טקס יום הזיכרון הבינלאומי הגדול ביותר בישראל, המספר את סיפורם של החיילים הבודדים ונפגעי פעולות האיבה מחו"ל שנפלו בעת שהותם
בישראל, יועבר הערב בשידור באנגלית עם תרגום לעברית, רוסית וצרפתית, לקהילת העולים החדשים בישראל ולמאות אלפי יהודים ברחבי העולם. הטקס עצמו כבר הוקלט מראש באתר בלטרון, ויינאם בו יו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוז'י) הרצוג. יו"ר קרן היסוד סם גרונדוורג מניח זר זיכרון.

כמדי שנה יצפו בטקס בוגרי התוכנית "מסע" לצעירים יהודים בתפוצות ותושבי קהילות יהודיות בכל רחבי העולם. במוקד הטקס השנה עומדים
סיפוריהם של של אלכס זינגר ז"ל, חייל בודד שנהרג בלבנון, יוני ג'סנר ז"ל, שנרצח בפיגוע בתל אביב, אלחנדרו הופמן, שעלה לישראל ונפל באסון המסוקים, ונופלים נוספים.

לדברי מנכ"ל מסע עופר גוטמן, "טקס יום הזיכרון ליהדות התפוצות שאנחנו מקיימים מדי שנה מאפשר למשתתפי מסע השוהים בישראל להיות שותפי אמת במעמד רב־עוצמה בחייו של כל ישראלי – ולהתחבר עמוק יותר אל שורשי המדינה והעם הזה. מדי שנה בשנה אני נוכח לדעת כי לטקס ישנה השפעה עמוקה על משתתפיו, והם יזכרו את המאורע הזה כאחד המשמעותיים ביותר שיחוו כאן.

"השנה, כמו בשנה הקודמת, הטקס הוקלט מראש וישודר בערב יום הזיכרון עצמו. עם זאת, השנה התאפשר לנו להקליט אותו אל מול קהל של מאות ממשתתפי פרויקט מסע - תוך הקפדה על כללי הריחוק החברתי – שזוכים לצפות בו ולהתרגש".