ביום שישי האחרון, חל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם לא נודע, נקבע על ידי הרבנות הצבאית הראשית בז' באדר, יום לידתו ופטירתו של משה רבנו שעל פי המסורת גם מקום קבורתו לא נודע. השנה, בעקבות מגפת הקורונה, הטקסים הללו לא התקיימו.
בעמותת "חלל בלב", המפעילה מיזם טכנולוגי להנצחת חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה, יזמו פעילות הנצחה באמצעות מאות "ערכות הנצחה" ובהן נרות זיכרון שהוצמדו לשמות וסיפור חייהם האישיים של כל החללים, אותם חילקו מתנדבי העמותה לבתי אזרחים רבים בכל רחבי הארץ. זאת, על מנת שכל חלל יוזכר ויונצח ביום זה. 

במיזם ההנצחה השתתפו גם מובילי דעת קהל ומובילי רשת רבים ששיתפו את המיזם ברשתות החברתיות, כדי להעלות את מודעות ההנצחה והזיכרון בקרב צעירים ודור העתיד. 

ראש עיריית ירושלים משה ליאון (צילום: ללא קרדיט)
ראש עיריית ירושלים משה ליאון (צילום: ללא קרדיט)


הצל משתתף במיזם הזיכרון (צילום: ללא קרדיט)
הצל משתתף במיזם הזיכרון (צילום: ללא קרדיט)

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (צילום: ללא קרדיט)
חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (צילום: ללא קרדיט)


אושיית הרשת איציק מזרחי (צילום: ללא קרדיט)
אושיית הרשת איציק מזרחי (צילום: ללא קרדיט)

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, שהשתתף במיזם אמר: "במשך שנים, ציינתי את יום ז' באדר כחבר בלהקת הרבנות הצבאית, הוא יום חשוב ומרגש. לצערי השנה בעקבות המצב נמנע מאתנו לקיים את הטקסים הממלכתיים והרגשתי חובה לציין גם השנה את היום הזה עבור אלו שהקדישו גם את החיים וגם את המוות למענינו. זה חשוב לנופלים, למשפחות ובעיקר לנו כעם וכחברה. אני מודה לעמותת חלל בלב על המיזם המקורי והמרגש למען הנצחתם".

בוועד המנהל של עמותת "חלל בלב" סיכמו: "תקופת הקורונה הביאה למצב בו אנו מוכרחים להנגיש את הנצחתם של חללי מערכות ישראל לאנשים שבבית. אנו שמחים ומברכים על עוד מיזם חשוב ומוצלח ואנו מודים לכל המשתתפים שלקחו חלק במיזם 'מדליקים לזכרם – ממלאים חלל בלב' שבו הודלקו נרות זיכרון והונצחו כלל חללי מערכות ישראל שמקום קבורתם אינו נודע. אנו רואים חשיבות רבה להנחלת מורשת ההנצחה והזיכרון בכלל ובקרב דור העתיד בפרט. יהי זכר הקדושים ברוך וחרוט בלב כולנו לעד.