"פערים ביישום הנחיות משרד החינוך"
המבקר מציין בביקורת את העובדה שמרבית ההגבלות על מערכת החינוך לא יושמו למרות דרישת המשרד, וזאת בשל ריבוי ההנחיות, מורכבותן והפצתן בסמיכות קרובה מדי לזמן היישום הנדרש. משרד החינוך כלל לא דרש נתונים מבתי הספר על כמות התלמידים המשתתפים בלמידה מרחוק, כך שלא הייתה בידו יכולת להסיק מסקנות ובכך לטייב את הלמידה.
קושי בהתחברות לשיעורים המקוונים
ביקורת נוספת שעולה בדוח היא חוסר באמצעי קצה (מחשבים אישיים, מצלמות ומיקרופונים) המאפשרים לתלמידים להתחבר ללימודים מרחוק. "למשרד החינוך עדיין אין תמונה מדויקת בנוגע להיקף המחסור ולזהות התלמידים שחסרים אמצעי קצה", נכתב במסמך של מבקר המדינה. המחסור הזה היווה חסם, בלשונו של המבקר, ללמידה מרחוק.
עם זאת, המבקר בחר לציין בחיוב את משרד החינוך שפעל, לדברי הדוח, לאספקת אמצעי קצה לאוכלוסיות הזקוקות, ועמד ביעדים שהוגדרו על ידי שר החינוך לפי דוח הביניים שפורסם באוקטובר שנה שעברה. כמו כן, ציין לטובה את היערכות משרד החינוך בהיבטי הכשרת המורים ללימוד מרחוק והפיק לקחים מפעולותיו ובכך "הפך את משבר הקורונה להזדמנות", לשון הדוח.
"עלו קשיים במצבם הרגשי והחברתי של התלמידים"
אנגלמן מציין בדוח את הסוגייה הרגשית והחברתית המלווה את חוויית הלמידה מרחוק מאשר על ספסל הלימודים. "עלו קשיים שבגינם לא עלה בידי בתי הספר למצות את הפוטנציאל הגלום בלמידה ובמפגשים במרחבים סביבתיים, ובהם הטענה שסוגיית הלמידה במרחבים אלה לא נוהלה על יסוד תורה סדורה, וכן עלה קושי בהבאת תלמידים ועובדי הוראה למקומות המפגש ומציאת מרחבים מתאימים לכך בבתי הספר".