ג'עפר פרח, פעיל זכויות אדם ומנהל מרכז 'מוסאוא', שוחח הבוקר (רביעי) עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM והתייחס למעצרים שביצעו שב"כ והמשטרה בהם נעצרו עשרות חשודים באירועי תקיפה של אזרחים ישראלים: "אנחנו לא במצב טוב. אתמול מישהו במשטרת חיפה החליט שאני נחקר בחשד שארגנתי חבורות לתקוף יהודים, כשבחיפה בעצם מי שהותקף היו הערבים דווקא ומנגד אין עצורים מהכנופיות ששרפו בתים של ערבים".

"האזרחים הערבים בחיפה עמדו לצד יהודים בשלושת השבועות האלה. מי שתקף את השכונות המעורבות היו חבורות גזעניות שהשוטרים יודיעם בדיוק מי הם כי הם ליוו אותם", המשיך.

כשנשאל האם מקור האלימות הוא חד צדדי השיב: "השר לביטחון פנים במדינה דמוקרטית אומר במסיבת עיתונאים 'אנחנו מתכוונים לעצור חמש מאות אנשים', אז המשטרה והשב"כ מחפשים את כמות האנשים הזו ומתחילים לעצור אותם. במדינה מתוקנת דבר כזה לא קורה. אני לא שמעתי את ראש הממשלה אומר אנחנו נעצור חמש מאות יהודים ומוציא את המשטרה והשב"כ לעצור אותם. זה לא יקרה".

"בלוד הערבי נרצח, יהודי לקח אקדח ירה בארבעה אנשים והגן על בבית שלו מנגד כל ערבי שהגן על ביתו נעצר. אני פעיל בשיחות עם יהודים ומנסה לשכנע את הציבור שביבי ואוחנה הכניסו אותנו לטירוף מערכות כדי להישאר בממשלה. רק לפני שבוע, לקחו את הבן שלי ל-48 שעות, הוציאו צו איסור מפגש עם עו"ד, לקחו אותו לשב"כ ואחר כך שחררו אותו, אין להם כלום עליו סתם בשביל לסתום לנו את הפה", הוסיף.

על אירועי האלימות שבוצעו על ידי ערבים אמר פרח כי "התוצאות שמונחות לפניכם אלה תוצאות שניפחו בן גביר, סמוטריץ' ואוחנה למטרות פוליטיות. עשו לינצ'ים יותר בערבים מאשר ביהודים, זו העובדה. תקפו בתים של ערבים, זו העובדה". לדבריו, המשטרה לא סופרת את הבתים של הערבים שהותקפו: "בחיפה הותקפו 60 בתים של ערבים ואין עצור יהודי אחד". 

בהמשך דבריו תקף פרח את המראיינים: "הפכתם להיות משרתים קטנים של ביבי, שיבושם לכם. אנחנו אלה שעברנו פוגרומים. אתם בתקשורת הסתתם נגד האוכלוסייה הערבית, זה מה שעשיתם ואתם רוצים להמשיך לעשות כי נכשלתם מול חמאס".

פעיל זכויות האדם התייחס גם לאפשרות של מבצע לאיסוף נשק: "אנחנו כבר חמש שנים דורשים שיאספו את הנשק, אבל נתניהו ואוחנה רוצים שערבי ירים נשק על שוטרים, אנחנו מתחננים שיאספו את הנשק מתוך הכנופיות בחברה הערבית. מי שלא מאפשר את שלטון החוק במדינה הזאת זו הממשלה במקום לנהל את המדינה היא מחכה שערבי ירים נשק על יהודי. 99 אחוז מהאזרחים הערבים לא רוצים לראות מראה כזה, ולא רוצים לראות יהודי מרים נשק על ערבי".