למרות העוצר הלילי שהוטל על העיר לוד בעקבות המהומות בעיר, נרשמו הלילה (בין רביעי לחמישי) הפרות סדר ועימותים במספר מוקדים בין המשטרה לבין מתפרעים ערבים ויהודים. מאות מתפרעים המשיכו ביידוי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה, קטטות, גרימת נזק לרכוש ותשתיות והצתות. שני שוטרים נפצעו באורח קל ו-19 חשודים נעצרו. בנוסף אישה בהריון נפצעה באורח קשה במהומות ויולדה, ו-20 בני אדם נוספים נפצעו באורח קל.

גיל גבאי, תושבת לוד, סיפרה  ברדיו "גלי ישראל" על שהתרחש בעיר: "אנחנו שומעים את המואזין מהמסגד צורח צרחות אימה לכל הצעירים לבוא ולהתאסף כדי לפרוע פרעות ביהודים. הם שוברים אבני מדרכות כדי שיהיה להם מה לזרוק, מתכננים איך לתקוף את היהודים".

"תוך כדי אנחנו מתקשרים ומראים לשוטרים מאיזה בית ירו עלינו", המשיכה גבאי, "אבל הם פשוט לא עושים כלום, אף אחד לא מגן עלינו". לדבריה, "כך זה היה בכל הימים האחרונים וכנראה שכך זה יהיה בימים הקרובים. המצב הנפשי והפיזי נהיה קשה, אנחנו בפחד אימים. לא ראיתי את הילדים שלי בחרדה כזו. כל הלילה הם באו אלי לשאול אם אנחנו איתם. הילדה הקטנה שלי בוכה".

עוד אמרה גבאי, כי "כרגע סטירת הלחי הזו שאנחנו מתקשרים למשטרה והם עומדים בצד ומסתכלים - זה חוסר ביטחון לא יאומן, אנחנו פשוט לבד. היינו תמיד ביחסי שכנות מעולים. ההסתה של המסגד הרסה פה הכל. היו ערבים שסימנו את המכוניות של היהודים ושרפו אותן".

מוקדם יותר התארח יורם מרציאנו, לשעבר ח"כ וסגן ראש העיר לוד מטעם מפלגת העבודה בתכניתם של ניסים משעל וגיא פלג ברדיו 103FM והתייחס למהומות וליחסים בין החברה היהודית והערבית.

"קשה לי להגיד איך משקמים את היחסים כי אנחנו באירוע של כדור שלג מתגלגל", אמר מרציאנו בפתח דבריו. "לאן זה לוקח אותנו? רק אלוהים יודע. אני הגעתי ללוד בגיל 3, כל חיי אני כאן, נושם את לוד. אני רואה חברים טובים שלי, באי ביתי, מעלים פוסטים ונמצאים בסוג של הצד השני. אני הסתובבתי בעיר בהפגנות, רוב המפגינים שהגיעו אמש ללוד, גם היהודים וגם הערבים, הם לא תושביה. ראיתי את נערי הגבעות ולה פמיליה מגיעים לשם".

כשנשאל מדוע האירועים החמורים הללו מתרחשים דווקא בלוד, הוא הבהיר "כי העיר הציתה סוג של אש בערים המעורבות בלילה לפני, המפכ"ל החליט להכניס פלוגות מג"ב וראש העיר ביום הראשון התחנן שכוחות אלו ייכנסו".

"קורה משהו בעיר, 80 רכבים שרופים, שריפת דגלים, שריפת ספרי תורה. להוריד את דגל ישראל ולהניף את דגל פלסטין וחמאס בחוצות לוד זה דברים שצריך לגלות אפס סובלנות כלפיהם", הוסיף.

עם זאת, הוא הדגיש את הצורך בהידברות כפיתרון המרכזי למהומות: "מאתמול בשעה 22:30 בלילה שוחחתי עם מנהיגים בחברה הערבית ועם ראש העיר ואמרתי שצריך לעצור, מישהו צריך לדבר. אני יודע שהיום מכנסים את כל ראשי הרשויות בפזורה הבדואית בניסיון להגיע לסידור כי בעיות כאלה פותרים בהידברויות, לא נוכל לפתור זאת באלימות". 

"מישהו צריך להרים את הכפפה ולעשות משהו", הבהיר מרציאנו, בהתייחסו להשלכות ארוכות הטווח של האירועים. "יהיה קשה להחזיר את החיים בלוד למסלולם. יהיה קשה מאוד לשקם את החור השחור והעמוק, שנקרע בחברה בלוד, שלא נתבלבל".

הוא ציין כי "אני מכיר את משפחת הירוי בלוד, זו משפחה שורשית בעיר לוד, הדודים היו חברי מועצה, ראש המשפחה שלהם היה יועץ ראש העיר בזמנו, זו משפחה שורשית עמוקה שמנהלת עסקים בעיר לוד".

בסוף דבריו, סיכם הח"כ לשעבר לשעבר את תחושותיו הקשות ואת פעולותיו להרגיע את הלהבות: "אני נמצא בתוך חלום. אני מנסה וחושב ופניתי למפכ"ל המשטרה אתמול לקיים שיחות. מי שדיברתי איתו מראשי המגזר בעד לשבת לדבר להרגיע את הרוחות. אני חושב שאנחנו צריכים וחייבים לעשות סוף למה שקורה בלוד. אני לא רוצה להיכנס למי אשם ומי אחראי, כולנו אשמים, כולנו אחראים אבל הכתובת הייתה על הקיר. איפה הייתה המשטרה וכוחות הביטחון?".