מרכז נא לגעת ביפו, מוסד התרבות והתעסוקה היחיד מסוגו בארץ לאנשים עם מוגבלויות חושיות, מתחיל להתאושש ממשבר הקורונה, שכמעט חיסל את המקום. 

מנכ"ל המרכז אורן יצחקי מספר: "מאז יום העיוור הקודם עברה עלינו שנה מורכבת. זה התחיל בסגר הקורונה. עבור אנשי המרכז העיוורים זה היה בידוד קשה מאוד מהחיים שבחוץ, שהזיק ושמט את הקרקע מתחת לרגליהם. לא מזמן היו מהומות סביבנו ביפו, כשבתור מקום שחרט על דגלו את ערכי הדו־קיום ושילוב טבעי בין יהודים לערבים, נאלצנו להיסגר". 

הוא מוסיף: "כולנו תקווה שפרק זה מאחורינו ושמכאן נצעד עם הפנים קדימה לחזרה לשגרה של חוויית תרבות חושית משלבת ומכילה הנגישה לכולם. בקרוב מאוד גם נרחיב את ימי הפעילות ונוכל לארח כמות יותר גדולה של קהל".

יום העיוור הבינלאומי יצוין היום (ראשון) גם במרכז נא לגעת. המוזיקאי אסף אמדורסקי יופיע הערב לראשונה בעלטה מוחלטת, במסגרת ערב קונספט מיוחד. במקביל, השף יוגב ירוס יתארח הערב במסעדת BlackOut שבמקום לארוחה מיוחדת בעלטה. BlackOut היא מסעדת החושך היחידה בישראל ואחת מתוך 14 כמותה ברחבי העולם (והכשרה היחידה מהן).

המסעדה מזמינה את הסועדים לאכול בחשיכה מוחלטת וכך מייצרת אכילה חושית יחידה מסוגה, בליווי מלצר עיוור או לקוי ראייה המנהל דיאלוג פתוח עם הסועדים על החיים עם המגבלה החושית.