"אבא הוא פולני חזק ולא בכיין, הוא משוכנע שינצח ואני מאמין שיצליח": בפברואר 2018 התדפקו נציגי הנושים על שערי קבוצת התקשורת יורוקום. גיא אלוביץ', בנו של בעל השליטה שאול אלוביץ', שימש כמנהל בקבוצה וקיבל את פניהם, אך להפתעתו התבקש לעזוב מיידית את המקום. "שאלתי אם הם מעוניינים בהמשך שירותינו בתשלום או בחינם, אבל הם השיבו בשלילה. הם ביקשו ממני ללכת ועזבתי מיד. נותרתי במשך תקופה חסר תעסוקה עד שהגעתי למקום העבודה הנוכחי בתחום מדרסי הנעליים", משחזר אלוביץ' הבן.

כניסתם של הנושים לשערי יורוקום, עד אז בעלת השליטה בבזק, נעשתה בעקבות פניית הבנקים הנושים, ובראשם בנק הפועלים, לבית המשפט. זה קרה זמן קצר לאחר שהתפוצצה עסקת הרכישה של YES על ידי בזק, כשהרשות לני"ע פתחה בחקירה נגד שאול אלוביץ', המייסד, ונגד מנהלים נוספים בחברה. מאוחר יותר הורחבה החקירה למה שמכונה כיום תיק 4000, העוסק ביחסי השוחד לכאורה בין אלוביץ' לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

מאז התגלגלו העניינים במהירות. ההחזקות של יורוקום בחברות השונות נמכרו למרבה במחיר. בזק נמכרה לקרנות השקעה אמריקאיות ואלוביץ' האב, כמו גם גיא, נאלצו לעזוב את הקבוצה. שאול אלוביץ' נמצא מחוץ לעסקים ומתמקד במשפטו המתנהל בימים אלה.

שאול אלוביץ' בבית המשפט (צילום: מרק ישראל סלם)
שאול אלוביץ' בבית המשפט (צילום: מרק ישראל סלם)

"בנק הפועלים ביקש לפרק את קבוצת יורוקום ולהעמיד אותה למכירה למרות התנגדות בנק דיסקונט והבנק הבינ"ל", מספר גיא אלוביץ' בראיון ראשון ובלעדי מאז התפוצצה הפרשה, "אבי הסכים למכור אך הציע לא למהר. הוא התחייב להחזיר את כל הנכסים והחובות ואף מעבר לכך. בנק הפועלים סירב כיוון שבאותם ימים התפוצצה 'פרשת פישמן' (התמוטטות עסקיו של איש העסקים אליעזר פישמן - י"ש) והבנק רצה להוכיח שהוא אינו מהסס לפעול גם נגד אלה המכונים 'טייקונים', למרות שלא הייתה לכך הצדקה כלכלית.

"באותם ימים הוקמה ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת קשרי הבנקים עם הטייקונים והאווירה הציבורית הייתה לא טובה. אבי ניסה לשכנע וטען שמכירת חיסול היא טעות ויהיה זה לא נכון מבחינה עסקית, אבל בנק הפועלים לא השתכנע. הנושים נכנסו לקבוצת יורוקום. אבי לא היה ערב באופן אישי לחובות החברות ולא נותר חייב לבנקים. הוא גם לא פשט רגל כי החברות היו מספיק חזקות והיו ערבות זו לזו".

את עסקי התקשורת התחיל שאול אלוביץ', היום בן 73, בסוף שנות ה־70, בחנות קטנה ברחוב גרוזנברג בתל אביב, שעסקה בממכר כבלים לאנטנות. באפריל 1990 צורף לקבוצה גיא אלוביץ' בנו. הוא בן 49, נשוי ואב לארבעה. "התחלתי את הקריירה כמתקין טלפונים ולאחר מכן עשיתי את כל הדרך למעלה", הוא מתחיל לספר ומבקש מיד: "רק אל תוציא אותי בראיון כמישהו מסכן שמבקש שירחמו עליו או שצריך להתנצל על משהו".

שאול אלוביץ' (צילום: אבשלום ששוני)
שאול אלוביץ' (צילום: אבשלום ששוני)

תחילת הדרך הייתה צנועה: "כשנכנסתי ליורוקום עסקנו בייצור טלפונים ושיווק מרכזיות רב־קוויות. ליתר דיוק, שימשתי כעוזר מתקין של מרכזיות. היו מרכזיות שיורוקום ייצרה בישראל, ועם הזמן נכנסו גם המרכזיות הדיגיטליות של תדיראן ופנסוניק. לאחר מכן התקדמתי לתפקיד מתקין מוסמך. הסתובבתי עם טנדר סובארו ונהניתי. לאחר מכן התקדמתי ושימשתי כאיש מכירות שטח של מרכזיות לעסקים", הוא משחזר.

אבל איך יורוקום הפכה למפלצת תקשורת כזו?
"תדיראן החזיקה במחצית ממניות יורוקום והייתה חברת האם שלנו. הם יצקו לתוך החברה המון פעילויות כמו מרכזיות, מכשירי פקסימיליות, מלאי מוצרים של פנסוניק, מכונות צילום ומחשבי acer. כל קו המוצרים הזה נמכר דרכנו. זאת הייתה תקופה שבה היה קל מאוד לעשות עסקים כי תחרות כמעט ולא הייתה. כל דבר שנגענו בו בתחום היה מוצלח וחדשני. מי שמע אז על מרכזייה שמחליפה טלפון רב־קווי ומזכירה אלקטרונית. אלה היו מוצרים שנחשבו פורצי דרך בתחום המשרדי. התיאבון של אבא היה אינסופי והמשכנו לצמוח. העסק המשיך לגדול בתחום מוצרי התקשורת והשלב השני היה הקמת קבוצת יורוקום נוקיה, שעסקה בתחום הטלפונים הסלולריים".

עד אז השוק נשלט על ידי פלאפון ומוטורולה.
"נכון, עד שנוקיה יצרו קשר. כשאבא הוזמן לבוא לפגישה בחו"ל איתם, אני ואחי היינו בבית חולים אחרי תאונת דרכים. למרות זאת הוא נסע. אבא תמיד אמר שהטלפון הסלולרי שאותו החזיק ביד יהיה בכיס של כל אדם בישראל. אבל התיאבון לא עצר כאן. באותן שנים הקמנו את אינטרנט זהב, שהביאה את עולם האינטרנט לישראל. האינטרנט הגיע עוד לפני שהיו אתרים בעברית, רק טקסט באנגלית, בלי תמונות. עולם האינטרנט היה מאוד חדשני והשיחות הבינלאומיות היו באותה תקופה יקרות מאוד. מכרנו גם שיחות בינלאומיות וזאת הייתה פריצת דרך מבחינת המחיר. השלב הבא היה ההחלטה להנפיק את אינטרנט זהב בנאסד"ק בארצות הברית".

בדיעבד, זו הייתה החלטה מוצלחת מאוד. אינטרנט זהב נחשבה לאחת מחברות הטכנולוגיה הראשונות בשוק האמריקאי ופרצה את הדרך לאחרות. ההנפקה בנאסד"ק נחשבה להישג גדול. "במקביל, גם נוקיה התפתחה והמשיכה להטיל ביצי זהב", ממשיך ומתאר אלוביץ' הבן. "תזכור שעד אז לא היו כל אתרי השוואות המחירים, ולא התירו אז ייבוא מוצרים, והמודעות הצרכנית הייתה נמוכה יותר. מי שהיה בתחום הרוויח אז בענק ויורוקום הייתה אחת הבודדות, אבל אבא כרגיל לא יכול היה לשבת בשקט והוציא לפועל עסקת ענק נוספת: אינטרנט זהב רכשה מאליעזר פישמן, שהסתבך באותו הזמן בפרשת הלירה הטורקית, את חברת 012. פישמן, שהיה ידיד קרוב של אבי, מכר במחיר טוב. מיזגנו את החברות לסמייל 012, וכמות הלקוחות גדלה משמעותית. החברה החדשה התמקדה בעולם האינטרנט והשיחות הבינלאומיות. היינו פורצי דרך והרווחנו בענק".

שאול אלוביץ' לא עצר גם כאן. התיאבון להמשיך ולצמוח היה כמעט בלתי מוגבל. הוא רצה להפוך לטייקון התקשורת הגדול במדינה ומבחינתו שום דבר לא אמור היה לעצור אותו, חוץ מדבר אחד שניצב בפניו: חברת בזק. "רצינו להקים חברה שמתחרה בבזק ששמה היה 'אופק העידן החדש'", מספר גיא. "זה היה בשנת 2000 והיו המון משקיעים שרצו ללכת עם אבא, כמו סלקום ומשקיעים אמריקאים ששלטו אז בסלקום. מה ששיבש את התוכניות הייתה האינתיפאדה השנייה. המשקיעים הזרים ברחו, החברה החדשה נעלמה ואבא איבד כמה מאות מיליונים. צריך לזכור שהעסק כבר הוקם, גייסנו מאות עובדים והיו לנו התקשרויות עם ספקים. אבל העסק נסגר בשקט והתקדמנו הלאה".

גיא אלוביץ' (צילום: רמי זרנגר)
גיא אלוביץ' (צילום: רמי זרנגר)

בסוף אלוביץ' השיג את המטרה. "החלום שלו היה לקנות את בזק והוא עשה את זה כשנוצרה הזדמנות למכור את סמייל 012 לאיש העסקים יוסי מימן", מספר גיא. "הבנקים מאוד רצו שהוא יעשה את העסקה והיה קל יחסית לממן אותה. לאבא לא הייתה בעיה לגייס את הכסף הדרוש. החלום התגשם".

הציבור הרחב לא מכיר את אבא שלך מעבר למדווח עליו בתיק 4000. ספר עליו קצת.
"אני זוכר בתור ילד שאבא חקר את נושא הלוויינים בחלל ותמיד התעניין בתחום. בוא אספר לך משהו שאף אחד לא יודע. אבא ואיש נוסף בנו בשנות ה־70 איזו צלחת לוויינית שעשויה מרשתות של לולים ועץ פשוט. הם העלו את המתקן לגג, ישבו בלילה וחיפשו לוויינים ובאמת הם גילו לוויין רוסי. זה סיפור אמיתי לגמרי. בתנאים של אז זה היה גילוי מרעיש. אבא שלי תמיד היה מאוד סקרן וראה כמה צעדים קדימה.

"לאבא היו כל השנים עסקים טובים ורווחיים. הוא לא אדם שנהנה מהכסף אלא מהיצירה ומעצם ההישג. הוא איש עסקים קלאסי ונהנה מהכיבוש של עוד ועוד עסקה. הכסף פחות מעניין אותו. לאיש שהיה הגדול ביותר בתחום התקשורת לא היו 200 שקל בארנק. אם הייתי מבקש ממנו במקרה כסף, הוא היה שואל בשביל מה אני צריך. הוא לא איש חומרי אלא איש של ג'ינס וטי־שירט. הוא היה מונע אך ורק מהישגיות".

היו לו עסקים מצוינים. בשביל מה הוא היה צריך את בזק?
"אבא היה איש אמיד מאוד ובאמת לא היה צריך את בזק. היה לו הכל. זאת הייתה דעתי גם בזמן אמת, עוד לפני הקנייה, ואמרתי לו. אבל הוא לא הודה אף פעם שצדקתי כי הוא לא אוהב להסתכל אחורה. בדיעבד, הוא הדוגמה הקלאסית של החלום ושברו. כך גם העסקה שסיבכה אותו, בין בזק ל־YES. אבא הקים את YES כי הוא רצה טלוויזיה רב־ערוצית. הרעיון שלו היה שבמקום כבלים, הטלוויזיה שלו תשדר על בסיס תקשורת לוויינים כמו שמקובל בחו"ל.

"לאחר ההקמה נכנסו לחברה משקיעים ויצאו ממנה בהמשך הדרך. בשורה התחתונה החברה לא הצליחה להגיע לאיזון תפעולי ובטח לא לרווח. החברה דרשה השקעות גדולות ואבא סיפק לה דרך יורוקום מימון של כ־1.5 מיליארד שקל. מדוע היה צריך לעשות עסקת בעלי עניין שבמסגרתה בזק שבבעלותו תקנה את YES שהוחזקה על ידו דרך יורוקום שגם הייתה בבעלותו? הסיפור הוא שכשהוא קנה את בזק, הרגולטור חייב אותו למכור את המניות של יורוקום ב־YES, כי זה עלול היה להיות פתח לצרות.

"המועמדת הטבעית לעסקה הייתה בזק, שכבר החזיקה במחצית מהמניות ולה היה הכי משתלם לבצע את העסקה. מבחינתה מדובר היה בהזדמנות, כי באותם זמנים כל החברות המתחרות שיווקו חבילות טריפל ורק לבזק לא היה. לחברות אחרות פחות השתלם לקנות מחצית ממניות חברת לוויינים שלא מרוויחה יותר מדי כסף. גם ההפסד החשבונאי שצברה YES השתלם שבזק תעשה את העסקה".

בזק ו-yes (צילום: ויקיפדיה, פלאש 90)
בזק ו-yes (צילום: ויקיפדיה, פלאש 90)

האם בדיעבד זו הייתה טעות?
"זאת לא הייתה טעות עסקית. בזק שילמה את הסכום הכי גבוה כי לה זה הכי השתלם. הרגולטורים שהתחלפו כל כמה שנים הבטיחו שההפרדה המבנית תבוטל ובזק תוכל לשווק חבילות טריפל, אבל זה לא קרה. מה שכן, אני מסכים שבדיעבד הוא לא היה צריך את הקנייה של קבוצת בזק".

אתה יכול לשים את האצבע על הסיבה לנפילה?
"לדעתי מגע הקסם שהיה לו נעלם, ואולי זאת גם שאלה של מזל. זה התחיל בנפילת לוויין התקשורת של 'חלל', שהיה בשליטת יורוקום ערב מכירתו לסינים. מדובר בעסקה שכבר הייתה חתומה לאחר שנמשכה שנים, שבמהלכם התקבלו כל האישורים הרגולטוריים מישראל, מסין ומהלקוחות של 'חלל'. הלקוח העיקרי היה חברת פייסבוק, שרצתה לחבר תושבים מאפריקה לאינטרנט. עבודה של הרבה מאוד שנים ירדה לטמיון רק בגלל שלוויין התקשורת עמוס נשרף במהלך התדלוק יום לפני השיגור. העסקה, בהיקף של 1.5 מיליארד שקל, התבטלה. 'חלל' אמורה הייתה לקבל הכנסות גדולות, וברגע שהעסקה התפוצצה שווי החברה נחתך. כדי לבנות לוויין נוסף נדרשו שנים רבות וזה כבר לא היה רלוונטי. בהמשך התרחשו התפתחויות שליליות נוספות".

האם אתה מדבר על תיק 4000?
"כן, תיק 4000, שהוא תיק שוחד לכאורה, הוא תקדימי ברמת הבינלאומית. בשום מקום בעולם סיקור חיובי לא נחשב לשוחד. כסף או מעטפות לא היו כאן. לגבי הטענה שהיה סיקור חיובי ולכן אבי קיבל תמורה, אגיד שעברו על כל הכתבות בוואלה!, ו־95% מהן היו שליליות. ביבי לא קיבל פרגון מיוחד בוואלה!, ממש לא. אולי להפך. ביבי קיבל השמצות באתר. גם ההקלות הרגולטוריות שהתקבלו לכאורה לא מתחברות במציאות, כי בתקופה הרלוונטית שווייה של בזק נחתך ברבע בגלל עודף הרגולציה".

לפי הפרסומים, שרה נתניהו הייתה מעורבת בתוכני האתר.
"ברור שישנן טענות למעורבות של שרה ואתה יודע שהיא טיפוס מיוחד. אבל בין זה לבין האשמה בשוחד רק בגלל שהיא דרשה להסיר מהאתר תמונה לא מחמיאה שלה, הדרך עוד ארוכה. תגיד לי אתה: אם פונה אליך אשת ראש הממשלה, האם אתה יכול להתעלם מזה? אבא שלי בדעות הפוליטיות שלו היה מרכז עם נטייה ימינה. וואלה! היה אתר עם נטייה חזקה שמאלה. אז אי אפשר להתעלם מהעובדה שנעשה כאן אי־צדק".

אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

האם ניסו להציע לו עסקת טיעון?
"לתחושתו של אבא רצו להשיג את הראש של ביבי והיו בטוחים שהוא יביא את ביבי על מגש. שיגעו אותו שיהיה עד מדינה רק כדי שיעיד כנגד נתניהו. דיברו גם עם אחי, אור, וניסו לדבר אל לבו כך שישכנע את אבא להעיד נגד ביבי, ואז ישחררו אותו. אור הבהיר שאין לו מה לתת וכי הוא לא רוצה לשקר. הוא הדגיש שזאת האמת שלו עד המוות, ורק אם יבטיחו שלא יעמידו אותו לדין על עדות שקר הוא מוכן לשקר. שאול אלוביץ' הוא איש עקרונות. אני לא מאמין שהרבה אנשים היו עומדים בלחצים ותרגילי החקירה שהופעלו עליו, כשהפיתוי היה לנקות אותו ואת אשתו".

מה אביך אומר על כל זה היום? מה מצבו הכלכלי?
"אבא לא מרבה לדבר על הפרשה כי זה מעלה אצלו רגש מאוד חזק שעושה לו לא טוב. עם כל העוצמה שלו, הוא אדם מאוד רגיש. הוא רואה במשפט את משימת חייו ועושה הכל כדי לנצח. הוא משוכנע ב־2,000% שינצח ואני מאמין שיצליח. אבא הוא פולני חזק ולא בכיין. היומיום שלו כולל בעיקר פגישות עם עורכי הדין וקריאת חומרי חקירה. יש לו הרבה יותר זמן לחברים, לילדים ולנכדים. הוא היום הרבה יותר סבא, כמעט במשרד מלאה. מבחינה כלכלית הוא נפגע דרמטית. סגרו לו את הכל, לקחו את כל החברות, החובות שנצברו היו במקור נמוכים מהשווי הריאלי אבל הבעיה היא שמכרו אותן במכירת חיסול. באופן אישי יש לו דברים מוקפאים, כמו הפנסיה שלו. גם חשבונות הבנק מוקפאים, כי אם ייצא אשם במשפט כל ההון העצמי ילך לטובת הדבר. גם הבתים והנכסים האחרים מוקפאים".

אז איך הוא חי ביומיום?
"בעיקר בעזרה גדולה מצד אחיו יוסי, שהיה שותף מאחורי הקלעים בעסקים. אחיו תומך בו בכל הצרכים. לאבא יש כרטיס אשראי, אבל אחיו דואג שהיתרה בחשבון תכוסה. במקור הציעו לו לקבל קצבה חודשית מסוימת ובתמורה הוא יהיה צריך לתת דין וחשבון על כל הוצאותיו. הוא לא היה מוכן להשפלה. ביום החקירה רוקנו לו את כל הבית. בית המשפט העליון נזף במשטרה על כך, והם נאלצו להחזיר לו את כל החפצים האישיים, כולל תכשיטים, תמונות וחפצי ערך".

האם אבא מרגיש שבכל הפרשה הזאת נעשה לו עוול?
"הוא מרגיש שכאדם ציוני שהעסיק אלפי עובדים ושילם מסים, פתאום מתחילים לחפש אותו בגילו רק כדי להפיל את ביבי. אני יכול לומר לך שזאת לא באמת הייתה חברות אמיתית ביניהם, אלא סוג של היכרות. אבא תמיד הכיר את כל העולם. עם אריק שרון הוא היה עושה מפגשים בחווה. הוא הכיר שרי ממשלה. ביבי זה לא עסק של חברות אלא דברים במישור הענייני. לא היו לו קשרים אישיים עם שרה נתניהו".

החברים נשארו בקשר?
"קודם כל, המשפחה יושבת לשיחות בימי שישי ויש המון מפגשים. לאבא יש קשר גם עם חברים וגם עם אנשי עסקים שאיתם עבד. הם תומכים ומאמינים בו. הוא איש עסקים אהוב שלא אסף שונאים אלא רק אנשים שאוהבים אותו. כולם מציעים לו עזרה אבל אבא לא רוצה. הוא לא מדבר איתנו על אפשרות חזרה לעסקים. אני לא רואה את זה קורה, למרות שיש לו הצעות ויש לו רעיונות שונים. הפרשה והמשפט מעסיקים אותו מעל לראש, למרות שזה יכול לקחת עוד כמה שנים. עברו שלוש שנים מתחילת הפשרה ובקושי התחיל המשפט".

איך יסתיים המשפט הזה לדעתך?
"מי יודע מה יהיה בעוד שלוש שנים. כשאתה שואל אותי האם דובר על עסקת טיעון אז אני אומר שזה בכלל לא שם. יש עוד מאות עדים וחומרי חקירה ולא ברור מתי כל זה יסתיים. בינתיים ההוצאות המשפטיות תופחות בלי שניתן לכסות אותן. יש לו פוליסת ביטוח שאמורה לכסות את ההוצאות, אבל חברת הביטוח מתנערת. גם העניין הזה הגיע לבית המשפט. בינתיים מי שמכסה את ההוצאות הוא אח שלו. גם אחי אור שצבר קצת כסף עוזר לו".

שאול ואור אלוביץ' (צילום: אלירן אביטל)
שאול ואור אלוביץ' (צילום: אלירן אביטל)

כשראית את אביך נופל ככה, איך הרגשת?
"כל פעם מחדש כואב לי הלב על יהודי צדיק וצנוע שעשה הכל בכוחות עצמו ובנה אימפריה. בשנים שבהן הוא כבר צריך לשבת ולנוח וליהנות מהמשפחה, הוא נאלץ להתמודד בעולמות של משפטים ומשטרה שלא הכיר מימיו. יש כאלה שהסתבכותם בחקירות ועם המשטרה זה עניין של יומיום. זה לא אבא. הוא תמיד יעץ לי, 'אל תגיע לבית המשפט, אלא תמיד תלמד להסתדר ולהתפשר'. פתאום עכשיו הפך לפושע, וכשמדובר באבא שלך זה כואב במיוחד. פשוט לא מגיע לו".

"לא היה לי ראש לכלום"

מאז התפוצצות הפרשה, גיא אלוביץ' נאלץ להמציא את עצמו מחדש. מי ששימש כמנהל חברת תקשורת שגלגלה מיליארדי שקלים והכיר את כל העולם ואשתו, עבר לתחום מדרסי הנעליים.

איך התגלגלת לתחום?
"כשעזבתי את יורוקום הייתי תקופה ארוכה בלי עבודה. אבא, אשתו איריס ואחי אור היו במעצר ולא היה לי ראש לכלום. קיבלתי מספר רב של הצעות בשוק החשמל והסלולר אבל העדפתי להתרחק מהתפקידים הללו כי כל מפגש כזה החזיר אותי לעבר, ולא רציתי. אני כמו אבא, מסתכל רק קדימה. העדפתי לצאת לאזורים חדשים ולא להישאר באזור הנוחות. קיבלתי הצעה מאיתי יצחקי, הבעלים של א.א. אורתופדיה, והצטרפתי אליו לחברת נט סטפ. וזה כשבשוק החשמל בישראל אין חנות שאני לא מכיר בה את הבעלים".

גיא אלוביץ' (צילום: רמי זרנגר)
גיא אלוביץ' (צילום: רמי זרנגר)

מה הערך המוסף שאתה מביא לתחום החדש?
"מבחינתי א.א. אורתופדיה היא העתיד. נט סטפ היא מותג המהווה חלק מהקבוצה. אני יכול לבשר שבאחרונה התחלנו בשיווק מדרסי פרמיום בהתאמה אישית. זיהיתי בתחום האורתופדיה המון פוטנציאל. זה שוק מאוד מיושן. כשאתה נכנס לחנות אתה נתקל במקל הליכה, מדרסים או מתקן הליכה. זיהיתי שיש מקום לידע מתחום הטכנולוגיה העולמית המאוד מתקדמת ורציתי להביא אותה לישראל. עד לכניסתי לא היה חיבור בין היכולות של איתי יצחקי והחברה שבבעלותו לבין הפוטנציאל בשוק. מהר מאוד יזמתי המון מהלכים שחלקם הבשילו לעסקים. איתי הוא איש עסקים מדהים שזיהה מהר מאוד את היכולות והכישורים ונתן בי אמון. אנחנו מובילים יחד המון מהלכים אשר הביאו בשלוש שנים לחברה ערך הגבוה פי שלושה או ארבעה מהמחזור בעובדים ובסניפים. צמחנו וגדלנו גם ברמת העובדים וגם ברמת הנראות".

בימים הקרובים תצא החברה בקמפיין מטעם משרד הפרסום בריקמן מקבוצת אדלר חומסקי. הפזרנטור יהיה אהוד בנאי - לא הזמר המפורסם אלא הרס"ר המיתולוגי של מחנה 80 וחטיבת הנח"ל, המוכר בשל שפמו הלבן והמסולסל. וכך, הרנ"ג בדימוס שהצעיד את חיילי הנח"ל והטירונים הרבים, יקדם את קמפיין המדרסים לנעליים - כשהוא מוצג כהיפסטר לבוש בבגדי הוואי, כשלכתפו האחת כומתה ולאחרת מדרס. אלוביץ': "המותג החדש שהשקנו יעניק ללקוחות מענה מותאם אישית לרגליים מבלי לצאת מהבית. הבחירה באהוד בנאי הייתה טבעית. מדובר באדם מדויק ומוכשר המומחה לצעדים ומאסטר בשמאל־ימין".

ובכל זאת, לך אין צביטה בלב - איפה היית לפני ארבע שנים ואיפה אתה היום?
"אני לא שם, אני לא מפונק. בחרתי להתחיל מאפס ואין יותר כיף מלהיות בסיטואציה שבה אתה בוחר את גורלך. כשאתה מגיע עם הניסיון הרב שצברת בקבוצת יורוקום, היחסים עם חברות בינלאומיות וכל הנסיעות לחו"ל, תמיד תוכל לעשות דברים גדולים. בחרתי במודע להתחיל מהתחלה, למרות שמדובר בתחום שלא הכרתי. לאורך כל התקופה הייתי עטוף באנשים וחברים, וגם באבא. היו מנהלים בשוק החשמל שהציעו שאתחיל רק כדי להתייצב במקום ולקבל משכורת. לא רציתי כי זאת לא הדרך שלי. אני מאמין בעצמי וביכולות שלי. קיבלתי הזדמנות גדולה מאיתי יצחקי והקמנו רשת מובילה בתחום. אנו נציגים של חברה בינלאומית ספרדית המתמחה בהדפסת תלת־ממד של מדרסים וזאת רק ההתחלה".

ההייטק מגיע גם לתחום הזה?
"זה עולם טכנולוגיה חדש. באמצעות חברת נט סטפ נביא לראשונה לישראל מדרס פרמיום המיוצר בהדפסת תלת־ממד ומותאם אישית על ידי סריקת טביעת כף הרגל. הרכישה נעשית אונליין בשלושה שלבים פשוטים, מבלי שהלקוח יוציא את כף רגלו מהבית. המדרסים תוכננו בשיתוף צוות רופאים ומומחי כף רגל מהארץ והעולם. מדובר בגורמים רפואיים בינלאומיים. לשימוש במדרסים יש קשר ישיר לשיפור הבריאות ואיכות החיים. המדרסים מיוצרים במפעל EDSER בברצלונה, שם ממוקמת מעבדה המשלבת תעשייה פורצת דרך של מחקר ופיתוח".

כמה עולה התענוג הזה?
"מחיר המדרסים נע מ־999 שקל ל־1,699 שקל. זה נשמע הרבה, אבל מדובר במחיר מוזל מאוד ביחס לשוק. בנוסף, אנחנו מציעים אחריות מלאה לשנה ושירות לקוחות פרונטלי במידת הצורך ביותר מ־30 נקודות שירות ברחבי הארץ. אתה מוזמן לנסות".

תגובות

מהפרקליטות נמסר: "לפי כתב האישום, על סמך הראיות שבידי התביעה מר שאול אלוביץ' וגברת איריס אלוביץ' נענו היענות חריגה לדרישות שונות של ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, הנוגעות לסיקור באתר וואלה! שבבעלותו של אלוביץ', ובעד זה נתניהו היטיב עם חברות אחרות של אלוביץ' בהפעלת סמכויותיו כראש ממשלה ושר תקשורת. משכך מיוחסות להם עבירות של מתן ולקיחת שוחד. כן נאשמים בני הזוג אלוביץ' בעבירות של שיבוש מהלכי משפט, הדחה בחקירה ועבירות נוספות. המשפט תלוי ועומד בבית המשפט המחוזי בירושלים והטענות יתבררו שם".

במשטרה סירבו להתייחס לטענות.