מאמצי כיבוי שריפת הענק שפרצה בהרי ירושלים אתמול עדיין נמשכים. אלפי תושבים פונו, בהם גם החוסים של בית החולים לבריאות הנפש "איתנים". מנהל המוסד הרפואי ד"ר גדי לובין, שוחח הערב (שני) עם אריה אלדד ובן כספית, בתוכניתם ברדיו 103FM, וסיפר על הרגעים הדרמטיים שעברו עליו ועל 144 המטופלים במקום. 

בתחילת דבריו ציין כי למרות שהצוותים הרפואיים והמטופלים חולצו מן המקום בשלום, הסיפור מבחינתו טרם תם: "אני חוזר עכשיו מ'איתנים', נאלצתי לעזוב בחופזה את הגבעה למעלה מפני שהיו איומים של חסימה על הציר. זה אירוע שאני מדבר עליו וחושב עליו שלוש שנים. בכל שנה כיסחתי עוד כמה עשרות עצים והרחבתי בעוד שניים או שלושה מטרים את ציר הגישה שעולה לגבעה". עוד אמר: "ננזפתי על זה שאני הורס פינת טבע מקסימה, מכסח במצטבר מאות עצים, אבל בסופו של דבר זה בדיוק מה שאפשר את ההוצאה של האנשים ברכבים של המשטרה וברכבים פרטיים".

בהמשך, שחזר ד"ר לובין את רגעי האימה שעברו עליו ועל המטופלים: "היה לחץ גדול, לא היה רגע של איש-איש לנפשו, חלילה וחס, כי המערכת של ההידרנטים, הזרנוקים, היא מערכת שעיבינו מאוד והייתה עבודה. אנשים הרחיקו את קו האש. אני הייתי למטה אבל הייתי בקשר טלפוני עם מי שהיה למעלה באופן רציף". עוד סיפר כי החילוץ היה קשה לוגיסטית בגלל המיקום הטופוגרפי של בית החולים: "הזמנתי מסוקים והם לא הצליחו לנחות, ועוד לפני כן הזמנו אוטובוסים והם לא הצליחו להגיע, נתקעו בדרך". לבסוף, חולצו כולם באמצעות כלי רכב. 

כשנשאל, כיצד הגיבו החוסים של בית החולים, אנשים הלוקים בנפשם, לכל האירוע הדרמטי, השיב ד"ר לובין כי גם מי שברחו, לבסוף אותרו שלמים ובריאים: "מי שעזב את האירוע עזב יחסית מוקדם, לא בתוך שיא האיום, ולכן היינו מלאי תקווה. המטופל האחרון שאיתרנו פשוט רחץ במעיינות סטף, דווקא שיפוט לא רע בכלל". לבסוף סיכם: "כולם אותרו בריאים ושלמים". 

בתוך כך, יש מי שטוענים כי האירוע הוא פועל יוצא של הצתה מכוונת. על כך אמר מנהל 'איתנים": "אני לא יודע יותר איך זה קרה, אני ניזון מהתקשורת" בנוסף אמר כי על מנת למנוע אירועים דומים בעתיד, יש לצמצם את כמות העצים במרחב, כך שבעת שריפה האש לא תוכל להתפשט. "חבר טוב שהוא ראש חטיבת המדע ברשות הטבע והגנים הלאומיים והוא אמר לי לפני שלוש שנים 'בטו בשבט הזה צריך לכרות עצים ולא לנטוע'. הוא התכוון לכל המחטניים והאורנים. הגיע זמנם. צריך לרווח ולהעיף את כל מה שעכשיו אולי ייאבק בשביל לשרוד אחרי שהתחיל להישרף. אין מקום ליערות אורן בארץ, וזה הדבר הראשון שצריכים לחשוב עליו".