יו"ר ארגון להבה, בנצי גופשטיין שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס להוראת מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, להסיר את המחסומים בשער שכם: "מה שלמדנו מכך זה שאלימות מנצחת ואם היו מבקשים עוד כמה דברים היו נותנים להם גם את זה". הוא הוסיף כי "כל דבר משתנה פה, אני לא רואה שליטה. אם החלטתם החלטה שאסור לשבת במדרגות תעמדו בה. אם לא הייתה צריכה להיות ההחלטה, אל תעשו אותה מההתחלה".

כשנשאל האם אולי לא היה צורך בהצבת המחסומים מלכתחילה השיב: "אולי בכלל לא היינו צריכים להגיע לארץ ישראל? אולי צריך לתת להם את כל ירושלים, זה מה שהם רצו, צעקו 'כולנו חמאס, כולכם תחזרו לאיפה שהגעתם'. האם הארץ שלנו או שלהם?".

"כל הצעדים שאנחנו עושים זה צעדים אחורה, משנה לשנה האלימות שלהם גוברת משנה לשנה אנחנו מפחדים. אם ראיתם אתמול שניסו לחטוף נשק לחייל והוא לא עשה כלום. מתקיפים חיילים, מתקיפים שוטרים ולא מגיבים. לא עושים שום דבר כי הם מפחדים מה יקרה אם יגיבו. אנחנו הולכים אחורה ומאבדים את הריבונות בירושלים, עוד מעט יום ירושלים ,האם ירושלים בידינו? הר הבית בוודאי כבר לא", המשיך גופשטיין.

עוד אמר כי "ברגע שאתה משנה החלטה בגלל לחץ אלים זה אומר שהאלימות מנצחת, זה המסר שהם מבינים. ככל שהם יהיו יותר אלימים כך הם ינצחו". לדבריו: "ברגע שאנחנו מוותרים למישהו שנותן סטירה ליהודי סתם ברכבת ומשחררים אותו, אז הם מבינים שהאלימות מנצחת וככה הם מנצחים אותנו לאט לאט".

בהמשך התייחס יו"ר ארגון להב"ה לטענות של ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, כי ההפגנות של הארגון יצרו פרובוקציה והובילו לאלימות, והגיב: "בוודאי שהיה מיותר כי ברגע שהוא מתיר את האלימות עצמה הוא אומר שההפגנה מיותרת, אבל אי אפשר שבבלפור אפשר להפגין אבל כשאנחנו רוצים להפגין על זה שיהודים מקבלים מכות זו בעיה - זה תסמונת של גלות לא מתאים לראש עירית ירושלים להגיד את זה".

"ההתלקחות בשער שכם הייתה הרבה לפני ההפגנות של להב"ה. ההפגנות לא באו סתם הם באו כתגובה על מה שקורה בשטח", המשיך. הוא הוסיף כי "לפני שהגעתי לירושלים למה לא היו מהומות? כי לא נתנו ליהודים להיכנס לשער שכם. נגיד שביהודה ושומרון לא רוצים לראות ערבים וניתן מכות לכל ערבי שייכנס מה כולם יגידו?".

בנצי גופשטיין (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
בנצי גופשטיין (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

עוד טען כי "יכול להיות שאם היינו אלימים ופועלים באלימות היינו מקבלים את מה שאנחנו רוצים כי זה מה שקורה בירושלים – מי שאלים מנצח. אצלנו לא הייתה אלימות אבל אם כל תושבי ירושלים היו פועלים באלימות נגד שער שכם אולי האלימות תנצח, אם זה המסר שאנחנו רוצים להעביר".

גפשטיין התייחס גם לאפשרות של טרור הטיק-טוק מהצד השני, לפיה לא רק הפלסטינים יעשו טרור טיקטוק אלא גם אנחנו נצלם התעמרויות בתושבים פלסטינים, ואמר: "אני לא בעד, אני בעד הפגנות אבל ברגע שמישהו רואה שכשהערבים עושים את זה הם מנצחים וכעושים הפגנות צועקים עליו, הוא יגיד בצורה חוקית אני לא יכול לפעול אז אני אפעל כמו הערבים".