כתב המשטרה והפלילים בוקי נאה שוחח הבוקר (ראשון) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM וגינה את התנהלות משטרת ישראל במהומות בי-ם, כשהוא מתייחס לטור שכתב נגד המפכ"ל: "המשטרה צריכה להכיל את האוכלוסייה המופרעת כאן, ולא להדליק את האזור".

עימותים בשכונת שיח ג'ראח. צילום: דוברות המשטרה

הוא הוסיף: "כשאנחנו עושים בשבת משחק כדורגל במגרש, השוטרים יכולים לעמוד בחוץ ולתת לכולם לפרוק את הזעם בפנים. השוטרים יכולים להיכנס פנימה ולריב עם אנשים ולהרביץ מכות. אותו הדבר באירועי הר הבית, שייכנסו בהר הבית בסוף צום הרמדאן ויצעקו ויפגינו ויעשו מה שהם רוצים, אנחנו יכולים לעמוד מבחוץ, מרחוק, להשגיח שלא זורקים אבנים על הכותל, מקסימום להעמיד למעלה 10 שוטרים, ושלום תודה רבה. שיוציאו את כל זעמם. אבל אנחנו מחליטים להיות גיבורים, עומדים ליד השער, וזרקו עלינו אבן ואנחנו מביאים את כל הקומנדו מכל הארץ ומסתערים פנימה".

בדבריו, ציין כי "נכון שהם מחפשים לחמם את האווירה, אבל אנחנו יכולים להיות המבוגר האחראי והחכם, לתת להם לצעוק שלוש שעות מה שהם רוצים ואחרי זה הם ילכו הביתה. אנחנו רוצים להיות גיבורים כי אנחנו אומרים 'אפס סובלנות', מתקרבים לשער, מחממים את הגזרה, זורקים אבן ומיליון שוטרים מסתערים על הר הבית. כל אדם שעומד ברחוב הוא צלם עיתונות עם הפלאפון וזה מופץ ברחבי העולם ויאללה מלחמה".

הוא הדגיש: "הם לא בסדר אבל בשביל זה יש אבא אחראי, ולא מבוגר בריון. המבוגר הבריון הנוכחי, זה שאתמול עצרו את האוטובוסים בדרך לירושלים, מה עושה? נתנו לאנשים ללכת ברגל כמה קילומטרים, לחמם את עצמם, להגיע להר הבית ויאללה. זכותם של אזרחי ישראל הערבים להגיע להר הבית".

"בוא נלך חודשיים אחורה, הייתה קורונה ובבני ברק היו כמה צעירים שצעקו לשוטרים נאצים, לקחו את כל היס"מ מכל הארץ וכבשו את בני ברק. בשביל מה?", הוסיף.

בתגובה לדבריו של נאה התקומם מגל ואמר: "פוצצו פרצופים של 20 שוטרים בבני ברק? אתם כאלה גאונים, חבל שאתה לא המפכ"ל. איך גאון כמוך לא הגיע לדרגת המפכ"ל".

נאה השיב: "המפכ"ל חבר שלי ואני מסקר אותו 30 שנה, יש לי יותר ניסיון מאשר לכתב צעיר שהיום מדברר את המשטרה, ואומר 'המשטרה הגיבורה'. נתתי שתי דוגמאות קיצוניות – ערבים וחרדים קיצוניים. משטרת ישראל צריכה להכיל את האוכלוסייה המופרעת שיש לנו פה ולדעת איך להתנהל ולא להדליק את כל המזרח התיכון כי מישהו זרק אבן מעבר לחומה על שוטר אחד".