשנה האחרונה, רק כשליש (32%) דיווחו כי "מצאו אהבה". מי שהתקשה יותר לצאת לדייטים היו רווקים מהפריפריה - 56% מהם טענו שהם לא יצאו לדייטים בשנה האחרונה.

דייט (צילום: ingimage ASAP)
דייט (צילום: ingimage ASAP)


38% מהנשאלים בסקר הארצי דיווחו כי קבעו דייט באמצעות אפליקציית היכרויות, ו־19% באמצעות הרשתות החברתיות. מהתשובות עולה כי בתקופת הקורונה למעלה ממחצית מהרווקים הנשאלים (57%) הכירו בזכות פלטפורמות דיגיטליות, מרביתם גברים, תושבי המרכז, חילונים ובעלי הכנסה ממוצעת ומעלה. 25% מהנשאלים יצאו לדייט בדרך הנהוגה לאורך דורות - שידוך של חברים, ורק 7% ציינו כי נפגשו במקרה.
כאשר נשאלו הרווקים והרווקות בסקר באיזו דרך הם מצאו את אהבתם, 35% מהם ענו שבזכות האפליקציה, 28% הצליחו למצוא אהבה באמצעות שידוך של חברים, ורק 6% ציינו כי מצאו אהבה לאחר שנפגשו במקרה.

המקומות השכיחים ביותר לדייט הראשון, 66% מהתשובות, היו הפארקים והגנים הציבוריים, אך כאשר בוחנים את התשובות של אלו שמצאו השנה אהבה, התמונה קצת משתנה: רק 30% מאלו שמצאו השנה אהבה יצאו לדייט ראשון בגינה הציבורית. 21% נוספים העדיפו לקיים את הפגישה הראשונה בבית הפרטי, 16% בפארק ו־7% ביחד עם חברים.

הסקר הארצי נערך על ידי חברת המחקר רושינק בקרב 400 רווקים ורווקות ביוזמת יקב רמת הגולן. לדברי יואב דור, סמנכ"ל שיווק ומכירות ביקב רמת הגולן, "אנו רואים את עצמנו כ'שותפים' לסצינת ההיכרויות הנרחבת בתקופת הקורונה. מראה של זוג הנפגש בפארק או בשדרה עם בקבוק יין הפך להיות שכיח מאוד בשנה האחרונה, ולהערכתנו עוד יימשך זמן רב".