תל אביב, ירושלים, חיפה ורמת גן הן ארבע הערים המסוכנות ביותר בענף הבנייה בשנתיים האחרונות. כך עולה מדוח שבוצע על ידי קו החיים, המוקד הלאומי למניעת תאונות עבודה בענף הבנייה של המוסד לבטיחות ולגיהות, שנחנך רשמית בחודש מאי אשתקד. הדוח, שהציג לראשונה את הדירוג של הערים המסוכנות ביותר, ריכז את הדיווחים על הפרות בטיחות באתרי הבנייה ברחבי ישראל. עד כה הספיקו להתקבל בו קרוב ל־4,000 פניות מתושבים, שדיווחו על סכנה כזו או אחרת בענף הבנייה.

בתל אביב התקבלו בשנתיים האחרונות כ־639 דיווחים, המגובים בתמונות וסרטונים, שכוללים תלונות על עבודה לא תקינה בגובה, פיגומים לא תקינים, אי־הימצאות מנהל עבודה באתר, אי־שימוש בצמ"א (ציוד מגן אישי), היעדר שילוט וגידור, שימוש לא בטיחותי במנופים ועגורנים ועוד.
בירושלים התקבלו כ־501 דיווחים על הפרות בטיחות, בחיפה כ־262 דיווחים וברמת גן כ־210 דיווחים. את הרשימה משלימות בסדר יורד: בני ברק, ראשון לציון, חולון, פתח תקווה, מודיעין מכבים רעות ורחובות. כ־79% מהדיווחים על הפרות בטיחות דווחו ממחוז מרכז, לעומת 16% ממחוז צפון ו־5% ממחוז דרום.

המוקד הלאומי קו החיים מציג בזמן אמת נתונים אודות מפגעים בענף הבנייה בישראל כפי שהציבור הרחב והעובדים דיווחו למוקד.
מהמוקד נמסר כי "מטרת המוקד היא להגביר את המעורבות של כלל הציבור בישראל בהתמודדות עם תופעת תאונות העבודה בענף הבנייה, ולהעלות את הנושא לסדר היום הציבורי. המוקד מכיל מידע רב ומגוון רחב של נתונים בנוגע למפגעים ברחבי הארץ באתרי הבנייה והנתונים מתעדכנים באופן רציף ויום יומי בפילוח לפי יישובים, סוג הליקויים וכן גלריית תמונות צילומי וידיאו של אותם ליקויים כפי שתיעד הציבור".

בשיחה עם "מעריב" הדגיש מ"מ מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות ד"ר מיקי וינקלר כי "המוקד הלאומי שלנו הינו נדבך מרכזי בדרכנו לעבר שינוי תרבות הבטיחות בעבודה בישראל. המידע שבידנו מאפשר לרשויות המקומיות לנקוט בפעילות יזומה כבר בשלב מתן ההיתר ותוך כדי הפיקוח על העבודה בכדי לשמור על בריאותם של העובדים באתרי הבנייה ובכך לצמצם את כמות הדיווחים שמגיעים למוקד". בתוך כך, על פי נתונים של פרויקט נרתמים בהובלת עמותת קו לעובד שפורסמו בתחילת השנה, עולה כי בשנת 2020 נהרגו 33 עובדים בתאונות בענף הבנייה ו־208 נוספים נפגעו.