צבי יחזקאלי, פרשן לענייני ערבים של חדשות 13, שוחח היום (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM והתייחס למתיחות בירושלים ולהתפתחויות הצפויות במהלך שבוע הבא: "צפויים עימותים, במיוחד כאשר יש הרבה כוחות שמלבים את המתיחות הזו".

"נכנסים היום ליום שישי האחרון של רמדאן וצפויה מתיחות, יש את מוקד העימותים בשייח' ג'ראח, הסיפור שהיה בשער שכם. והכי חשוב יש את הליבוי, הדחיפה וההאצה של חמאס והרשות הפלסטינית לתושבים בירושלים. זאת אומרת, יש למישהו פה אינטרס להדליק את הסיפור. למי? לחמאס, קודם כל, וגם לאבו מאזן", המשיך.

יחזקאלי הסביר כי "אבו מאזן, כמובן, ביטל את הבחירות והאשים את ישראל שזה בגלל מזרח ירושלים ולכן הוא אומר להם לצאת להפגין ואפילו גם רומז לאלימות. חמאס הולך יותר רחוק, הוא אומר 'חברים, אנחנו לא יכולים לירות טילים מעזה, הם לא כל כך אפקטיביים, אתם תהיו ראש החץ של הטילים שלנו בירושלים". וכל זה בחודש הרמדאן שהוא חודש גם ככה עם אווירה דתית מוגברת ומולהטת, זה צפוי להימשך גם בשבועות הקרובים, אפילו אחרי חג השבועות שלנו".

בהמשך דבריו הוא התייחס לאיומיו של מוחמד דף, שדיבר לראשונה מאז מבצע צוק איתן, ואמר: "כשרוצים לקרוא קריאות נגד ישראל והיהודים, אומרים 'כולנו אנשי מוחמד דף' או 'מוחמד דף, תירה על תל אביב'. כביכול הוא המפקד הצבאי הגדול של הזרוע הצבאית של חמאס שהיא כאילו הדבר שהכי מאיים על ישראל. אז מישהו ברצועת עזה החייה כביכול את מוחמד דף. אני לא יודע גם מה מצבו כל עוד לא הודיעו רשמית שהוא מת אז בהפצצה או נפצע קשה. הוציאו הודעה בשמו, זה שלא הוציאו הודעה קולית אומר שהוא לא מסוגל לדבר בקולו".

"ההשפעה של דבריו היא חזקה כיוון שאם מוחמד דף מתייחס לפינוי המשפחות בשייח' ג'ראח או למה שקורה שם בצו בית המשפט, זה אומר שהסיפור נכנס למצב של הסתה וחימום העניינים", הוסיף. 

על הטרור לעבר ישראל שמרים ראשו ברצועת עזה, הגיב יחזקאלי: "אני חושב שרצועת עזה לא אמרה את המילה האחרונה, גם היא תצטרף בשלב מסוים בטיל כזה או אחר, או ביום ירושלים או ביום שישי של הרמדאן".

"חמאס לא רואה את עצמו מוגבל לרצועת עזה, הוא כן היה רוצה לראות המונים בירושלים סרים לפקודתו. הוא מרוויח פה כפול – גם מראה לאבו מאזן שהוא שולט, גם מתחשבן איתו על שביטל את הבחירות, הרי לחמאס היה רוב, וגם מראה לישראל שהוא יכול להניע אנשים בירושלים", סיכם.