שר הביטחון לשעבר, איציק מרדכי, שוחח הבוקר (חמישי) עם יואב לימור ואלון בן דוד ב-103FM וסיפר על רוני דניאל, שצפוי לבוא היום למנוחות בבית העלמין בתל אביב. "קשה מאוד לדבר עליו בלשון העבר. היה עם נשמה גדולה ולב רחב, אכפתי, ציוני בכול רמ"ח איבריו ולוחם במובן החיובי, כמעט בכל תחום בו עסק".

ברהנו טגניה לא הצליח לעצור את המדעות בשיחה על רוני דניאל. מתוך "שש עם עודד בן עמי", חדשות 12

מרדכי סיפר כי השניים הכירו בקיבוץ מעוז חיים: "בכל בוקר כשהייתי סמג"ד 890, ב-4:30 הייתי מתמקם על הגבעה ובאחת הפעמים הוא בא ואמר: 'למה אתם לא פותחים יותר מוקדם? אנחנו רוצים לעבוד ואתם מעכבים אותנו'. הקשר שלו לאדמה, לחקלאות, לארץ שלו – היה בל ינותק".

"הוא נלחם ונפצע בששת הימים וחזר להילחם, הייתה לו נפש של לוחם", סיפר שר הביטחון לשעבר. "רוני קרא במחשבה, בפעילות, בהזדהות, במוכנות לשאת באחריות, גם כשהאירועים לא נוחים, ואפשר לכולנו דרך ראייה נכונה. הוא אהב מאוד את החיילים והמפקדים, הוא הזדהה עם הפעילות ותרם לאיזונים הנכונים בין הצורך להשיג סדר ושליטה וברגישות כלפי האזרחים".

הוא המשיך: "הוא היה אותנטי, הבין את נפש הלוחם והמפקדים. הוא עבר משבר קשה מאוד, נפל הבן שלו, היה בו מין שבר פנימי, חור בלב". כשדניאל נשאל על ידי מכר "איך אתה חי עם האובדן", סיפר מרדכי כי הפרשן השיב: "זה כבר לא חיים, אבל צריך להמשיך לחיות".

לסיכום, סיפר השר לשעבר על אודות חברו משכבר הימים: "רוני האמיתי לא היה מורח ומטשטש, הוא העמיד את הדברים במקומם. לא היה לו אחד בפה ואחד בלב, אצלו הכל היה שקוף". הוא ספד לו: "הוא יחסר לכולנו כאדם, כלוחם, כחבר, וגם כאדם עם נשמה כל כך גדולה ומוכנות לתת כמעט בכל תחום. הייתי מגדיר אותו ציוני אמיתי".