עפרי בוטבול, תלמידת כיתה י"ב בת 18 מאופקים, נבחרה אתמול להיות בין מדליקי המשואות בטקס המרכזי לציון כניסת יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל, שיתקיים בהר הרצל בירושלים.

בוטבול, המתנדבת בארגון סח"י – סיירת חסד ייחודית, מלווה במסגרת התנדבותה קשיש בודד. במהלך תקופת הקורונה נפל הקשיש בביתו והגיע למצב של אפיסת כוחות. בוטבול המלווה אותו ברמה היומית, גילתה זאת, ותוך הפגנת תושייה הזעיקה את כוחות ההצלה, אשר פרצו לדירתו והצילו את חייו.

במהלך החודשים האחרונים הרחיבה בוטבול את התנדבותה והיא מרכזת את פעילות המתנדבים באופקים, במסגרת הארגון ובשנה הבאה היא אף אמורה לצאת לשנת שירות ולאחר מכן תתגייס לצה"ל.

"עפרי, בת העיר אופקים, מייצגת את ערכי הנתינה של הדור הצעיר במרכזים החדשים של ישראל, שהיו מכונים בעבר פריפריה", ציינו השרים הממונים על הטקס – שרת התחבורה מירי רגב ושר התרבות והספורט חילי טרופר.

"הרוח הטובה של עופרי, חברותיה וחבריה, מייצגת את האחווה הישראלית, על פיה נעשות פעולות לטיפוחו של החוסן החברתי שלנו", הם הוסיפו – "עפרי מרכזת את המחוייבות הערכית לנתינה ואת צו המצפון החברתי להנחילה בקרב בנות ובני נוער רבים אחרים. בימי קורונה היא ביטאה באורח מופתי את דאגתה לזולת ואת הקשר הנצחי והמנצח בין שרשרת הדורות בישראל, עת תמכה בכל מאודה בקשיש בן עירה".