עימותים בכלא קציעות: אסירים ביטחוניים הציתו תאים, יחידה מיוחדת הוקפצה

מספר ימים לאחר בריחתם של שישה אסירים מכלא גלבוע, שירות בתי הסוהר נאלץ להתמודד גם עם התפרעויות בתוך בתי הכלא השונים בישראל. היום (רביעי) שבעה תאים של אסירים ביטחוניים הוצתו בכלא קציעות. יחידת מצדה של שב"ס הוקפצה לאירוע.

במקביל, הצתת תאים נוספת נעשתה בכלא רמון, כאשר על פי דיווחים שונים, גם בכלא מגידו הוצתו מספר תאים באגף בו מוחזקים אסירים של הג'יהאד האיסלאמי.

בנוסף, אסיר ביטחוני בכיר שפך הלילה (בין שלישי לרביעי) מים רותחים על סוהר בכלא גלבוע. הסוהר לא נפגע והמשיך את המשמרת שלו. האסיר, כתוצאה מכך, נענש. כמו כן, במהלך היום, כמה עשרות אסירים הביעו התנגדות לפינוי של אסירי הג'יהאד האיסלאמי מבית הסוהר עופר שבגדה המערבית. לאחר שהחלו להתפרע, הם נענשו במקום ונשלחו לבידוד.

לכתבה המלאה

ניידת משטרה סמוך לכלא גלבוע (צילום: אבשלום ששוני)
ניידת משטרה סמוך לכלא גלבוע (צילום: אבשלום ששוני)

המצוד אחר האסירים הביטחוניים שנמלטו נמשך; שלושה נעצרו במסגרת החיפושים

במקביל למתיחות בבתי הכלא, נמשכים החיפושים אחר האסירים שברחו. במסגרת זו, שלושה תושבי כפר נאעורה נעצרו אתמול (שלישי), אך על פי דיווח בסוכנות הידיעות "שיהאב", אחד מן השלושה שוחרר. כוחות גדולים הקיפו את הכפר כבר בשעות הצהריים, בעקבות מידע שהתקבל על אודות הימצאותם של חשודים בסיוע. בנוסף, על פי דיווח בחדשות 12, אחד האסירים נצפה במסגד בכפר. 

השלושה שנלקחו לחקירה, ככל הנראה סייעו לנמלטים לאחר האירוע במתן מזון, ולא ברור האם ידעו כי מדובר באסירים. זהו קצה החוט הראשון שעלה בחקירה, לאחר יותר מיממה. חקירת השלושה מעלה תקווה לכך שהכוחות יצליחו להתחקות אחר נתיב הבריחה של השישה.

720 ניידות משטרה נפרסו ברחבי הארץ בעיקר באזורי קו התפר עם הרשות הפלסטינית, וכן אלפי שוטרים ממשיכים לפעול ביחד עם כוחות שב"כ, יחידות מיוחדות של מג"ב וצה"ל. זאת, במקביל לריכוז כוחות הביטחון באזור טמרה ובכפרים הפלסטיניים ג'למה ופקועה.

 לכתבה המלאה

כלא גלבוע, ממנו נמלטו האסירים הביטחוניים (צילום: אבשלום ששוני)
כלא גלבוע, ממנו נמלטו האסירים הביטחוניים (צילום: אבשלום ששוני)


השב"כ והמשטרה ממשיכים לחקור את מחדלי בריחת האסירים מהכלא

חקירת שב"כ ומשטרת ישראל, במקביל לתחקיר שירות בתי הסוהר הנוגעים לבריחתם של ששת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע, חשפו מחדלים שככל הנראה תרמו לאסירים להוציא את תוכניתם לפועל. 

על בסיס חקירת שב"כ, לא נשללת האפשרות לפיה במשך חודשים ארוכים, זכריה זביידי מסר מידע מודיעיני מוטעה במכוון. בין היתר, הוא דיווח על כוונת אסירים ביטחוניים לדקור סוהר, מה שהוביל את אנשי שב"ס להיערך בהתאם. קרי, להימנע ממגע ישיר עם האסירים ושמירה על מרחק מהם. 

העובדה שבשב"ס שמרו על מרחק מאותם האסירים, היא זו שאפשרה להם ככל הנראה את חופש הפעולה. שכן, ככל הנראה בתקופה זו בוצעה החפירה במנהרה, והאסירים יכולים היו להתנהל כמעט באין מפריע. 

לכתבה המלאה

אמבולנס מד''א, ארכיון (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
אמבולנס מד''א, ארכיון (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

ארבעה מקרי טביעה במהלך החג: נקבע מותו של גבר כבן 30 שטבע בחוף מכמורת

תושב חולון כבן 40 טבע למוות בשני בחוף הנפרד בבת ים. מותו נקבע לאחר שפונה בידי צוותי רפואה לבית החולים וולפסון כשהוא מוגדר במצב אנוש, אך למרות פעולות ההחייאה, מותו נקבע בבית החולים.

כמו כן, גבר בשנות ה-50 לחייו טבע למוות בחוף המרפסת בדרך בן גוריון בבת ים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי במקום וביצעו בו פעולות החייאה שבסופן נאלצו לקבוע את מותו. במהלך הלילה של אותו יום גבר כבן 40 טבע בחוף הילטון בתל אביב ופונה תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים איכילוב בעיר, שם נקבע בהמשך מותו.

בשלישי נקבע מותו של גבר כבן 30, שטבע בחוף של כושי במכמורת. צוות של מד"א העניק לו טיפול רפואי שכלל פעולות החייאה, שבסופן נאלץ לקבוע את מותו.

לכתבה המלאה

תקיפת צה''ל ברצועת עזה (צילום: רויטרס)
תקיפת צה''ל ברצועת עזה (צילום: רויטרס)

בתגובה לבלוני התבערה: צה"ל תקף ברצועת עזה הלילה

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בלילה שבין שני לשלישי אתר לייצור רקטות של ארגון הטרור חמאס וכן מתחם צבאי בחאן יונס בו ממוקם מפעל בטון המשמש לבניית מנהרות טרור ברצועת עזה, כתגובה להפרחת בלוני התבערה לעבר העוטף. 

לכתבה המלאה

הצפות במקסיקו (צילום: REUTERS/Henry Romero)
הצפות במקסיקו (צילום: REUTERS/Henry Romero)

מקסיקו: 17 אנשים נספו בהצפות; אדם נוסף נהרג ברעידת אדמה במדינה

17 חולים, רובם סבלו מקורונה, מתו הלילה (בין שלישי לרביעי) במדינת אידלגו שבמקסיקו לאחר שבית החולים בו טופלו הוצף כתוצאה מנהר שעלה על גדותיו. בתקשורת המקומית נמסר כי מקרי המוות אירע כתוצאה מהפסקות חשמל שפגמו בטיפול.

מה שהוביל לאסון הכבד הוא גשמים חזקים שהכו במדינה, וגרמו להצפות הקשות. כמו כן, 40 חולים נוספים פונו מבית החולים, ולפי הערכה ראשונית, 2,000 בתים סובלים מנזקי ההצפה, כך הודיעה ממשלת מקסיקו.

אם לא די בכך, לפחות אדם נוסף נהרג כתוצאה מרעידת אדמה בגודל 7.1 בסולם ריכטר שאירעה הלילה (בין שלישי לרביעי) סמוך לנמל אקפולקו במקסיקו, כך מסרה הסוכנות הסיסמולוגית במקסיקו. רעידת האדמה הורגשה גם בעיר הבירה, מקסיקו סיטי, אשר נמצאת במרחק של למעלה מ-230 ק"מ מעיר הנמל.

לכתבה המלאה

קורונה בישראל (צילום: פלאש 90)
קורונה בישראל (צילום: פלאש 90)


קורונה בישראל: מקדם ההדבקה ירד מתחת ל-1

מקדם ההדבקה בקורונה (R) ירד מתחת ל-1 ועומד על 0.95, כך פרסם הבוקר (רביעי) פרופ' ערן סגל, מרכיב מודל חיזוי הקורונה של מכון ויצמן. "הירידה לא נובעת מפחות בדיקות", קבע סגל. "יש ירידה גם באחוז הבדיקות החיוביות וגם במספר החולים קשה החדשים".

מקדם ההדבקה הוא מספר האנשים שחולה צפוי להדביק במשך מחלתו. כאשר ה-R הוא מעל 1, קרי אדם חולה שמדביק יותר מאדם אחד, המשמעות היא שהמגיפה במגמת עלייה. מנגד, כשהוא קטן מ-1, המגיפה נמצאת במגמת ירידה.


מטיילים בגן הלאומי ירקון תל אפק (צילום: יניב כהן, רשות הטבע והגנים)
מטיילים בגן הלאומי ירקון תל אפק (צילום: יניב כהן, רשות הטבע והגנים)

ניצלו את השמש: מאות אלפים יצאו לטייל בארץ במהלך החג

כ-100 אלף מטיילים פקדו היום (רביעי) את שמורות הטבע והגנים הלאומיים, ובסך הכול כ-200 אלף מטיילים ביקרו בהם במהלך החג. כמו כן, תנועה ערה של מטיילים נרשמה בגנים הלאומיים: קיסריה, ירקון, חורשת טל, גן השלושה ועין גדי.

לכתבה המלאה