משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) על התליית רישיונו של ד"ר בני שכטר לתקופה של שישה חודשים. זאת לאחר שהורשע בכתב האישום הפלילי כנגדו המייחס לו עבירות של מעשה מגונה. הוא זוכה בשלושה אישומים של מעשה אינוס.

מיד לאחר הרשעת של שכטר ב-19 באוקטובר בשנה שעברה התבקשה התליית רישיונו לעסוק ברפואה עד לסיום ההליכים נגדו. לאחר מספר דחיות בדיונים, פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות, קיבל את המלצת ועדת המשמעת מה-26 במרץ והחליט להשעות את רישיונו לשישה חודשים, שהיא התקופה המירבית הקבועה בחוק.

אונס, הטרדה מינית (צילום: אינגאימג)
אונס, הטרדה מינית (צילום: אינגאימג)

כזכור, בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את הגניקולוג ד"ר בני שכטר מאזור השרון, באינוס במרמה ומעשה מגונה במרמה במטופלות. הפרשה התגלתה כבר בשנת 2015, ובמועד הרשעתו קבעו בפרקליטות כי "הנאשם ביצע את העבירות בשלוש מתלוננות, תוך שהוא מנצל את האמון שנתנו בו, לאחר שהגיעו אליו לטיפול רפואי". בבית המשפט הובהר כי רופא לא יכול לנצל את מעמדו על מנת לבצע מעשים מגונים וכי המעשים הם אינם חלק מטיפול רפואי לגיטימי. 

מעשיו של שכטר נחשפו לראשונה לאחר שצעירה הגישה תלונה נגד הגניקולוג וטענה שבמהלך טיפול, הוא ביצע בה עבירות מין. בדיונים על הארכת מעצרו, טענה נציגת המשטרה כי הרופא עשה שימוש בצעצועי מין ואביזרי מין נלווים בעת הטיפול ובמקרים לא מעטים גרם למטופלות להגיע לידי פורקן, הליך שלטענתה אינו אמור לקרות במהלך טיפול רפואי. "אלו צעצועים שרופא גניקולוג לא צריך להחזיק ברשות ובוודאי שלא לבצע בהם שימוש במהלך טיפול", טענה.