חמישה ילדים נפצעו היום (חמישי), בהם שניים באורח בינוני ושלושה באורח קל, על פי החשד במהלך משחק עם פצצת תאורה שהתפוצצה בחצר הבניין בו הם מתגוררים במצפה רמון. 

שניים מהפצועים בת ארבע וילד כבן 10 פונו לאחר טיפול רפואי ראשוני של מד"א, באמצעות מסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע ואילו השניים האחרים פונו לבית החולים באמבולנס. שלושה מהפצועים כך עולה בני משפחה אחת, והאחרים חברים של אותם ילדים. 

כוחות משטרה ממרחב נגב הוזעקו למקום, לרבות חבלן משטרתי ופתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע. מתשאול ראשוני עלה החשד כי הילדים נחשפו לפצצת תאורה או חפץ נפיץ אחר, ובעת ששיחקו איתו ככל הנראה, אירע הפיצוץ ממנו נפגעו כאמור בדרגות שונות.

בשל העובדה שמדובר במצפה רמון זמן ההגעה של כוחות המשטרה ושל צוותי הרפואה היה ארוך מהרגיל אולם למרבה המזל אין מדובר בפציעות קשות והגם שכך במשטרה ובמד"א הסתייעו במסוק על מנת לפנות את הפצועים שהוגדרו במצב בינוני.

מפקד תחנת דימונה, סנ"צ משה זריהן: "מתחקור ראשוני של האירוע עולה כי הילדים אספו אל חצר ביתם פריט אמל"ח, אשר זהותו עדיין מתוחקרת בידי חבלן, ניסו לפרק אותו באמצעות כלים שהיו ברשותם, אז התפוצץ וגרם לפציעתם. אני פונה להורים לגלות ערנות ומעורבות במיוחד בתקופה זו של החופש ולדווח למוקד 100 של המשטרה בכל חשד המתעורר בקרבם תוך תדרך את הילדים שלא להתקרב לחפצים חשודים".

חובש בכיר במד"א עופר וינגרטן ופראמדיקית מד"א יוסרא ריאן, אשר טיפלו בפצועים סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו בחצר הבית 5 ילדים 2 מהם, ילדה כבת 4 וילד כבן 10 סבלו מפציעות מרובות בחלקי גופם כתוצאה מרסיסים והדף, הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים בשטח ופנינו אותם בדחיפות לחבירה עם מסוק מד"א שנחת בסמוך ופינה אותם לבית החולים סורוקה כשמצבם מוגדר בינוני, בנוסף טיפלנו ב3 ילדים כבני 10 ו7 ופנינו אותם לבית בחולים כשמצבם קל".