שבתאי שמעון סיגל בן ה-25 ממעלה אדומים שנעדר מאז אתמול, אותר היום (שני) בסטף והוחזר לאשפוז בבית החולים "איתנים". זאת ברקע המשך המאמצים לכיבוי השריפה בהרי ירושלים.

קודם לכן, אביו, זאב סיגל, התייחס בראיון בתכנית של ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM לחיפושים אחריו, וסיפר על בנו ועל הדאגה הרבה בקרב המשפחה. "היו ימים טובים יותר, אני לא יודע עדיין מה עלה בגורלו של שבתאי", הסביר סיגל בפתח דבריו. "לא קיבלתי עדכון לאחרונה מהמשטרה. הם הולכים לכיוון שהם חושבים שהוא יותר באזור ירושלים, אבל לא שמעתי את העדויות לכך". 

הם משוכנעים שהוא נמלט מבית החולים לפני שהגיעה האש?
"הם לא גילו לי, אני שמעתי ממקורות אחרים שזה יכול להיות, אבל לא שמעתי עובדות, רק שמועות. לא אמרו לי הרבה דברים. יש לשבתאי המון חברים ואוהבים, קרובים ולא קרובים, וכולנו בקבוצת ווטסאפ, וניסינו לשתף את המעט שאנחנו יודעים. לא שמעתי מהמשטרה מאז אתמול, אולי ב-1:30 בלילה. הם שאלו פעם שנייה אם הוא בבית ואמרנו שלא. אחד מהחבר'ה הלך למישהי שהוא מכיר בירושלים, וחשב שאולי הוא שמע את הקול שלו מעבר לדלת, אבל העברתי את זה למשטרה ולא שמעתי מהם. שמעתי רק מעובדת סוציאלית".

כשנשאל הם מנהל בית החולים "איתנים" יצר עמו קשר, השיב: "צריך לקחת בחשבון שהם היו באמצע העברת החולים. אני לא יודע בדיוק מה כרוך בלקחת אנשים עם בעיות שונות ולשמור אותם במקום אחר, אבל נכון, הם לא יצרו איתי קשר. ניסיתי להתקשר למנהל איתנים ולא ענו. השארתי הודעה קולית, אבל לא קיבלתי תשובה".

על בנו סיפר: "שבתאי הוא בן אדם מאוד נחמד, שנמצא במצב בריאותי טוב. יש לו כשרון על טבעי לצבור חברים מאוד טובים, משום שיש לו אישיות נחמדה וחביבה. הוא בן 25. הוא לא היה עם טלפון, אין לו את הטלפון שלו כי הוא איבד אותו או שמישהו לקח ממנו. מאז אין לו טלפון. יש לו אח גדול ושלוש אחיות. כולם מודאגים ומקווים לטוב, מתפללים לטוב". 

כשנשאל מה לדעתו קרה, ענה: "אחת מהתופעות הכי מתסכלות של המחלה הזו זה שבן אדם שיש לו אותה, המחלה גורמת לו להכחיש את זה שיש מחלה. הדבר שהוא הכי רוצה זה לא לקבל טיפול ולא להכיר בזה שיש לו בעיה נפשית. עם זאת, כל החברים וכל מי שאוהב אותו אומר לו - זה לא אתה, זה לא לפי האופי שלך איך שאתה מתנהג. אני חושב שהוא ראה הזדמנות לברוח. עד שיהיה בטיפול קצת זמן אני לא חושב שאפשר יהיה לסמוך על ההתנהגות. זה אחד מהדברים הכי קשים במחלה הזו".

אם במקרה הוא שומע אותך, מה אתה רוצה לומר לו?
"יש כל כך הרבה אנשים שאוהבים אותך ודואגים לך. כל החברים מנסים במשך הלילה לשתף מידע עליך, לדעת מה קורה איתך, מה עלה בגורלך. אם אתה יכול להודיע לאחד מאיתנו, אז כולנו נדע שאתה בריא ושלם".

נפתלי בנט בתדרוך שנערך לו על רקע השריפה המשתוללת בהרי ירושלים