גבריאלה שטריגלר לו, יהודייה בת 19 ממקסיקו, תשיא את משואת התפוצות בערב יום העצמאות ה-73 שיערך בשבוע הבא. הבוקר (שישי) הודיעו שרת התחבורה מירי רגב ושר התרבות והספורט חילי טרופר כי לו נבחרה בעקבות השתתפותה בארגון "Shalom Corps- חיל השלום היהודי".

על פי ההודעה, עוד בתיכון הפכה גבריאלה לפעילה חברתית בולטת בקרב צעירי הקהילה היהודית במקסיקו ובשנת 2019 אף התגוררה בישראל למשך מספר חודשים במהלכם הוסמכה כסייעת הומניטרית. כפעילה בחיל השלום היהודי, גבריאלה לוקחת חלק פעיל בעשרות פעילויות התנדבות למען הקהילה היהודית ולמען כלל החברה, הן בתחומי העשייה המקומית, והן בעשיה חוצת גבולות. 

"בערכיה ובעשייתה, שטריגלר מייצגת עשרות אלפי מתנדבים יהודים בישראל ובעולם ומהווה מופת והשראה לעשייה חברתית בישראל ובתפוצות מתוך מחוייבות לעתיד היהודי המשותף. אשר על כן, המליץ משרד התפוצות לשרים הממונים על מועמדותה של שטריגלר להשאת משואה בטקס לציון 73 שנות עצמאות, זאת בהמשך להחלטת השרים כי ביום העצמאות ה-73 תעלה מדינת ישראל על נס את "האחווה הישראלית" ותצדיע לצעירים יהודים מישראל ומרחבי העולם הפועלים לחיבור הזהות היהודית וערכים משותפים".

מטעם השרה רגב והשר טרופר נמסר: "גבריאלה, נציגת הדור הצעיר בתפוצות, מבטאת בעשייתה ההומינטרית את ערכי החמלה והאהבה. גבריאלה עמדה לצדם של אזרחיות ואזרחים הרחק ממקום מגוריה באסונות טבע ואף סופה לא עצרה אותה מלבצע את מבצעי החסד, שהובילה. גבריאלה, את מבטאת את העוצמה הרוחנית האדירה של הדור הצעיר בתפוצות ומהדהדת בתוכנו, את הבסיס לאחווה הישראלית ואת הכלל הגדול  בתורת ישראל: 'ואהבת לרעך כמוך'".