ברקע הדיווחים על הפסקת אש בין ישראל לחמאס התייחס היום (חמישי) האלוף במיל' טל רוסו, לשעבר מפקד פיקוד דרום וראש אגף המבצעים בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM למבצע "שומר החומות" שהחל לפני 11 ימים, והביע את דעתו על ההסברה של סבב הלחימה הנוכחי בעזה: "לא תכננו להיכנס, נכנסנו שלא ברצוננו. הצלחנו לקחת את ההובלה לפני יומיים פחות או יותר ולעשות תוכניות סדורות להריסת תשתיות של החמאס בצורה טובה עם שלילת יכולות".

"אני חושב שההרס בעזה הוא פשוט מטורף ואנחנו עושים המון טעויות בהסברה ובתקשורת. למשל מוחמד דף, הוא מוג לב פחדן והטובה הכי גדולה שאנחנו יכולים לעשות לתושבי עזה זה להרוג אותו אבל אנחנו עושים ממנו גיבור הרואי", המשיך. 

על הישגי צה"ל אל מול חמאס אמר רוסו: "היו פה יכולות צבאיות ברמה מאוד גבוהה, אנחנו מדברים על להפוך את תת הקרקע למלכודת מוות, בפעם הראשונה הראנו שהאפשרות הזאת קיימת ויש פה באמת מבחינתם בעיה לא קלה, כי זה היה תווך מאוד משמעותי. אבל אסטרטגיית היציאה היא הדבר הכי מורכב, כמי שחווה את זה פעמיים בעופרת יצוקה ובעמוד ענן זה, השאלה פה היא איך אנחנו מעצבים את הדברים ביום שאחרי. עכשיו צריך לתכנן את זה".

כשנשאל האם זה הזמן להפסקת אש, השיב: "אני עוזב את הלחצים, תמיד אפשר להגיד בואו נמשיך ונכנס בהם. אנחנו צריכים להמשיך את ההובלה, להחליט מתי מפסיקים. הגענו למצב הזה כי עכשיו כל אירוע קשה יהיה נגדנו, הנהגת החמאס יהיו מבסוטים אם תהרוג מאה ילדים, זה רק יעשה לנו נזק. משבר הומניטרי? לדף יהיה מה לאכול, והוא לא מסתכל על זה בכלל והחוכמה היא לקחת את המצב ולהחליט איך להתייחס, איך להגיב".

"אנחנו מוליכים אותם אחורה וייקח להם זמן אבל לא 15 שנה. אם הם יעשו שלום מה יצא להם? זה זכות הקיום שלהם. אני חושב שחשוב איך אנחנו נפעל ואיך אנחנו נתייחס", המשיך. לדבריו, יש להם הצלחה, הם הפכו לפופולריים באיו"ש, "חלק מהפסקת הלחימה זה לטפל בגזרה-גזרה. להחזיר את המשילות במדינת ישראל, לעצור את מי שהתפרע, לעשות מהלך עמוק גם לדו קיום וגם לטפל בכל המתפרעים בצורה של החזרת משילות מוחלטת למדינת ישראל. אני לא חושב שבאיו"ש הסיפור גמור, צריך לעבור לפן ההתקפי, להוריד את ראשי חמאס".

כשנשאל האם צריך להשיב את גופות השבויים והנעדרים, הגיב: "ב-24 שעות לא יבנה שום הסכם, תהיה הפסקת אש ואז יתחילו לבנות את זה וצריך לראות שזה נושא מרכזי. יש הרבה כלים איך לשים בראש סדר העדיפויות את החזרת השבויים והנעדרים".