צה"ל אישר: 36 רקטות שוגרו מהרצועה, שש מהן יורטו

המצב הביטחוני בדרום מסלים: דובר צה"ל אישר הבוקר (שבת) כי במהלך הלילה, זוהו 36 שיגורים מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, כאשר לוחמי ההגנה האווירית יירטו שישה שיגורים. ככל הנראה, "מקור הרעש" של ההסלמה הנוכחית קשור למצב המתוח בימים האחרונים בירושלים. עם זאת, ההערכה המובילה במערכת הביטחון היא שלמרות הירי בסוף השבוע, לא צפויה הסלמה ברצועת עזה.

ההערכה במערכת הביטחון היא שאת הירי הראשון מהרצועה אמש ביצעו מחבלים בג'יהאד האיסלאמי, ולאחר מכן הצטרפו לירי גורמי טרור שונים ברצועה. המסרים שעברו ביממה האחרונה לרצועת עזה ולחמאס, בין השאר גם באמצעות המצרים, הוא כזה שמבהיר לצד בעזה שישראל לא מעוניינת בהסלמה ברצועה - אבל אם יימשך הירי יהיו תגובות נוספות. בשורה התחתונה, לפחות בשלב הזה, מבחינת ישראל יש ניסיון לסגור את האירוע. 

לכתבה המלאה

רקטה שוגרה מרצועת עזה לעבר הים (צילום: REUTERS/Mohammed Salem)
רקטה שוגרה מרצועת עזה לעבר הים (צילום: REUTERS/Mohammed Salem)

כוכבי ביטל את ביקורו בוושינגטון; נתניהו: "קורא להרגעת הרוחות מכל הצדדים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (שבת) הערכת מצב ביטחונית בקריה בתל אביב, ברקע האירועים האלימים בירושלים ושיגור הרקטות מרצועת עזה. בהערכת המצב השתתפו שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, הרמטכ״ל רא"ל אביב כוכבי, ראש השב״כ יוסי כהן, ראש המל״ל מאיר בן שבת, מפכ״ל המשטרה יעקב שבתאי ובכירים נוספים.

בתום הערכת המצב אמר נתניהו: "שמענו את הסקירה על המצב בירושלים מהמפכ"ל - אנחנו רוצים קודם כל להבטיח חוק וסדר. אנחנו שומרים על חופש הפולחן כמו כל שנה, לכל התושבים וגם לכל המבקרים בירושלים. אנחנו דורשים כרגע את מילוי החוק ואני קורא להרגעת הרוחות מכל הצדדים". הוא הוסיף: "מול רצועת עזה - הנחיתי להיערך לכל תרחיש". 

בתוך כך, מוקדם יותר היום הודיע הרמטכ"ל על ביטול נסיעתו לוושינגטון שתוכננה למחר עקב ההסלמה הביטחונית. הביקור היה אמור להיות ביקור העבודה הראשון בארה"ב מאז כניסתו של הנשיא ג'ו ביידן לתפקיד, והדיונים במהלכו אמורים היו לעסוק בנושא הגרעין האיראני.

לכתבה המלאה

הרמטכ''ל בהערכת מצב ביטחונית בקריה (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל בהערכת מצב ביטחונית בקריה (צילום: דובר צה''ל)

סוריה הודיעה: "שרפה פרצה במיכלית נפט, ככל הנראה הותקפה על ידי מל"ט"

סוריה הודיעה היום (שבת) כי פרצה שריפה במכלית נפט ששטה באזור הבניאס. על פי הודעת המשרד לענייני נפט, השריפה נגרמה כתוצאת מפגיעת מל"ט במיכלית. 

על פי דיווחים שונים, המיכלית בה פרצה השריפה נמצאת תחת בעלות איראנית.

לכתבה המלאה

מכלית נפט במפרץ הפרסי (צילום: רויטרס)
מכלית נפט במפרץ הפרסי (צילום: רויטרס)

הצעיר שהותקף בירושלים על ידי ערבים: "אנחנו באינתיפאדה לכל דבר ועניין"

"אינתיפאדה לכל דבר": אלי רוזן, הצעיר בן ה-27 שהותקף באלימות אמש על ידי עשרות צעירים ערבים בזמן שטייל עם כלבו בשכונת שיח' ג'ראח בירושלים, סיפר היום (שבת) לחדשות 12 על האירוע הקשה והאשים: "השוטרים עמדו בצד ולא עשו כלום, הם פשוט עשו צחוק מעצמם". המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע. 

"יצאתי לטיול עם הכלב בערך ב-1 בלילה והותקפתי במכות רצח", סיפר רוזן. "צעקו יהוד יהוד ותקפו אותי. למזלי שרדתי את זה. מישהו אחר, פחות חזק או יציב, היה גומר שם את חייו - זו פשוט אינתיפאדה שלישית. קיבלתי בעיקר בוקסים לפנים, זה היה לינץ' לכל דבר".

הוא הוסיף וסיפר: "יחסית לכמות האנשים יצאתי בסדר, יחסית למה שזה היה. בתכלס - הייתי שבריר שנייה מהמוות וזה ממש נס. אני אומר לכולם: תהיו ערניים ותבינו שאנחנו באינתיפאדה לכל דבר ועניין".

לכתבה המלאה

עימותים בירושלים בין יהודים לערבים (צילום: REUTERS/Ammar Awad)
עימותים בירושלים בין יהודים לערבים (צילום: REUTERS/Ammar Awad)

חשד לרצח: צעיר כבן 17 נדקר למוות בשועפט, המשטרה פתחה בחקירה

צעיר כבן 17 ממחנה הפליטים שועפט הגיע היום (שבת) לקבלת טיפול בבית חולים עם פצעי דקירה, שם קבעו את מותו. כוחות המשטרה הגיעו למקום ונפתחה חקירה.

ניידת משטרה, אילוסטרציה (צילום: דוברות המשטרה)
ניידת משטרה, אילוסטרציה (צילום: דוברות המשטרה)

נתניהו בוועידת האקלים: "עד 2025 לא תתבצע יותר שריפת פחם בישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם אתמול (שישי) בוועידת האקלים הווירטואלית שכינס נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, בה משתתפים יחד איתו עוד עשרות ראשי מדינות. הוועידה כונסה על מנת להכריז על חזרתה של ארה"ב לתפקיד מנהיגת המלחמה בשינוי האקלים, לאחר שקודמו בתפקיד דונלד טראמפ הוציא את ארה"ב מהסכם פריז, שמטרתו הורדת פליטות גזי החממה. 
 
"אני מכיר את הנשיא ביידן כ-40 שנים, ואני יודע עד כמה עמוקה המחויבות שלו לפעולה נחרצת בנושא האקלים. אנו, במדינת ישראל, שותפים מלאים למחויבות זו. התחייבתי להפחית את פליטת הפחמן הדו-חמצני ולהשלים בהצלחה את המעבר מדלקים פוסיליים לאנרגיה מתחדשת בישראל עד שנת 2050", הודיע נתניהו בפתח דבריו.

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בנט: "התחלתי במגעים להקמת ממשלת אחדות לאומית"

על רקע המתיחות ההולכת וגוברת של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ימינה נפתלי בנט, פרסם בנט אמש (שישי) בחשבון הפייסבוק שלו פוסט מפורט המתאר, לטענתו, את הסיבות מאחורי הקושי בהקמת ממשלת ימין ותקף את נתניהו כאשר טען כי "הוא אינו מוכן לבצע את מה שצריך על מנת שזה יקרה". עם זאת הוא הדגיש: "התחלתי במגעים להקמת ממשלת אחדות לאומית". 

בפתח דבריו, הסביר בנט כי "לפני שבועיים, לפני שהנשיא הטיל את המנדט על נתניהו, הוצע לי להפוך באופן מיידי לראש ממשלת "גוש השינוי". רק הייתי צריך לומר מילה אחת. סירבתי כי אני בעל עמדות ימין, ולכן אני מעדיף ממשלת ימין". הוא הוסיף עוד: "שלא יהיה ספק—בהחלט אני מאמין שאני ראוי לשרת אתכם כראש ממשלה וחפץ בכך. אני מאמין שאוכל להצעיד את מדינת ישראל קדימה ולשמור על ביטחון ישראל, אך לא אצה לי הדרך. לכן בחרתי לאפשר להטיל את המנדט על נתניהו, ואמרתי לו שהוא יכול לבנות על כל חברי סיעת ימינה בהקמת הממשלה".

נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הודו שוברת שיאי תחלואה עולמיים: יותר מ-300 אלף בני אדם נדבקו בקורונה ביממה

הרשויות בהודו עדכנו היום (שבת) כי 346,783 בני אדם נדבקו בקורונה בתוך יממה. נתון זה מציב את המדינה במקום הראשון והמפוקפק, בהשוואה לעולם, במספר הנדבקים מפרוץ הנגיף, ביום השלישי ברציפות. כמו כן על פי הנתונים שהוצגו, בתוך 24 שעות מתו 2,624 בני אדם מהנגיף, כך שמניין המתים עלה ל-189,544. 

מספר הנדבקים בהודו ממשיך להאמיר, מה שמעיב על בתי החולים המקומיים, שמשאביהם הידללו כתוצאה מטיפול בחולי הקורונה ועל כן, גופות נערמות בחדרי המתים ובמשרפות. במהלך השבוע, עשרים חולים שמצבם היה קשה, מתו בבית חולים בדלהי בעקבות עיכוב באספקת החמצן שלהם.  

קורונה בהודו (צילום: REUTERS/Adnan Abidi)
קורונה בהודו (צילום: REUTERS/Adnan Abidi)