עורך הדין תומר נאור ('התנועה לאיכות השלטון') ועורך הדין זאב לב ('התנועה למשילות ודמוקרטיה') שוחחו היום (שלישי) עם אראל סג"ל ורועי עידן בתוכנית ב-103FM, והתייחסו לפרסומים לפיהם בג"ץ הורה אמש ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולראש הממשלה בנימין נתניהו להשיב לעתירה שעניינה הוצאתו של נתניהו לנבצרות על ידי היועץ המשפטי: "העתירה הוגשה במישור ההצהרתיות. אנחנו נמצאים במצב בו ראש הממשלה צריך לנהל את המדינה".

עו"ד תומר נאור הסביר את הרציונל מאחוריי העתירה: "קודם כל נושא הנבצרות מרחף מעל הכהונה של הממשלה בשנה האחרונה, בחוק יסוד הממשלה קבוע סעיף שנבצר מראש הממשלה לנאור, הוא יוצא לתקופת נבצרות של מאה ימים".

הוא הוסיף כי "אנחנו נמצאים במצב בו יש ראש ממשלה שלטעמנו לא יכול כרגע למלא את תפקידו כראש ממשלה 'מלא מלא' משום שמוגש נגדו כתב אישום והוא צריך להתייצב בביהמ"ש מבחינה פיזית והוא מנוע ומנוגד עניינים ולא יכול לנהל את ענייני המדינה".

"אנחנו חושבים והגשנו על זה עתירה לבג"ץ שבניהול התיק של ראש הממשלה נתניהו יכול להיות שמנדלבליט היה צריך להעביר את התיק למישהו אחר ולו בשם הנראות", המשיך נאור. 

מנגד, עו"ד זאב לב, מחליפו של עו"ד שמחה רוטמן שמושבע היום בכנסת\ טען שבעתירה כזו לא היה צריך לדון מלכתחילה: "בשם מה הם מבקשים מביהמ"ש שיורה ליועמ"ש שיפרש את החוק, מהי נבצרות? הם באים כעותר ציבורי, כמי שבא בשם הציבור ואני אומר ריבונו של עולם, מי שמחליט מה האינטרס הציבורי הוא הציבור בקלפי".

עוד אמר כי "לפני שבועיים התקבל פסק דין בעתירה לכפות את ניגוד העניינים של מנדלבליט על נתניהו והשופט מלצר מעיר בהערה שלטעמי לא קשורה ולא עניינית, שהסמכות הבלעדית לקביעת נבצרות נמצאת אצל היועמ"ש ותוך שבועיים אח"כ מוגשת עתירה להורות למנדלבליט על נבצרות".

"כל האירוע הוא סביב הסיפור של זכות העמידה שנשחקה שמאפשרת לכל ארגון או אדם לנהל את המדינה על הראש של מיליוני מצביעים. האירוע חריג כי אנחנו שבועיים אחרי בחירות, בהן אין שום מידע חדש", אמר לב. 

"זכות העמידה במדינת ישראל לא שייכת לימין או לשמאל וכשהיו גורמים אחרים בשלטון וגם כיום העותר הציבורי מגיע מכלל קצוות הקשת וטוב וחשוב שיש את הפונקציה החשובה הזאת", סיכם נאור והוסיף: "מי שהעלה את סמכות היועמ"ש היה לא אחר מראש הממשלה, זה לא שביהמ"ש בחר להתעסק בזה".